BMWentusiasten Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Da jeg skulle fylle på med spylervæske idag hørte jeg en unormal lyd fra motorrommet. Lyden kan identifiseres som en slags "tokkelyd". altså e slags dypere lyd enn den vanlig lyden man får fra ventiltikking. tror ikke lyden kommer dypere enn toppen, men dette er jeg ikke sikker på. lyden høres litt småhul ut. Lydens lokasjon ligger ved enten den "innerste" eller den "nestinnerste" ventilene. prøvde å koble av coilene på begge av de innerste sylindrene uten at tokkelyden forsvant. Det som er litt rart med det hele er at jeg ikke merker noen endringer ved kjøringen i form av lugging eller ujevn gange med forskjellig gasspådrag. Med andre ord så går denne bilen helt som normalt. Tar denne lyden som et forvarsel derfor hører jeg med dere guruer. NB: lyden kom nå nylig. det er nettopp byttet olje til 5w-40 castrol pro. samt alle tennpluggene...
Bimmerfører Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Litt "hofteskudd" eller bomskudd kanskje, men kan det være stiften på pluggen som går for langt ned (bare en tanke), vet dette skal være rimelig umulig men.....
BMWentusiasten Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Litt "hofteskudd" eller bomskudd kanskje, men kan det være stiften på pluggen som går for langt ned (bare en tanke), vet dette skal være rimelig umulig men..... hmmm... så da er løsningen å bytte da eller? er jo merkelig siden alle pluggene nettopp er byttet. og det er i samme type. er jo en lokal lyd, så er jo litt merkelig om det er pluggen om noe gale med...
540is Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Sikker på at alle pluggene sitter fast? Er en plugg løs blir det banking/tikking
BMWentusiasten Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Sikker på at alle pluggene sitter fast? Er en plugg løs blir det banking/tikking Dette kan evnt sjekkes. du vet ikke nm? eller er det ikke så sinnsykt nøye viss man bare teiter til det sitter og ikke skamteiter?
Lars89 Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Er vel egentlig nm på hver eneste lille skrue på en bil, men på tennplugger pleier jeg å stramme til jeg føler en del motstand når man holder innert på skralla/verkrøyet. Går litt på feelingen. Ikke stram for hardt til ihvertfall. Det kan bli DYRT!
torodd Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 tennplugger dras vanligvis til med ca 20nm. Dra ikke hardt til
Superbeetle Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Litt "hofteskudd" eller bomskudd kanskje, men kan det være stiften på pluggen som går for langt ned (bare en tanke), vet dette skal være rimelig umulig men..... De nye pluggene ble sjekket opp mot de gamle som satt på
BMWentusiasten Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 ja og regner med at pluggene ble dratt hardt nok til. som jeg skrev i første innlegget her så demonterte jeg en del på toppen og dra gjorde jeg som Lars89 sier her at man drar til når man holder helt innerst på skrallen. ingen som har noen råd til hva det kan være? Kan en diagnose gi meg noe? skal jeg legge en masse energi ned i en ulyd som ikke har vist noen symptomer? (ennå). Dette skal sjekkes opp i og skal høre med et par mekanikere i morgen. svar jeg får fra dem skal jeg legge inn her. Noen flere?
BMWentusiasten Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 540ESS går av som dagens vinner. Var å sjekket med 2 mekanikere. han ene mente du kunne være en vakuum slange som ikke satt som den skulle på motorsiden som var inntil torpedoveggen. Deretter gikk jeg til en mekaniker på jæger som sa at jeg skulle sjekke om pluggene satt som de skulle. viss ikke det var dette som var årsaken, kunne det være verre ting som var gale... Jeg åpnet opp og sjekket og fant ut av den "innerste" pluggen ikke satt noe særlig fast. jeg kunne skru den ut med bare hånden uten å trenge noe moment. pluggen ble festet, resten av pluggene ble sjekket og alt var deretter som det skulle. lucky strike, men fint å ha noen sånne dager også
HappyHenke Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Yeah! Bra du fikk fikset det da. Kom deg på jobb !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå