Jump to content

Recommended Posts

Posted

skal da mest sdannsynlig bytte motor for en kompis,

han har nå en 96mod e36 med m52b20 motor.

men han har en m52b23 99mod motor han vil ha inn, denne er da fra en e39 med automat.

han tenkte da å bruke kassa fra e36 så han får manuell.

hva må gjøres for å sette over?

er vell kanskje snakk om no startsperre elns?

Posted

Bruk ledningsnettet fra den motoren med manuel (motoren som allerede sitter i bilen)?, skift/bytt over svinghjulet, husk å sette inn sentreringslager i den motoren med automatkassa, startsperra ligger i nøkkel og units ved tenningslåsen, så da skal vel alt være i boks tror jeg.

Korrekter meg anyone hvis jeg tar feil.

Men jeg mener det var alt.

Posted

For det første er det INGENTING som heter M52B23. Motoren i 323 eller 523 er en 2.5 liter. dvs B25.

En annen ting er at visst motoren kommer fra en 99mod 523 så er det ikke en M52B25 motor, men en M52B25TU motor. Denne har Dobbel-Vanos og har igrunn mer til felles med M54 motoren en M52motoren.

Da er det ett komplisert bytte iom at ALT må flyttes over. EWS enhet,ledningsnett osv.

Posted
For det første er det INGENTING som heter M52B23. Motoren i 323 eller 523 er en 2.5 liter. dvs B25.

En annen ting er at visst motoren kommer fra en 99mod 523 så er det ikke en M52B25 motor, men en M52B25TU motor. Denne har Dobbel-Vanos og har igrunn mer til felles med M54 motoren en M52motoren.

Da er det ett komplisert bytte iom at ALT må flyttes over. EWS enhet,ledningsnett osv.

trodde det med b25 selv, men han som har motoren var sikker på at det var b23 :P

blir vell fort litt komplisert nå da ja.