BreitBau Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Exactly, så det kan være en 316 med M3 motor som ser ut som en M3... Point taken?
eriklepe Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 men det er jo fremdeles pr def en 316. Man kan sminke en gris, men det er fremdeles en gris.
skillbill Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 men det er jo fremdeles pr def en 316.Man kan sminke en gris, men det er fremdeles en gris. Selv om kua er født i en stall er den ikke en hest
BreitBau Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Tror dere detter av litt her nå.. På linken din Eriklepe, lurer jeg på om en 316 som er ombygd til noe, fortsatt er en 316? Og som Hoem svarte, så kom en 316 fortsatt til å være en 316;) Jeg tviler nemlig på at den funksjonen der får med seg hva som står om ombygd under "ekstra" feltet.. Så det vil jo si, at en bil som ser ut som en M3, faktisk kan være en M3, selv om det står at det er en 316, siden det var det den i utgangspunktet var.. og da juger jo linken din likevel...
Marius2002 Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 nja.. Vil heller si det er en 316i som er godkjent ombygd med M3-motor.
awt Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 I mine øyne vil bilen alltid være det den kom som fra fabrikk, uansett hvor ombygget den er. Om jeg hadde f.eks. byttet til M3-motor, -karosseri, -understell og -interiør i min, ville det fortsatt aldri vært en M3. Når det gjelder hva tråden egentlig handler om så har ofte bilene mer standardutstyr jo mer motoriserte de er. I e46 Coupé (og sikkert cabriolet) er det standard med elektriske seter i fra 323 og oppover. man kan selvfølgelig få dette som ekstrautstyr i de andre modellene, men det er ikke så vanlig.
BreitBau Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Jada, en ombygget bil kan aldri bli en original M3.. MEN, la oss si følgende scenario forekommer. Vår venn trådstarter følger rådet, og går inn på linken for å lære seg å se forskjell på en 320 og M3.. Den aktuelle bilen han nå ser bildet av har panseret åpent, og han ser klart og tydelig motoren (i dette tilfellet sier vi at trådstarter ikke kan så mye). Han ser de individuelle gasspjelda og det spesielle plenumet en S50 motor har, sjekker linken til eriklepe og finner ut at det er en 320(!?) Jaja tenker trådstarter, visste ikke at en 320i hadde individuelle gasspjeld Og da kommer poenget mitt frem, for hva gjør en link, som kan tipse om hvilken bil det er nytte for seg i denne sammenheng, når den linken ikke kan garanteres at viser den 100% fulle sannheten??
///Mysild Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 spørsmål til breitbau, hvordan tror du at han vet at den har individuelle gasspjeld, hvis han ikke kan så mye om motorene uansett
BreitBau Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 spørsmål til breitbau, hvordan tror du at han vet at den har individuelle gasspjeld, hvis han ikke kan så mye om motorene uansett Her ser vi etter kjennetegn ikke sant? Så lå oss si da, at neste gang denne kompisen vår kommer bort til en M3 på et treff, presterer han å si.. "Fin 320".. Vet det er satt litt på spissen, men måtte visst det i denne sammenhengen.. Forøvrig kan det godt hende vår kompis har megapeiling på motorer, men fortsatt ikke greier å se forskjell på bmw motorene.. Jeg har ikke peiling på en audi motor, men jeg kunne lett sett om det var individulle gasspjeld på den..
///Mysild Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 var en som klarte å prestere å si: "Fin 1,8tT" til en kamerat med 1.6 liter auda a4 hehe... men joa, ser den, blir litt som å se forskjell på vanlig sierra og cosworth, det kan man ikke... bortsett fra bremsene bak, men det kan bygges om... men ja, skjønner selvfølgelig hva du mener kev, men måtte bare skrive det men folk kommer somregel ikke og sier fin 325 til deg, de sier fin BMW, eller fin e36 etc... men så kan jo folk sjekke regnummer og si, øy, det er bare en 1.8 liter... æsj, da var den ikke så fin allikavel... men når de hører en grom låt fra motorrommet suse forbi på motorveien, skjønner ola nordmann at dette er ikke en "vanlig" bil...
BreitBau Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Nå har ikke jeg en ombygget en da, men ellers stemmer det.. men on topic igjen: for å gjøre litt nytte av meg, noe spesielt du ser etter? Hvis det gjelder e36 dette så kan jeg sikkert komme med noen eksempler?
A1eks Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 Mange gode tips og linker her inne, skal sette meg inn i det når jeg kommer hjem fra jobb i kveld. Jeg føler jeg har fått svar på det meste, men vet, mer eller mindre, at jeg kommer til å henge rundt i 3-serien, og ikke gå over til noe annet før jeg blir bedre betalt og er ferdig med skole o.l. Å se om det er 1 eller 2 gasspjeld, har jeg ingen peiling på, da jeg ikke engang vet hva det er Jeg kan se forskjell fra en e30 og en e36 uten problemer, noe jeg er fornøyd med da jeg har hatt BMW i et par uker Men BreitBau, kom gjerne med eksempler, alt mottas med takk, og dette stoffet blir tilsugd raskt, i motsetning til skolestoff. Som nevnt, må man lære seg å krype før man kan gå, og jeg holder bare på å åpne øynene, så det er lange steg igjen før jeg virkelig kan bli med å diskutere bil med dere gutta. Uansett, takk for gode svar, og peis på med forskjeller, om dere kan
///Mysild Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 bare spørr hva du lurer på du en måte man kan se at en e36 er en m3 (coupe) er at den har vader interiør... store nakkestøtter (men det kan også være ettermontert i en annen bil) man kan se forskjell på årsmodellene, hvis de er orginale av utseende (altså ikke m-tech)... i 95 kom det en ny front med mindre "hull" og på 97 modellene, er det anderledes grill... (dette kan også være byttet på, som min og breitbau sin ) man kan også se forskjell på m-tech og m3 stylingen... m3 fronten har netting og ei sort leppe helt nederst, men m-techen har lakkerte "riller" og uten leppa... og m3ene har selvsagt større bremser foran... på 17" fyller de godt ut mot innerfelgen
spruddel Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 På E46 hvertfall, så kan du se forskjell på diesel eller bensin ved at røret peker ned mot bakken på dieselen. Har man et rør rett ut, er det 316i eller 318i, men ved et rør nedover kan det være 316d, 318d og 320d selv om jeg tror 320d har litt større rør, men det ser du ikke lett isåfall. Tror det er riktig? Rett meg om jeg tar feil noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå