Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Er nyfødt medlem.

Har akkurat kjøpt en strøken 118d hvit m-sport 3-dørs 2007, har vært igjennom flere biler men dette er min første BMW. Foreløpig veldig fornøyd!!

tenker litt på chiptuning til denne bilen, og er på tanken å bruke TS-Racing. Er det noen der ute med efaringer med chiptuning/omprogramering av diesel BMW, gjerne 118d ifra TS, evt. andre SERIØSE aktører.

MVH Sindre Alexander Andresen.

Skrevet

Kollega på jobben fikk sin '05 120da omprogrammert av TS (163hk til 197hk eller noe sånt). De kom og gjorde det utenfor jobben på dagtid, selv om det er en del mils kjøretur for de. Den har vel gått slik ihvertfall et år nå uten problemer, lurer på om det ikke nærmer seg 1.5 år.

Skrevet
Hallo.

Er nyfødt medlem.

Har akkurat kjøpt en strøken 118d hvit m-sport 3-dørs 2007, har vært igjennom flere biler men dette er min første BMW. Foreløpig veldig fornøyd!!

tenker litt på chiptuning til denne bilen, og er på tanken å bruke TS-Racing. Er det noen der ute med efaringer med chiptuning/omprogramering av diesel BMW, gjerne 118d ifra TS, evt. andre SERIØSE aktører.

MVH Sindre Alexander Andresen.

ess bruker ikke noe ferdig chip da de setter bilen din på benk og tester den og setter opp noe som passer til din bil. var i vertfall det jg har fått høre. min 118d skal dit i januar tenker jg, da kunne de sette opp helt til 180hk om det satt riktig turbo i den mins jg han kunne få 220hk ut av den uten og bytte noen deler men da var det ikke noe garan på om det var holdbart.

Skrevet

Med chip fra Hartge eller AC schnitzer, beholder du garantien på bilen. ;)

Fra www.hartge.de

Engine conversion by ECU modification *

for 118d (based on 90 kW / 122 hp)

108 kW (147 hp) / 4000 rpm 334 Nm (lb-ft 246) / 2000 rpm

Engine conversion (additional ECU)

for 118d (based on 105 kW / 143 hp)

126 kW (171 hp) / 4000 rpm 350 Nm (lb-ft 258) / 2000 rpm

• 1 year later...
Skrevet

Bumper denne tråden jeg!

Hvordan går det med bilene deres idag?

Jeg kjøpte 118d (2007 mod 122hk) i februar, og har hele tiden vurdert frem og tilbake om jeg skal gjøre noe med den.

Men, her i midten av august begynte turbo å ule noe innforjævli.

Etter en kjapp konsultasjon hos Jæger, konkluderte de med at den må skiftes.

Så nå sitter jeg litt å gjerdet og lurer på om kanskje disse turboene i utg.punktet er for svake?

Bilen har trossalt bare gått noen-og-åtti.

Eller tar jeg feil?

Skrevet
Bumper denne tråden jeg!

Hvordan går det med bilene deres idag?

Jeg kjøpte 118d (2007 mod 122hk) i februar, og har hele tiden vurdert frem og tilbake om jeg skal gjøre noe med den.

Men, her i midten av august begynte turbo å ule noe innforjævli.

Etter en kjapp konsultasjon hos Jæger, konkluderte de med at den må skiftes.

Så nå sitter jeg litt å gjerdet og lurer på om kanskje disse turboene i utg.punktet er for svake?

Bilen har trossalt bare gått noen-og-åtti.

Eller tar jeg feil?

Tenker du på turboen før du slår av motoren? Ved pådrag like før parkering, spinner gjerne turboen 20-30000rpm hvis du slår av motoren direkte. Da mister den smørningen og det vil gå utover lagrene.

Jeg bruker å motorbremse før parkering og vente ca 20 sek før jeg slår av tenningen sånn at turboen får tid til å synke i turtall før den mister smørningen.

Jeg har inntrykk av at de fleste med turbodiesel ikke tenker over dette (da tenker jeg spesielt på tidligere eiere som gjerne ikke vet hvordan en turbo fungerer). Jeg vil tro at dette har mye å si for levetiden.

Skrevet

Ser absolutt poenget ditt der, men jeg har lang nedoverbakke til huset (og pleier forsåvidt ikke dra på rett før jeg skal parkere heller) :-)

Er nok produksjonsfeil på min, antar jeg.

Bilen har ikke gått mer enn 85.000 km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...