Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har kjørt en sesong med Toyo Proxes T1-R og har egentlig vert fornøyd, men på vått føre merket jeg at jeg måtte bremse lenger enn det jeg hadde forventet, men har egentlig ikke hengt meg opp i det. Helt til nå:

Jeg skiftet til vinterdekk her om dagen og prøvebremset idag på vått føre. Prøvde både i 80 og 100km/t og ingen av gangene slo ABS'en inn. Og da bremset jeg hardt. I samme hastigheter har ABS jobbet som faen og jeg ikke hatt noe sjans til å stoppe på samme strekk med Toyo'dekkene. Og det skal sies at jeg har "økonomi-vinterdekk". Mastersteel eller noe heter de (hadde ikke råd til noe annet i fjor vinter).

Derfor lurer jeg på om det er flere som har dårlige erfaringer med Toyo dekk på vått? For på tørt er de jo helt konge, men tror ikke det blir Toyo neste gang gitt....

Posted

hadde toyo bak på min no i år og det henger bra på tørt men spinner lett på vått. bremsing blir litt feil for meg å kommentere da de sitter bak.

skal kjøpe dunlop dekk til neste sesong både foran og bak. satt på med BMWPower med hans m5 på vått og syns den hang noe sykt, og den dagen PLASKET det ned.

Posted

Jeg spinner lett på vått med Toyo også, selv om ikke det er meningen. Trenger jo noe som tåler vann her i Bergensområdet :roll:

Posted

Hadde toye proxes en gang tilbake. Kan ikke huske at de var dårlig på vått føre, men de holdt ikke så lenge som andre dekk på tørt :-s

Og ja, i Bergen trengs det virkelig gode regndekk. Vi har vell "troperegn" året rundt..

Posted

Hadde proxes t1-s back in the days, og de var helt suverene på våt vei!

Beste dekk jeg har hatt på vått, og har konsekvent gått for våtveiegenskaper når jeg har valgt dekk. Bare synd bakdekkene var utslitt etter 6000 km uten det minste forsøk på burning..

Posted

Lurer på om de har byttet ut gummiblandingen ifra T1-S til T1-R, for en kompis av meg kalte de for sesongdekk pga de ble slitt så fort. Det var T1-S.

Mens mine T1-R er så godt som halvslitte etter en sesong, men dårlig på vått føre..

Posted

Jeg husker mine T1-R som veldig gode på vått føre. Ulempen er at de ble slitt fort; men det blir jo gjerne myke dekk..

Min abs jobber som bare det når jeg bremser på tørt føre med gode sommerdekk - så hvis du ikke får den til å jobbe med vinterdekk nå kan du umulig bremse spesielt hardt.

Posted

Siste prøvebremsing var så kraftig at det var ubehagelig og kjente det i hodet, så jo jeg bremset hardt.

Posted

eg har toyo proxes et eller anna t1?? å de er super gode på vått føre selv om d høljer ned (som i bergen)..

min erfaring er at de er supergode både på tørt og vått...

nå spørs det jo litt på ka bil og hk som er under panseret..tom transporteren min spinner på våt asfalt:p

Posted

hadde t1-r på e30 325`n min for noen år tilbake å var kjempe fornøyd med festet både på vått og tørt.. men som dere sier, slites kjapt ut. spesielt med litt burning i tillegg.. 8)