Gå til innhold

Post et bilde av bilen og få det fikset opp! [IKKE styling]


HappyHenke
 Share

Anbefalte innlegg

Etter oppdrag fra Mysild så laget jeg en HOW TO klippe ut bil, legge den inn på sort bakgrunn med gjenspeiling.

La oss begynne med dette bildet.

JBL_BassProII.jpg

Slik ser da vinduet mitt ut:

ecnxj3kxw1yfmem8c7x0.jpg

Deretter velger jeg Quick Selection Tool

nl3397yaq9v2xff4wxzt.jpg

Så markerer jeg hele motivet/det som jeg skal ha ut.

xyrllzf798rzxfm6fyq7.jpg

På biler kan gjenspeiling være et problem, da er det lett for at du markerer mer enn bare bilen, men det gjør ikke noe enda, pass på å marker alt som du skal ha med. Så bytter du til en mindre Size på verktøyet du bruker og holder inne alt-knappen, dette gjør at du fjerner markeringen. Så går du over der du tok for mye. Slik må du kanskje holde på ei stund før det blir bra.

Da er vi kommet så langt at det er den enkleste delen igjen.

Kopier så det du har markert, lag en nytt dokument og tegn en sort firkant som dekker hele. Lim deretter objektet inn som vist under.

2k61dbj080gjcmlab9up.jpg

Kopier så layeret. Velg transform og Flip Vertical.

s7z9u7m49tnk77l6h4s1.jpg

Flytt så objektet som er speilvendt nedover og lag en layer mask som vist under.

xhhxnfpy0ro01czeailq.jpg

Velg deretter en gradient og dra over layer mask'en helt til du finner gjenspeilingen slik som du vil ha det.

dth6feondaja10xjp0xb.jpg

Til slutt vil du kanskje se at det er noen ugjevnheter i bilen, altså slurvarbeid, neida. Men dette kan man enkelt fjerne ved bruk av inner glow, velg sort og så må man nesten prøve seg fram. Men husk man kan IKKE ta innerglow på det bildet som er opp ned og har layermask med gradient på, fordi da forsvinner bildet. Gudan vet hvorfor.

Under bilene er det sjeldent en annen farge en sort så der er det ikke så farlig, men om det skulle hende at noe lyst kommer frem, gå over med Brush Tool og med en liten flow der hvor dette er tilfelle.

a5moye9hgwjpjz5fa86v.jpg

Edit: ser at jeg glemte å markere inni JBL skriften, i de senere bildene ser dere at der er det helt sort. Minner da på at markeringen er ekstra viktig. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...