Gå til innhold

Mange her inne som jobber offshore?

Ola.
 Share

Anbefalte innlegg

Synes det er tullete at bimmers med så mye aktivitet, og så mange brukere ikke skulle ha rom for slike tråder.

For noen av oss er dette nesten et virtuelt samfunn.

Og i et samfunn snakker vi ikke bare BMW, uansett hvor mye interessert vi er i det...

det vi derimot kan gjøre er å lage rom for at det finnes brukere som faktisk ser dette samfunnet slik bla jeg gjør, og benytter det til ting vi gjør i andre samfunn.

har vi ikke mulighet til det, bør en svær plakat møte oss hver gang vi logger inn om at det er KUN BMW vi kan diskutere og pointe imot.

Vil man derimot åpne for en større og bedre mulighet for utnyttelse av et slikt forum med svært intereserte medlemmer burde man kanskje vurdere mulighet for noen avd hvor annet enn BMW var mulig å ta opp.

Kanskje kunne man lært noe av det også.

Er flertallet her inne så indoktrinert og trangsynt at de synes det er vanskelig å lese og forholde seg til annet enn BMW tror jeg snart jeg takker for meg.

Etter snart 6000 innlegg med de fleste i Tekniske spøsmål tror jeg faktisk jeg har gjort en forskjell her inne, men mulig er noe jeg inbiller meg.

Er situasjonen slik at bimmers ikke har kapasitet til annet enn BMW respekterer jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og i et samfunn snakker vi ikke bare BMW, uansett hvor mye interessert vi er i det...

Jeg synes innlegget til J. Hofstad egentlig er så interessant at jeg skulle ønske moderatorer ville la tråden være åpen en stund til, slik at flere får anledning til å kommentere.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tullete at bimmers med så mye aktivitet, og så mange brukere ikke skulle ha rom for slike tråder.

det vi derimot kan gjøre er å lage rom for at det finnes brukere som faktisk ser dette samfunnet slik bla jeg gjør, og benytter det til ting vi gjør i andre samfunn.

har vi ikke mulighet til det, bør en svær plakat møte oss hver gang vi logger inn om at det er KUN BMW vi kan diskutere og pointe imot.

Vil man derimot åpne for en større og bedre mulighet for utnyttelse av et slikt forum med svært intereserte medlemmer burde man kanskje vurdere mulighet for noen avd hvor annet enn BMW var mulig å ta opp.

Kanskje kunne man lært noe av det også.

Er flertallet her inne så indoktrinert og trangsynt at de synes det er vanskelig å lese og forholde seg til annet enn BMW tror jeg snart jeg takker for meg.

Etter snart 6000 innlegg med de fleste i Tekniske spøsmål tror jeg faktisk jeg har gjort en forskjell her inne, men mulig er noe jeg inbiller meg.

Er situasjonen slik at bimmers ikke har kapasitet til annet enn BMW respekterer jeg det også.

Nå skal vel ikke bimmers fungere som ett virtuelt samfunn, men skulle det fungere som ett virtuelt samfunn så måtte det blitt ett samfunn basert på bmw. Dette er jo bimmers.no, er ganske tydelig i navnet hva dette forumet skal omhandle. Det at vi har annet bil og motor prat gir jo en liten mulighet til å diskutere andre ting som skjer i bilverdenen, men det stopper også der....

Om forumet skulle utvides til å omhandle mye annet ville vel kapasiteten bli sprengt rimelig fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vel ikke bimmers fungere som ett virtuelt samfunn, men skulle det fungere som ett virtuelt samfunn så måtte det blitt ett samfunn basert på bmw. Dette er jo bimmers.no, er ganske tydelig i navnet hva dette forumet skal omhandle. Det at vi har annet bil og motor prat gir jo en liten mulighet til å diskutere andre ting som skjer i bilverdenen, men det stopper også der....

Om forumet skulle utvides til å omhandle mye annet ville vel kapasiteten bli sprengt rimelig fort...

Og det var det jeg tok høyde for...

Selv har jeg tilbrakt så mye tid her at jeg velger å kalle det et samfunn.

Noe av det som drar inn kr til drift er faktisk trafikken her.

Selv har jeg benyttet bimmers når jeg har trengt noen å "snakke" med, og fått umiddelbar respons.

jeg har opplevd å bli kjent med folk som tar turen fra Oslo for og hente bil, og ringer for å overnatte hos meg, folk som kjører 30 mil T/R for at de vil jeg skal se på bilen, folk som ringer og jobber på BMW merkeverksted og trenger hjelp, folk som ringer meg på jobb og trenger svar på spørsmål, folk som hqar problembiler merkeverksted ikke klarer som kommer og vil ha meg til å se på dem...

Men viktigste er alle de jeg har blitt kjent med gjennom forumet.

Nå har jeg bestandig noen å kontakte på alt mulig rart.

Er det slik at vi er redd/ ikke har rom for å bli kjent med hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man skal få sjangsen til å bli kjent med hverandre Har blitt kjent med flere igjennom forumet selv også. Jeg har dratt igang flere bimmers treff her i området der vi har hatt mye moro og lært nye saker og ting.

De eksemplene du nevner er jo relatert til bmw og bil generelt, det er jo nettopp det dette formuet handler om. Frem til Gunnar åpner en del her på forumet til generelt snakk, så er dette fortsatt ett rent bmw/bil forum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, poster bare svaret jeg ga deg på PM'en jeg fikk Hofstad:

Ja, føler vi har ett mindre problem angående moderering ærlig talt..

Personlig er jeg ikke 100 % enig i at vi kan la alskens off-topic tråder komme som dem vil (jeg er av mening av at det vil kunne skli noe ut...)

MEN

Jeg blir provosert når respekterte forummedlemmer får stengt tråden om sin stjålne mx-5:

- Stjålet MX-5 til respektert forummedlem: Ikke BMW, ergo stenges den.

- Forummedlem har blitt pappa: Dette er long way off-topic og har heller ikke noe med motor å gjøre i det hele tatt - den beholder vi!!

Inkonsekvensiteten er problemet mitt i denne sammenhengen..x

Det virker nesten som at sjangsen for at noe beholdes er større, jo mer off-topic det er :o

edit: tatt fra hovedside forum: Annet bil- & motorprat

Alt annet bil- og motorprat! For datahjelp, spilling og klær finnes det andre forumer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Ola... her ble alt kaos. HELT utrolig. ](*,)

Er jo flere Offshore karer her på bimmers, så dette burde jo være av genuin interesse (jmfr. med hva moderator sa som begrunnelse i diverse andre 'tvilsomme' tråder)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skulle den stenges?

Selv la jeg ut spørsmål om hjelp til ny jobb her, og fikk umiddelbart tilbud om det...

Mulig den ble stengt, det husker jeg ikke men fikk tilbud om kremfinjobb :D

At det jeg tar opp kan flyttes er så sin sak.

Den skulle stenges fordi den hadde absolutt ingen ting me bmw eller bilverden og gjøre...

At din tråd der du søkte jobb slapp igjennom sensuren er jo vel og bra for din del. Hadde vel kanskje noe med det at du søkte jobb innenfor bilverdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er på bimmers.no... Man blir kjent med folk og syns det er greit på forumet.

Da hender det at folk ønsker å fortelle eller spørr om ikke-bilrelaterte ting om kanskje ikke har SÅ MYE BREDDE som moderatorene mener må til for å la den leve.

Noen sier "bruk tulletråden".

Problem: For mye trafikk på trulletråden til at man kan spørr eller fortelle noe i det lange løp.

Det burde vært en Off-topic Kategori hvor alt dette burde vært plassert i. Så enkelt burde det vært!

Om jeg ønsker å fortelle noe ikke-bilrelatert til dere (som f.eks at jeg snart kjøper hus og ønsker å invitere mange lokale bimmers folk til en fest). Så vil jeg ha et sted å gjøre dette!

Og dra på diskusjon.no for å bruke off-topic der er uaktuelt... For bimmers.no folka som jeg vil fortelle det til er ikke der!

LAG EN OFF-TOPIC OG BLI KVITT PROBLEMET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på bimmers er det MYE jeg mener burde vært stengt for lenge siden og som jeg ser på som svada. Denne er langt fra den verste oppigjennom åra.

Et annet problem er også alt "snikksnakket" som ofte dukker opp i seriøse tråder. Trådene har ofte 12sider der kanskje 2 av de er intressang lesning.Jeg personlig gidder ikke å lese dette.

Poenget mitt her er at kanskje man må vurdere å lage en egen plass til sånt,så unngår man at mye av dette får utløp i "annet bil og motorprat..."

-Sorry wabby,var ikke meningen å lage ekko her.Var bare litt treg med skrivinga.

Til trådstarter så syns jeg du bør prøve å søke deg inn i et 3part firma som feks. vetcoAibel,Fabricom ol. da disse firmaene leier seg ut (ofte på lange kontrakter) til operatørene og supplerer med feks.elektrikere i hopetall.Her er det lettest å få en fot innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du vil kun ha en fot innafor så er dette steder som er verd å undersøke:

De har fått en ny personalansvarlig der.

Firmaet heter Score og holder til i Stavanger

http://www.score-group.com

Score A/S

Randabergveien 356

4070 Randaberg

TLF: 51412300

Spørr etter personalansvarlig.

Her er du ofte litt på land før de begynner å sende deg ut, men verd en telefon.

Ellers så bør du se på disse som også holder til i Stavanger:

Seadrill - driver med brønnboring o.l.

www.seadrill.com

SeaDrill

Finnestadveien 28

P.O. Box 110

4001 Stavanger

Norway

Tel.: +47 51 30 90 00

Også har du Akerdrilling i Stavanger som gjør det samme som SeaDrill

Aker Drilling ASAP.O. Box 319, Forus

4066 Stavanger, Norway

Visiting address:

Strandsvingen 12

4032 Stavanger

Tel: +47 51 21 49 00

Fax: +47 51 21 49 01

Email: post@akerdrill.com

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...