Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Driver nå og tømmer kjølesystemet, skal fylle det opp med vann og la det sirkulere, tømme det og fylle på ny kjølevæske, rense alle slanger og ekspansjonstank.

Men ellers så sliter jeg med grenrøret, har null sjangs å få dette montert med to bukker og en jekk..

Så jeg må ordne leie av en bukk, som ikke er enkelt :?

Skrevet

Var det ikke du som skulle få gjort dette på et verksted? Uansett, jeg monterte grenrøret hjemme i garasjen. Er helt jævlig å komme til når man skal stramme mutterene, men det gikk (og tar ikke særlig lang tid).

Skrevet

Hei igjen Jonas

Godt å se du fortsatt holder koken :)

Selv har det vært vinter og lite fart i garasjen, men nå er jeg i gang igjen for fullt :)

Har også 25% diff på min bil, men den uler bitte litte granne...

forrige eier sa det ikke var noe farlig...'

ikke det at det er sjenerende men... vi får håpe den holder sommeren over :)

Skrevet
Ble litt endring i planene..

Har du katalysator på bilen din du?

Nei, har heldigvis ikke katalysator :P Må få en kompis til å modifisere rørene ut fra midtpotten litt (kappe og sveise), så skal det gå. Ellers kan jeg legge til at det er lurt å få bøyd rørene med en gang om du har planer om det. Man får montert grenrøret uten å bøye også, men da ligger det helt inntil et oljerør ved oljefilteret, og også helt inntil et varmeskjold under bilen ved bærearmen mener jeg å huske. Slutten på selve grenrørene kan det også være litt lurt å bøye, slik at det ikke står i spenn. Er et nemmelig et helvette å skru opp igjen for å gjøre dette, for så skru til igjen. Nesten så jeg tok ut motoren bare for å slippe det slitet.

Skrevet
Hei igjen Jonas

Godt å se du fortsatt holder koken :)

Selv har det vært vinter og lite fart i garasjen, men nå er jeg i gang igjen for fullt :)

Har også 25% diff på min bil, men den uler bitte litte granne...

forrige eier sa det ikke var noe farlig...'

ikke det at det er sjenerende men... vi får håpe den holder sommeren over :)

Det er bra :)

Hehe, ja.. Får håpe min holder også. Håper jeg har klart å fjerna alle ulyder under kjøring :)

Skrevet
Ble litt endring i planene..

Har du katalysator på bilen din du?

Nei, har heldigvis ikke katalysator :P Må få en kompis til å modifisere rørene ut fra midtpotten litt (kappe og sveise), så skal det gå. Ellers kan jeg legge til at det er lurt å få bøyd rørene med en gang om du har planer om det. Man får montert grenrøret uten å bøye også, men da ligger det helt inntil et oljerør ved oljefilteret, og også helt inntil et varmeskjold under bilen ved bærearmen mener jeg å huske. Slutten på selve grenrørene kan det også være litt lurt å bøye, slik at det ikke står i spenn. Er et nemmelig et helvette å skru opp igjen for å gjøre dette, for så skru til igjen. Nesten så jeg tok ut motoren bare for å slippe det slitet.

Ja, blir litt oppgitt nesten.. Men kapper og sveiser selv, det er ikke det største problemet. Greia er at jeg ikke har sveisemaskin, kaldsag eller skjærebrenner hjemme i garasjen, men som de har på skolen.

Alt jeg trenger er å ha det tilgjengelig pluss å få bilen litt høyere i lufta! :)

Siden du har montert det. Merket du noe forskjell? :P

Skrevet

Ble ganske oppgitt selv ja, kan ikke tenke meg at det grenrøret faktisk ble kopiert av et som var montert og tilpasset E30 frafør, slik han som solgte det sa. Hadde selv litt problemer med å få bilen høyt nok på de små, gamle bukkene jeg har. Men bygget bare opp med masse planker under så kom den høyt nok til slutt :P

Har ikke kjørt bilen enda siden jeg holder på med understellet også, men jeg har startet motoren og ruset den litt, og det høres bra ut hvertfall! Bedre gassrespons enn tidligere også, men det kan ha noe med den nymonterte chippen min å gjøre og (tenning tilpasset 98 oktan og kvasskammen min blant annet)

Skrevet
Ble ganske oppgitt selv ja, kan ikke tenke meg at det grenrøret faktisk ble kopiert av et som var montert og tilpasset E30 frafør, slik han som solgte det sa. Hadde selv litt problemer med å få bilen høyt nok på de små, gamle bukkene jeg har. Men bygget bare opp med masse planker under så kom den høyt nok til slutt :P

Har ikke kjørt bilen enda siden jeg holder på med understellet også, men jeg har startet motoren og ruset den litt, og det høres bra ut hvertfall! Bedre gassrespons enn tidligere også, men det kan ha noe med den nymonterte chippen min å gjøre og (tenning tilpasset 98 oktan og kvasskammen min blant annet)

Hehe, ja.. Men du, har du noen bilder av løsninga di? :)

Skrevet
hva måtte du gjøre med for og få den til og passe?

Tilpasse var vel ikke det rette ordet, men hadde glemt å reingjøre gjengene på diffen, så var mye banning inne i bildet når vi skulle montere den sammen :lol:

Passa egentlig rett på, men med bare en jekk og trang garasje så tar ting tid.

Gjorde akkurat det samme med min. Gjengene var litt rustne, og jeg lå under bilen og banna og steika for skruene var så forbanna harde, trodde de kom skjevt ned ellernoe. Endte med at jeg måtte ta den av igjen, og kjøre en bolt opp og ned mange ganger med muttertrekker, og smøring. Det var festlig vettu! :P

Skrevet

Tilpasse var vel ikke det rette ordet, men hadde glemt å reingjøre gjengene på diffen, så var mye banning inne i bildet når vi skulle montere den sammen :lol:

Gjorde akkurat det samme med min. Gjengene var litt rustne, og jeg lå under bilen og banna og steika for skruene var så forbanna harde, trodde de kom skjevt ned ellernoe. Endte med at jeg måtte ta den av igjen, og kjøre en bolt opp og ned mange ganger med muttertrekker, og smøring. Det var festlig vettu! :P

Ærsj, blir forbanna av slike ting ja, har ikke fått ned boltene helt ned enda (de øverste).

Ellers så har jeg starta bilen nå, prøvd å rensa systemet og tatt et nytt oljeskift :)

Kodepluggen funka bra hvertfall, ligger på rett turtall nå :)

Skrevet

Glemte å si at jeg ikke er ferdig med eksosen videre enda, så foreløpig så kommer eksosen ut etter x-pipen. Men jeg er så drit lei den eksosen nå, at jeg bare har kjøpt noe fleksirør som festes med eksosklemmen på x-pipen og sveises på et par korte rørstumper som stikker ut på midtpotta i andre enden. Ikke en optimal løsning, men man slipper hvertfall at eksosen står veldig i spenn videre fra x-pipe, for de rørene som kommer ut fra x-pipen peker jo innover igjen som du kanskje har sett...

Hehe, opplevde akkurat det samme når jeg montere diffbremsen min. Men det gikk tilslutt heldigvis!
Skrevet

Glemte å si at jeg ikke er ferdig med eksosen videre enda, så foreløpig så kommer eksosen ut etter x-pipen. Men jeg er så drit lei den eksosen nå, at jeg bare har kjøpt noe fleksirør som festes med eksosklemmen på x-pipen og sveises på et par korte rørstumper som stikker ut på midtpotta i andre enden. Ikke en optimal løsning, men man slipper hvertfall at eksosen står veldig i spenn videre fra x-pipe, for de rørene som kommer ut fra x-pipen peker jo innover igjen som du kanskje har sett...

Ok, jeg har tenkt til å drite i x-pipen og lage rør fra slutten av grenrøra inn på cat. Og deretter lage lambadahull. Tror det er like greit :)

Men får se, lambadasonden rekker ikke til uansett.

Skrevet

Har forresten bestillit inn litt bilpleie:

Micro-Fibre Wash Mitt

Quik Clay Detailing System

Deep Crystal® System Polish - Step 2

Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner

Endurance Tire Protectant High Gloss

Plast-X Clear Plastic Cleaner & Polish

Har Carnuba Wax Step 3, Stracth X og Supreme Towel fra før av :)

Så nå skal bayern bli blank :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...