Pauls1 Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Passer en E46 M3 bakfanger på en vanlig E46 coupe fra før facelift?
S.Arnesen Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Passer en E46 M3 bakfanger på en vanlig E46 coupe fra før facelift? Hmm. Frontfangerene passer jo ikke overens på grunn av bredere skjermer på m3'en. M3'en har breiere skjermer bak også har jeg hørt, så jeg tror kanskje du vil få ett problem med passformen. Jeg har aldri prøvd selv, så jeg kan ikke gi deg noe bedre svar enn dette dessverre..
Pauls1 Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 ja var på grunn av bakskjermene jeg også ble litt usikker
S.Arnesen Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Tror jeg hadde satset å å kjøpe uorginal fanger som var beregnet til vanlig e46. just in case...
awt Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Den passer, men det vil se litt rart ut. Enten må du la den stikke for langt ut, eller så må du presse den ut ved skjemene, noe som gjør at den vil gå litt skrått innover på sidene. Ingen av delene vil se pent ut. En annen ting er eksosen som vil bli noe dyrt om du skal ha utløp i der original M3 har utløp. Original M3 har ikke reservehjulsbrønn, så enten må denne fjernes, ellers så må eksosen bygges rundt denne.
Pauls1 Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 Halve poenget med dette var jo å kunne bruke m3 eksos også.. hvem har vel bruk for reservehjulsbrønn
morteym Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Den passer ikke uten videre. Det blir stor og kostbar jobb ettersom du må modifisere bakskjermene og kutte vekk reservehjulsbrønn. Det har blitt gjort før. Har sett et par non-m3 coupe ombygget til M3-look på finn i det siste. Nei, jeg ville aldri gått den veien. Et alternativ er å se på SRS bakfanger, eller m-tech med "csl diffusor". Det finnes også M3-look bakfanger, men jeg har aldri sett den påmontert. Den virker jo litt spennende, men den er ikke så lav som orginalen tror jeg. Bare eksosen vil jo koste deg rundt 10k pluss/minus i tillegg til montering, med mindre du f.eks kjøper en brukt standard eksos til M3 da.
Pauls1 Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 Da er det nok M-tech med csl diffusor jeg vil ha da. Men den CSL diffusor`n i carbon de har på koed, vil den passe i en m-t 2bakfanger da? Står jo at den kun passer M3 fangere, men det er vel sikkert pga eksosen.. Takker for svar!
morteym Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Nei, den diffusoren må selvsagt være tilpasset m-tech bakfanger. Sikkert ikke så enkelt å oppdrive den heller. Kan hende de få jeg har sett er custom, du får nesten se litt rundt. Hva slags eksos skal du ha da? Skal ha meg ny eksos etterhvert, mulig jeg vurderer å selge den som står på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå