Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra det gikk bra. Frøys på et par steder i ettermiddag også.

Men jeg må bare le av de som klager på at det ikke var saltet. Det er vinter, så når det blir et par grader begynner det å fryse på. Da må man bare ta det med ro. Saltbilene kan ikke være over alt samtidig.

Men med is som dette er det nesten ungåelig at noen smeller. Selv med piggdekk og lav fart.

Skrevet

Ja da har jeg fått mer eller mindre bekreftet at bilen ikke er tilbake i mine hender før til neste år. Mye som må byttes her ja, men venter fortsatt på takst. :(

Ellers ser det ut som at både taxien som krasjet før oss, meg selv, citröengen og X5'en har samme forsikringsselskap. :oo:

Dvs kjempe stemning hos lokal kontoret til Gjensidige i dag! :cry::-({|=

Er ikke annet gjøre enn å forvente mer av samme føre den neste stunden.

Muttern skulle på død og liv låne meg X3'en sin inntil videre, men jeg fikk ordnet meg en gammal Berlingo som ingen bryr seg om hvis den ryker til. Orker ikke å ha flere BMW'er på samvittigheten i vinter!

Også denne franske blikkboksen er med piggdekk, ikke at det hjalp sist gang men.. :roll:

hilsen Snusfenrik, som er lei is og vintervær!

Skrevet
den x5en var jo bra knust.

skulle nesten knust fanger foran og bak du så kunne du kanskje fått m5/m-tech fangere hvis du betalte mellomlegget

Det hadde jo vært noe.. skal uansett ha det, men ser ut som jeg må utsette det littegran til jeg får orden på bilen nå.

Planen er jo 530i med M5 look over hele linja(ja jeg hadde mest lyst på M5, men ville jo tatt helt livet av lommeboken min)

Skrevet
Bra det gikk bra. Frøys på et par steder i ettermiddag også.

Men jeg må bare le av de som klager på at det ikke var saltet. Det er vinter, så når det blir et par grader begynner det å fryse på. Da må man bare ta det med ro. Saltbilene kan ikke være over alt samtidig.

Men med is som dette er det nesten ungåelig at noen smeller. Selv med piggdekk og lav fart.

Du har mye rett i det du sier, men akkurat her omkring har det vært helt skandale med saltingen i vinter. Har ikke vært så dårlig/sent saltet på de årene jeg har kjørt bil her. Men lite hjelper det meg og resten av oss som røk til. Lett å være etterpå klok og sur på de folka som stresser livet av seg for å holde veiene i noen lunde kjørbar stand. Så, jeg lar det være.

Skrevet
Jeg hater salt... :whatever:

Liker ikke salt jeg heller, men må si det er bedre med salt på veien sammen med bilen, istede for verken salt eller bilen på veien syns nå jeg.

Veldig synd med bilen din Snusfenrik :cry:

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var jeg innom verkstedet i dag! :wave:

Sånn som det ser ut nå, så blir det ikke akkurat billig for min del.

Men jeg hadde fryktet enda verre enn dette, for å være ærlig.

18.000kr for skadene på høyre side, som går på forsikringen til han som kjørte i meg.

34.000kr for skadene jeg selv må stå for, altså venstre side.

52.000kr totalt! :roll:

Dette var hos merkeverksted i Bergen.

Koster fort litt penger å kræsje ja! :wink:

Men, bare materielle skader dette her. Livet går videre og bilen kommer på veien igjen etterhvert. Føler fortsatt at vi alle var heldig når uhellet først var ute! Det der kunne fort blitt stygt!

Vet det er en egen tråd for det, men eh, GOD JUL FOLKENS! :santa:

• 4 months later...
Skrevet

Sorry for massiv bump her men(jada skyt meg)..

..tenkte jeg skulle gi en liten pekepinn på hva en sånn skade koster til syvende og sist.

Endelig regning kom faktisk på 93 300 :shock:

Fikk bilen ut igjen i midten/slutten av januar, etter lang venting(var mye som måtte bestilles av deler)...

I mellomtiden fant jeg ut at pajero var fin vinterbil og neste vinter går bimmeren på vinterlagring.

Dette gidder vi ikke en gang til! [-X

Ha en fin helg folkens :wink:

Skrevet

Ikke bare er det dyrt å kræsje, det tar lang tid og. Takk for oppdatering, greit å vite at 50000 kan bli 100000 i verkstedsammenheng.... Håper forsikringen tok en rikelig andel hvertfall!

Skrevet
Ikke bare er det dyrt å kræsje, det tar lang tid og. Takk for oppdatering, greit å vite at 50000 kan bli 100000 i verkstedsammenheng.... Håper forsikringen tok en rikelig andel hvertfall!

Ble bare 4000kr på meg, resten gikk på min og han som kjørte på meg sin forsikring. Tok nok av tid og frustrasjon, men var ganske godt å få bilen igjen, og i god stand. Er gla for at det var en såpass sen modell med litt motor, ellers hadde den jo havnet på skroten etter en sånn smell.

Kan vel og legge til at både citröengen og X5'en havnet på skroten etter den smellen der. Eier av X5 viste seg å være onkelen til ei jeg kjenner faktisk. Priser meg lykkelig for at min bil ikke ble mer skadet og derfor er på veien den dag i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...