[space] Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Oppdalingen fikk bilen frastjålet, sperret selv av E6 med traktor og anholdt biltyvene. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=555250 Slikt liker jeg å lese! Ikke at politiet er så forbannet trege, men at folk faktisk tar litt tak og får stoppet tyvene selv, i mangel på lokalt politi. Gratulerer med fangsten!
marararius Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Helt rått.. Godt det finnes sånne folk som tørr å ta saken i egne hender
S.Arnesen Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Eneste løsningen her i landet det snart. Er vel det eneste biltyveriet som blir oppklart iløpet av året også tenker jeg;)
Stramvaier Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Hehe konge å få tatt dem selv da. tror den seieren smakte godt. hehe
Hansh Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Leste dette i går kveld og koste meg akkurat like mye!
[space] Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Er det ikke noe galt når nærmeste politi er 10 mil unna? Betyr det i utgangspunktet at det er fritt frem for raid i bygda der? (Om ikke innbyggerne selv tar tak, som i dette tilfellet da)
marararius Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 ":nygjs6cv]Er det ikke noe galt når nærmeste politi er 10 mil unna? Betyr det i utgangspunktet at det er fritt frem for raid i bygda der? (Om ikke innbyggerne selv tar tak, som i dette tilfellet da) De kom hvertfall.. Var jo oppi byen her, en butikkeier (sportsbutikk) tok en type i å stjele fra butikken hans.. Politistasjon var 100 meter unna.. Han ringte og sa han hadde tatt tyven og sånn, men fikk beskjed om å ikke komme med han.. Han måtte da la tyven gå, og det kom en kar fra politi noen timer etterpå og beklaget at de ikke hadde ressurser eller noe til å kunne komme.. Er noe galt da!
sladjan Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Politie i norge er ikke noe å skryte av nei. De blir jo banka opp osv. av 16åringer....hehe derfor kommer de og sure seg over bilsjåførene:P
vegsir Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 gratulerer. kanskje vi andre skal vurdere å starte borgervern?
S.Nilsen Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 jeg har kommet til og ta afære viss noen har prøvd å stjele bilen min ja!!
oddis Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Herlig lesing! Bare så synd at folka trolig får problemer siden de har gjort dette. Vifte med våpen og holde folk fanget vil rettsystemet si... Borgervern er på full fart inn. Og hvem er det sin skyld? Her hvor jeg bor har det pågått slike aksjoner i en årrekke allerede.
Nytern Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Haha, rått! Morsom lesning dette.. For noen år siden lå jeg bak et vogntog som mista en bjelke på bilen min. Siden vogntoget ikke stoppet selvom sjåføren så det skjedde ringte jeg politiet. Da fikk jeg altså høre at de faktisk måtte rykke ut fra Trondheim. Dette skjedde på Kvikneskogen for de som er lokalkjente. Endte med at jeg måtte "ta saken i egne hender" og stoppe vogntoget selv. Noe som ikke var altfor lett i en liten frontskadet mr2. Grunnen til at sjåføren ikke stoppet? Han måtte rekke bridgelag i Trondheim!
vegsir Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Herlig lesing! Bare så synd at folka trolig får problemer siden de har gjort dette. Vifte med våpen og holde folk fanget vil rettsystemet si... Borgervern er på full fart inn. Og hvem er det sin skyld? Her hvor jeg bor har det pågått slike aksjoner i en årrekke allerede. far min gjorde faktisk noe lignende for noen år siden. han og 2 av brødrene mine hørte at alarmen i broren min sin bil gikk. så de løp ut. pappa tok med hagla, og fikk se en av tyvene, og ropte at han skulle stoppe. han gjorde ikke dette så pappa fyrte av et skudd i bakken og tyven overga seg. den andre innhentet broren min, tyven holdt et brekkjern mens boren min gikk i bokser. endte med at tyven hev fra seg brekkjernet og la på sprang og gjemte seg. når politiet kom. så kom til slutt den andre tyven frem og begynte å snakke om at de dreiv å skjøt på dem og greier. da hadde politidama sagt: det er jo klart de gjør de begynner å bli lei av dere. politiet tok med seg hagla, men det blei aldri noe tull med den saken.
Fliid Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 For noe surr. Dette er materielle verdier, at de kan bety så mye at man går så drastisk til verks er ufattelig. Det er en bil. Menneskeliv er mere verdt, og om dette er hva som står i fare, så forstår jeg en slik egen organisert problemløsning. Men da er mennesket som regel ett alt for feigt vesen. Dog, jeg liker å eie mine e30'r.
///MoePower Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Menneskeliv er ikke mer verdt hvis de ikke gjør noe nyttig for seg, og heller velger å ødelegge for alle andre rundt seg. Her var det uansett ikke snakk om å drepe noen, her var det snakk om å true noen for å få de til å roe seg ned og vente på politiet. Selv om kanskje ikke våpen er løsningen så er det jo det som faktisk fungerer nå som politiet ikke gjør jobben sin. Men desverre så er det vel regler her til lands som tilsier at man skal bli straffet hvis man kommer med til dels alvorlige trusler mot andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå