Gå til innhold

Ser på en BMW 520D i Tvedestrand --> Jakta fortsetter

AuroraDriver
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant nettopp ut at sjefen har handlet bil med fyren. Så jeg vet iallefall mer hva jeg møter senere ikveld :P

Btw, en kollega fant drømmebilen sin, men innså kanskje at det var noe galt med den (håper han ikke kverker meg nå :roll:):

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

Hvem gjør slikt ........

Åhoi. Det der ser ut som noe 'Tatjana' (Lars Kristian Guldbrandsen) kunne bestilt nytt! Han var alltid en sucker for sterke farger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte opp Wabby (satans glad i å sladde 520'ern sin, morsomme greier) sitt tilbud om å kjøre, hva kan man ellers si enn takk for turen (eller "kjempe" som Kristiansanderne sier). Den 520D'en er faktisk ett godt kjøp, eier ikke rust nesten. En liten boble på venstre nedre hjørne under glasset på bakluka, en liten bulk på panseret og en liten skråme på bakfangeren. Kjipe felger, men det er ikke det viktigste i første omgang. Bilen har faktisk takluke, så for min del er bilen komplett iforhold til ekstrautstyr.

Årsaken til at bilen hadde kjørt så lite, er at den er bykjørt, snittfart på 36 km ifølge computeren.

Dog, bilen trenger service asap. Blir vel 4K bare der tenker jeg. Det håper jeg går ann å prute på. Wabby tror kanskje at jeg kan få byttet bakluka iogmed at bilen har kjørt under 100K, men det er noe som må undersøkes.

Hvis NAF testen kommer positivt ut, så er det ganske sannsynlig at det blir bil på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste var at jeg lå og loggra med rompa og snakka med mamma på telefonen og så sier hun... "Kjør pent da"... "Å jadda :)"

Uansett Idyll, sa ikke at jeg tror det vil gå på garantien, men tviler :) Om jeg husker BMW garantien rett så er det 6 år eller 100.000 km. Og bilen har passert 6 år. Men er jo lov å prøve seg!

Bilen virket grei i forhold til pris, også med tanke på at det fulgte med skiboks i lik farge.

Eneste som var å utsette var følgende:

- 20.000 siden siste service (det kom frem både i servicebok og i instrumentet)

- Liten rustbit under glassruta bak på luka

- litt slitt plast rundt hendelen til å justere førersete

- liten skramme (ikke bulk) i fanger bak

- bulk på panseret, klarte ikke å se det selv engang men ble påpekt av selger

Nå har jeg ikke kjørt BMW sine dieselbiler og vet ikke helt hvordan motorene skal høres ut. Men ut ifra andre dieselmotorer så hørtes denne meget rolig og pen ut.

Bil bilen kunne trengt en total rens innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte opp Wabby (satans glad i å sladde 520'ern sin, morsomme greier) sitt tilbud om å kjøre, hva kan man ellers si enn takk for turen (eller "kjempe" som Kristiansanderne sier). Den 520D'en er faktisk ett godt kjøp, eier ikke rust nesten. En liten boble på venstre nedre hjørne under glasset på bakluka, en liten bulk på panseret og en liten skråme på bakfangeren. Kjipe felger, men det er ikke det viktigste i første omgang. Bilen har faktisk takluke, så for min del er bilen komplett iforhold til ekstrautstyr.

Årsaken til at bilen hadde kjørt så lite, er at den er bykjørt, snittfart på 36 km ifølge computeren.

Dog, bilen trenger service asap. Blir vel 4K bare der tenker jeg. Det håper jeg går ann å prute på. Wabby tror kanskje at jeg kan få byttet bakluka iogmed at bilen har kjørt under 100K, men det er noe som må undersøkes.

Hvis NAF testen kommer positivt ut, så er det ganske sannsynlig at det blir bil på meg.

computeren viser ikke snittfart i hele bilens levetid,den har sikkert vært nullstillt tusen ganger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, den har nok blitt nullstilt opp til flere ganger. Men det som var å legge merketil var forbruket opp mot snittfart.

Den brukte (iflg kjørecomputer vel og merke) 0,8 på mila siden siste nullstilling og da hadde den en snitt fart på 36 km/t som igjen betyr at den har gått mye i byen.

0,8 kan jeg bare drømme om på min 520i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt klar over at den kan nullstilles. For alt det jeg vet så har den vært nulltstillt hos selgeren og har bare kjørt frem og tilbake littegranne på parkeringsplassen :P

Herav NAF test. Veldig enkelt å bli glad i den bilen, MEN jeg vet ikke alt. Wabby har nevnt de viktigste tingene som service, rust, ting & tang på interiør (du sa vel at de/n forrige eier/rne måtte ha vært ganske uenig i sittestilling :P).

Hadde faktisk med meg speilreflekskameraet, men det ble mest andre ting som ble prioritert når jeg var sammen med selger (maijnskit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhoi. Det der ser ut som noe 'Tatjana' (Lars Kristian Guldbrandsen) kunne bestilt nytt! Han var alltid en sucker for sterke farger. :)

Litt OT, men haha. Glemmer aldri når jeg var innom Flekkefjord (nabobyen Tatjana bodde i:P) Der han kom gående midt i gågata med kjole, musefletter og masse maling i tryne. Lo godt for meg selv, var en skrue han der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...