AuroraDriver Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Etter noe pause fra "jakta", har jeg blitt tipset om denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde som pussig nok ikke står langt ifra der jeg bor (1 times og 10 minutters kjøring ifølge googlemaps). Egentlig ser jeg etter en e46, men dette er ikke ille. Selve bilen selges av ett enkeltsmannforetak kalt Ragnar Engesvik, dette fikk meg til å bråstoppe litt. Men etter ett søk på google (jfgi in action .. ) , fant jeg denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=121945 tråden om fyren. Etter det jeg forstod, spesialiserer han på biler som blir innbyttet, tvangssolgt (stakkars jævler for å si det mildt, men positivt for sånne som meg som ser etter bil ) o.s.v. Folk som har handlet med han, er ganske fornøyd med handelen de har gjort med han. So far so good. Men, har så langt ikke klart å nå han på telefon eller fått noe epost. Så det ligger noe i dette utsagnet: Ryddig kar å handle bil av, men er dårlig til å ta tlf, spesiellt om han er på ferie. Det ringer stort sett hele tiden hos ham og han omsetter mye biler så han kan nok være litt stresset til tider. Har faktisk lest igjennom den forrige tråden om 5-serien: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=98729 men syns at det bare ble Primera vs BMW jalla istedet for å snakke om selve modellen .......... Så langt jeg klarer å se fra bildene, virker bilen hel og fin. Bilen ser ut til å ha det "rette" ekstrautstyret. Men, får se om jeg klarer å komme igjennom da ....... Medregner at Agder folket i forumet har sikkert noe å tilføye her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Lol... sykt likt mitt skiltnummer Om du vill se på bilen så kan du bli med meg å se på den. Pender mye til Risør og skal til Risør på torsdagen eller fredagen tenker jeg. (Risør er nabobyen til Tv.strand). Så om du vil så kan vi se på både bilen og selgeren. hehe. Bare ta kontakt med meg på mobil, msn eller PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AuroraDriver Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2008 Høres ut som du er på leit etter date Men jeg sier ikke nei til ekspertisen iallefall. Får se om jeg klarer å komme igjennom telefonstormen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 ekspertise og ekspertise fru blomm. Men har i allefall sett på en del av dem og hatt min dose av problemer samt vært et ivrig forumtroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AuroraDriver Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2008 Tja 1063 innlegg, noen av dem må da ha vært fornuftig Nuh er det seng, den nattesurfinga er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AuroraDriver Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2008 Fikk nyss kontakt med selgeren. Kommer til å dra for å se på den. Ifølge selgeren er det ikke rust på bilen, har full service historikk etc. Så langt virker alt bra. Edit: Hvis det er noen som har noe jeg burde se etter bortsett ifra rust i dører, så er det bare å si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 Du bør også sjekke bakluke og panser. Hvis noen kan bekrefte eller avkrefte min påstand er det bra: ser på rattet (på bildene i annonsen) og jeg mener at en forskjell på 2001 kontra 2002 er nytt ratt og det rattet som er i den bilen er det som er på 2001 modell (som jeg har hatt gleden av å eie, 2001 520 dt). Bilen jeg har nå (2002 525 dat) har et annet ratt. Vet ikke om det gjelder 520 dt. Her er et bilde av rattet som jeg mener skal være i en 2002 modell: Bildet fra Finn: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 jupp, bakluke, panser og nede fremme i kanalene er plassene man bør sjekke. Handbrekk også. 2 av 2 E39 jeg har testet så var brekke dødt (selv om wire virket stram og fin). Sjekk alle elektriske vinduer, visker bak (kan drive å hoppe ut). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 Hvis noen kan bekrefte eller avkrefte min påstand er det bra: ser på rattet (på bildene i annonsen) og jeg mener at en forskjell på 2001 kontra 2002 er nytt ratt og det rattet som er i den bilen er det som er på 2001 modell (som jeg har hatt gleden av å eie, 2001 520 dt). Bilen jeg har nå (2002 525 dat) har et annet ratt. Vet ikke om det gjelder 520 dt. Godt observert! Dette er IKKE en 2002-modell! Den er produsert februar 2001! BMWs modellår begynner ikke før i september, så den er langt fra å ha 2002-spec. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 for meg ser rattene identiske ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 for meg ser rattene identiske ut? Jeg kan ikke helt fatte at du ikke ser forskjellene . De er helt ulike i senter. Det gamle rattet har et rektangulært spor med avrundede hjørner over hele senteret. Hvis du ikke ser det får du bare akseptere at de er ulike, for det er de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 Se rammen rundt rondellen i rattet. Den i annonsen har lik rattet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 dette var de første eg reagerte på også,tok en kjapp sjekk på 02 modeller på finn,ingen har sånt ratt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AuroraDriver Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2008 Åhå, en 2001 modell. For meg så de ganske like ut, men når du sier de, så ser jeg faktisk forskjellen. Sporene går opp og rundt, istedet for ned og rundt senteret i rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 Åhå, en 2001 modell. For meg så de ganske like ut, men når du sier de, så ser jeg faktisk forskjellen. Sporene går opp og rundt, istedet for ned og rundt senteret i rattet. Jeg sjekket chassisnummeret på den også, og den er som sagt produsert februar 2001. Her har du prutegrunnlag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå