Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis han overførte via konto...og det ikke er blitt trukket enda. Da er det bare å ta ut alle pengene på kontoen fortest mulig så det ikke er dekning..

:lol: Rettet på det no...`Må trykke på en spes måte for a space skal funke he :oops:

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
hvis han overførte via konto...ogdetikke erblitttrukket enda. Da erdetbareå ta ut alle pengenepå kontoen fortest mulig så det ikke er dekning..

Off topic, men space er en fin knapp :)

Skrevet

Makan til frekkhet...Var mannen av norsk opprinnelse? Tenker da på sjangsen på at han nettopp har kjøpt seg luksusvilla i Polen nå, eller om han har tatt toget tilbake til hvor enn han måtte bo her i Norge. Sistnevnte ville jo være det enkleste mtp å oppklare saken...

Skrevet

Jada, mannen var nok av norsk opprinnelse han. Var 2 menn med vestlendingsdialekt som møtte opp da bilen ble hentet. De har helt sikkert kjøpt seg en minipris med første tog hjem.

Historien var forøvrig at han bodde i Elverum for å studere, og måtte selge bilen pga studier... Slettes ikke uvanlig.

Kommer i hvertfall ikke til å "unngå" missbruk av personinformasjon om snegla, dersom vi får tak i det. Det kommer nok rett på nett det, ja. Håper han bor i nærheten av noen her inne. 8)

Skrevet
Som Gunnar sa tidligere, så har jeg tenkt litt på det med å la folk prøvekjøre bil. Hvis man driver med privat salg, hva slags forsikring har man da egentlig at den som prøvekjører bilen din kommer tilbake?

Er da ikke værre enn å si at man skal sitte på hvis han skal prøvekjøre :)

Skrevet

Mistenkelig mye som tyder på at dette kan være de samme ja. De blir vel linket sammen med saken din da det sto at de skulle undersøke lignende tilfeller. Så sånn sett så er det positivt at de har gjort flere brekk da dette vil bli en mer prioritert sak.

Skrevet
Som Gunnar sa tidligere, så har jeg tenkt litt på det med å la folk prøvekjøre bil. Hvis man driver med privat salg, hva slags forsikring har man da egentlig at den som prøvekjører bilen din kommer tilbake?

Dessverre har vi sunket så lavt i dagens samfunn, at den smarte privat-selger setter det som krav for prøvekjøring at han får sitte i bilen.

Alle husker vel episoden med 328i'n til "joar"? her på forumet, som ble stjålet ved et slikt prøvekjøringstilfelle! :evil:

Et annet alternativ, er jo at man beholder en "eiendel" fra den som skal prøvekjøre, et id-kort el. lignende, problemet er jo at slikt kan forfalskes etc :evil:

Skrevet
Forhandler vil selvfølgelig ha tilbake bilen ja, og utgifter blir nok helt sikkert ikke dekket. Banken kunne i hvertfall ikke gjøre noe med det, siden pengene allerede har ankommet Mr. Svindler.

Politiet ville så vidt la han anmelde saken men ettersom det var under så spesielle omstendigheter skulle han få komme tilbake i morgen for å anmelde det hele. (My ass, henlagt på grunn av for lite blablabla.....)

Noen som blir med på jakt? :twisted:

Politiet har PLIKT til å motta/registrere anmeldelser fortløpende! Uansett hva det gjelder! :wink:

Hadde jeg vært deg, hadde jeg slengt med dette i samme slengen når det blir en sak :wink: Selvfølgelig er dette en bagatell sammenlignet med hovedproblemet ditt/deres, men jeg syns det er påtide av folk begynner å sette seg litt opp mot kjære onkel blå! :twisted:

Det skjer altfor ofte at politiet i slike situasjoner snor seg unna jobben, fordi enkelte faktisk ikke vet om sine rettigheter som samfunnsborger!

Skrevet

Har sikkert brukt en annens konto (som er rimelig lett hvis du har litt peil) å trådløs nettverk som man kobler seg inn på en annen som ikke har bruker å passord beskytta som rimelig mange ikke har.

Tror ikke du får så mye fornuftige svar her inne,er nok best å presse på politie/advokat kaskje før saken blir kald.

Lykke til utrolig kjipe greier,er man ikke forsiktig er det fort gjordt desverre :(

Skrevet

Er da ikke værre enn å si at man skal sitte på hvis han skal prøvekjøre :)

Sitter alltid på hvis noen jeg ikke kjenner skal prøvekjøre bilen ved salg.

Alt annet er gal/dumskap.

Trådstarter: lykke til med letinga og håper du/dere har lært litt til neste gang dere skal kjøpe bil. :wink:

Skrevet

Ser ut til at vi kjøper den samme Yarisen en gang til, denne gang fra forhandler. Hehehehe, huff. ;) Han var selvsagt lei seg, og gir oss en grei pris. Heldigvis var jeg ikke "med" på selve kjøpet. Hadde jeg møtt disse to personene hadde jeg sett rundt meg på gata etter dem hele tiden.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...