Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAHAHAHAHA seriøst hvor dum går det ann å bli, man stjeler en bil for å selge den, også bruker man bankoverføring? lol :P

han burde vert smart nok til å ta imot kontant iallefall :P

men samme det

håper dere får banket de opp eller noe!!

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg hadde nok prøvd og brukt venner og deres kontakter for å finne ut hvem disse personene er. Så hadde jeg presset bilen full og dratt med en gang, uansett om det er midt på natten!

Håper virkerlig at du får ordnet dette! Skjønner virkerlig ikke hvordan folk kan ta sjangsen på en bakoverføring og avatere bilen på finn i tillegg! :S

Skrevet

Forhandler av bilen (som meldte den stjålet) har visst gode bilder av vedkommende. :)! Håper for guds skyld de er gode nok. Får høre hva bank & politi har å si i morgen. :D

Er som sagt bare å fylle opp bilen å dra, dersom dette ikke kommer noen vei. :twisted:

Skrevet

Blir så frustert når jeg leser dette! Er desverre alt for mange slike fålk rundt om i landet. Håper og regner med at dere får igjen pengene deres. Og når dere har fått dem, med mindre han som svindlet dere blir bura, hadde jeg tatt meg en tur hjem til han(om du får addr hans da).

Skrevet

makan til frekke folk, folk som ikke vet forskjell på mitt og ditt skulle hatt skikkelig skambank!!!

håper denne fyren får som fortjent!

Skrevet

trist og bli svindla slik. hadde han som stjal bilen også fått tak i vognkort del 2 også da, eller hadde bilen gammelt vognkort.

viser vel oss andre at det gjelder å kreve gyldig legimitasjon av personer man handler av.

Skrevet
Helt sikkert fornuftig, men bare spar meg om du ikke har noe bedre å komme med.

Dere har jo allerede bæsja på leggen, og det er lite sannsynlig at noen her inne kan hjelpe med det, så da er det like greit at andre kan lære av feilen dere har gjort. Det er bare et velmenende råd til alle som skal handle bil.

Husk at det ikke er verre for noen enn å stikke og prøvekjøre en bil, ikke levere og selge. Man skal ikke være rakettforsker for å få til det.

Skrevet

Kan hende noen har opplevd noe lignende, så de kan komme med velmenende råd i stede for å putte skaftet på spaden i såret og vri rundt?

Jeg trodde ikke vi levde i et så jævli land, men det gjør vi tydeligvis. Folk for mer eller mindre demontert bilen sin i løpet av natten rett utenfor stuevinduet. Forventer du at biler som ligger på finn.no som fremstår som en meget seriøs annonse med flere bilder, adresse, telefonnr og mannen som dukker opp til avtalt møte er i 40-årene. Forventer du at bilen er stjålet? Nei, ikke akkurat...

Å være etterpåklok er noe av det letteste man kan skryte på seg. Selvsagt MYE lettere dersom du ikke har vært utsatt for det samme selv.

Skrevet
Første bud er jo ALLTID å sjekke at bilen man kjøper står registrert på den man kjøper den av!

Det koster 2 kroner eller noe sånt å sende en melding med 'regnr xxxxxxx' til 2282 og få navn og bosted på eier.

GiljeN: Kontoinnehavers navn går det nok ann å få fatt i, håper jeg... (Dersom dette ikke er registrert på falskt navn da!)

Det er lett å få navn på kontonummer. Ring først din egen bank og spørr hvilken bank som eier kontonummeret (Det ser de på de første siffrene). Så ringer du den banken og sier at du lurer på navn på eier av kontonummer.

Er lett, har gjort det opp til flere ganger.

Skrevet

Som Gunnar sa tidligere, så har jeg tenkt litt på det med å la folk prøvekjøre bil. Hvis man driver med privat salg, hva slags forsikring har man da egentlig at den som prøvekjører bilen din kommer tilbake?

Skrevet

Man skulle noen ganger tro man var i Bangladesj eller noe. Neste blir vel at folk faker bilulykker for så å pælme ei hagle oppi rassen på den uheldige jæveln som stopper, dra av begge løpa og stjele de 253kronene stakkar`n hadde i lommeboka......

Skrevet
Første bud er jo ALLTID å sjekke at bilen man kjøper står registrert på den man kjøper den av!

Det koster 2 kroner eller noe sånt å sende en melding med 'regnr xxxxxxx' til 2282 og få navn og bosted på eier.

GiljeN: Kontoinnehavers navn går det nok ann å få fatt i, håper jeg... (Dersom dette ikke er registrert på falskt navn da!)

Det er lett å få navn på kontonummer. Ring først din egen bank og spørr hvilken bank som eier kontonummeret (Det ser de på de første siffrene). Så ringer du den banken og sier at du lurer på navn på eier av kontonummer.

Dettegårhvertfall ikke i postbanken. Når jeg opplyser konton nr på f eks tlf og spør etter saldo spør de alltid etter fødselsdato og personnr også navn..

Skrevet

Gammern har selvfølgelig hatt kontakt med både forhandler, bank og politi i dag. De kunne ikke stoppe overførselen, dessverre. Kan komme tilbake med mer informasjon i morgen om noen har interesse av det. Vel og merke en annen interesse enn å tømme saltbørsa i åpne sår. ;)!

Skrevet

Dettegårhvertfall ikke i postbanken. Når jeg opplyser konton nr på f eks tlf og spør etter saldo spør de alltid etter fødselsdato og personnr også navn..

Er rart... Jeg har gjort det alltid per mail. Bruker jobbmailen for slikt, virker mer seriøst enn å få det fra en hotmail adresse.

Har alltid fått hjelpa jeg trenger i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...