Gå til innhold

Min 323ci. Solgt.

Ostnes
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Liten update:

Bilen har nå fått Inspection 2 service og bytta alle oljer og filter, + 2 nye bakdekk :)

Også fant jeg ut at svigers har høytrykkspiller med foamgun, så flytta med meg alt vaskedillet mitt inn dit. Foamgun er tingen ;) Trenger bare ei såpe som er beregna til den. Forslag? Er snowfoam fra ScandicShine bra? :)

2ta9qd1flqjutxabb0iw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg lurer også på hva som er bra i høytrykkspyler beregnet for påføring av skum. Kommer vel an på hvilket blandingsforhold spyleren lager, dette varierer vel vil jeg tro. Jeg har en Kärcher med en egen såpetank. Når jeg bruker denne blander den inn vann og påfører skum, men jeg vet jo ikke hvor mye vann per såpe den bruker.

Regner med at man kan prøve seg frem, begynne med 1:2 såpe og vann på tanken feks., også ser man om det blir greit med skum. Når det begynner å bli lite skum etterhvert som man prøver seg med mer vann per såpe i tanken, vet man omtrent hvor sterk blandingen skal være i sin høytrykkspyler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Chemical Guys CitrusWash&Gloss er en veldig god såpe både til bøtte og foamcannon.

CW&G sammen med event. Valet Pro Orange Prewash, renser utrolig bra.

Pleier å bruke rundt 1cm med CW&G og event. 1 cm med OPW ;)

Men hvis det er original Foamcannon'n til Karcher eller noe sånt, så vil du uansett ikke få noe bra skum (barberskum lignende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hiver bare inn tre bilder jeg tok i sta da jeg var og tok noen bilder av en lastebil jeg polerte på lørdagen ;)

Det passa så bra å klatre opp på en container..

IMG_7500.jpg

IMG_7516.jpg

IMG_7518.jpg

Og et bilde av vinterbilen min, en 89modell 316i.

knx2kqwsdne2v7o50r3f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Liten update i dag, jævli lenge sia sist.

Leverte bilen til EU-kontroll i september, og der blei den stående til rett før jul. Egentlig mest fordi jeg ikke

har hatt bruk for den, så den har blitt tatt litt innimellom. Har skifta blant anna begge bærearmer framme, bakre bærearmforinger, hundebein, stabstag, støtdempere bak, camberjusteringsstag, lysjusteringer framme og bak (xenon), bremserør, låskasse på førerdøra og på Onsdag fikk jeg godkjent Supersport senkesettet på biltilsynet i Molde. Heller der enn i Ålesund. Fikk desverre ny mangellapp på k-sport camberjusteringsstagene bak, da jeg ikke hadde tuv-papir på de... Hiver ut noen bilder:

Under bilen foran:

19012011273.jpg

Bak:

19012011274.jpg

Skal kansje bygge meg hus nå, og vurderer å selge bilen.. Blandede følelser..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Grunna. Trenger bare en kraftig vask nå, så skal den til lakkering i helga.

02022011308.jpg

02022011309.jpg

Helt fantastisk at alt verktøyet jeg har brukt til demontering kommer fra verktøyskrinet i koffertlokket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...