///Mysild Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 jeg har også det har enda ikke klart å fylle det opp
foo Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Noen som kan anbefale skikkelig optikk til å fotografere bilen med da? Til både utvendig på litt avstand og interiør "up close"
///Mysild Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 standarlinsa hehe... skal du ha "fullpakke" må du ha et 10-22 (vidvinkel) mm en fra 22-70 og et fra 70-300 (zoom)... da har du det meste hehe de kan jo seff gå litt inn i hveandre... men det som er mest spennende er f-tallet, altså dybdeskarphet... lave f-tall gir kule "uskarpe" effekter rundt det som ikke er i fokus... titt innom e.h.d sin tråd... der er det masse koselig lesing
foo Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Har fulgt den tråden en del ja Standardlinsa er god den, men føler jeg kunne hatt noe som gir det lille ekstra Fins det noen billige og gode objektiv med lavt f-tall da?
///Mysild Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 til biler så har du 50mm f2.8... den er flott
Der Barockengel Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Stativet er midt på treet? Prisen er iallefall såvidt krøpet halveis til 1/10 del av treet! da gjør det vel ingenting at stativet er midt på treet, hehe ) Poenget mitt var at jeg synes NetOnNet burde solgt stativet billigere; nettopp siden man ofte betaler en god del for merkevarenavn, noe dette stativet strengt tatt mangler - derfor synes jeg det blir for dyrt når man kan få lignende stativer for tilsvarende pris fra Hama eller (ennå bedre) Velbon. Her er et eksempel - et Hama stativ til kr 299,- Legg merke til at spesifikasjonene er temmelig like. Begge har t.o.m. festekrok nederst på midtsøylen (som jeg er en smule skeptisk til...). Det som er greit med Hama-stativet, er at de oppgir bestillingsnummeret til kvikk-koblingsplaten. Veldig fint å vite at de står bak produktet sitt, og kan levere tilleggsutstyr - en ekstra plate er også veldig greit å ha hvis man har mer enn et kamera. MEN jeg har vanskeligheter for å skjønne hvordan en som ikke jobber med foto / ikke reiser jorda rundt med foto i øyemed klarer å slite ut et stativ (som netonnet`s som er i aluminium)...? Joda, det går veldig bra an, det. Eneste må i såfall være låsene for å heve/senke..sveiv for å rotere osv..) Jo, låsene kan bli slarkete, og sveiven kan knekke. Men siden det er mye plast i låsene til justeringen av kamerahodet, kan det bli slitasjebrudd i disse. Noe jeg har hatt problemer med, er låsingen som sørger for at det ikke skal gå an dra hvert enkelt ledd av føttene løs fra det andre når man slår stativet ut i full lengde - siden aluminium er ganske mykt, slites stoppemekanismen lett. Det er derfor et godt tips å ha rolige og forsiktige bevegelser når man slår ut (og sammen) stativet - da varer det mye lengre.
E.H.D Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Når det gjelder stativ, skal dere legge merke til en ting på disse billig stativene, og det er at beina er festet med 3 vannrette stag til "senterfoten" hvis dere skjønner hva jeg mener med det. Dyrere stativ som Manfrotto, og som gjerne koster 1000kr+ har ikke disse 3 stagene. Det betyr at du har bein som kan vinkles ut nærmest 90 grader og uavhengig av herandre. dette er utrolig mye mer fleksibelt og praktisk. Senterfoten kan også legges vannrett slik at du får et stativ med en minste høyde på bare ca 10-15cm på det som jeg har. Sikkert ikke alle som har tenkt på dette, inkludert meg selv før jeg kjøpte mitt nye stativ.
Scampi Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Jeg bruker Nikkor sin 50mm f/1.8 veldig mye, både til portrett, glamour og bilbilder...helt knall. På linsefronten har jeg en kurant samling så langt, men handler nok et par-tre til når jeg drar til USA igjen neste år...dyr hobby ;P På stativfronten kjører jeg Manfrotto, og har to softboxer på vei så jeg får litt mer kreative muligheter mtp. lys.
///Mysild Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Når det gjelder stativ, skal dere legge merke til en ting på disse billig stativene, og det er at beina er festet med 3 vannrette stag til "senterfoten" hvis dere skjønner hva jeg mener med det.Dyrere stativ som Manfrotto, og som gjerne koster 1000kr+ har ikke disse 3 stagene. Det betyr at du har bein som kan vinkles ut nærmest 90 grader og uavhengig av herandre. dette er utrolig mye mer fleksibelt og praktisk. Senterfoten kan også legges vannrett slik at du får et stativ med en minste høyde på bare ca 10-15cm på det som jeg har. Sikkert ikke alle som har tenkt på dette, inkludert meg selv før jeg kjøpte mitt nye stativ. joa, men når er jo du en superfotograf det stativet holder lenge for meg og det er jo ikke vanskelig å lage en hengselløsning på stativet heller
Nytern Skrevet Desember 13, 2008 Skrevet Desember 13, 2008 Jeg har Hama stativet som Der Barockengel snakker om. Har brukt det mye under diverse forhold og på mange rare underlag med mitt Eos 30d. Enda ikke hatt noen problemer med det, det virker solid og stødig. Absolutt å anbefale ihvertfall! Oh, glemte det viktigste.. Det er kjapt i bruk.
PenguiN- Skrevet Desember 13, 2008 Forfatter Skrevet Desember 13, 2008 Jeg tror faktisk net-on-net stativet er en kopi av hama stativet..likner allefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå