Driv3r Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Hei eg lurer på kjøp av ein 530D sedan som er gått 228tusen kilometer. Går dei her motorane lenge? Hører ikkje noko ulyd imotoren. Og motoren går gått.
Richie85 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Fatter hadde E39 530d for noen år tilbake, den hadde rullet 330.000km da den ble solgt. Hadde bilen fra 60.000km ca, og ikke hatt noe tull med den! Dog meste parten langkjøring, men gikk og gikk! Kjører i dag E61 530d, og er like fornøyd! Skal også legge til at øverst på min liste står E46 330d, så for min del, JA, en absolutt holdbar motor. Men du kan evt lese i noen andre tråder her, "kjennern" hadde en 530d som han hadde litt trøbbel med, men er det ikke alltid slik at noen dessverre får alt av problemer, mens andre kanskje slipper unna med noe som helst alvorlig? Richard
stroker Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Har selv en 530 DAT Ikke kjent med spesielle svakheter her, men turboras og dyseproblemer har jeg hørt om. Men tror det er mer enkelttilfeller vi snakker om Skift olje og filter hver 15 000 km og bruk kvalitetsolje, så har du en oljebrenner som holder i mange tusen km til... 228 000 km er ingen ting for en motor idag så sant den er normalt kjørt og greit vedlikeholdt!
Z1 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Dette er en motor som kan gå så langt du bare orker og kjøre. Men den må ha velikehold som alt annet. Ikke kjør 30000 km på olja og la motoren bli varm før du tyner den og la den gå på tomgang før du stopper den . Ikke uvanli med turbo ras.
540is Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Dette er en motor som kan gå så langt du bare orker og kjøre. Men den må ha velikehold som alt annet. Ikke kjør 30000 km på olja og la motoren bli varm før du tyner den og la den gå på tomgang før du stopper den . Ikke uvanli med turbo ras. Og ved turboras skjer dette.. : http://www.youtube.com/watch?v=YmI7Nx026jU
Z1 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Når de skjer så er det NY motor som er neste...
Pelton Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Dette er en motor som kan gå så langt du bare orker og kjøre. Men den må ha velikehold som alt annet. Ikke kjør 30000 km på olja og la motoren bli varm før du tyner den og la den gå på tomgang før du stopper den . Ikke uvanli med turbo ras. Og ved turboras skjer dette.. : http://www.youtube.com/watch?v=YmI7Nx026jU HÆ? Kan du forklare hvorfor?
stroker Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Olja går her rett gjennom turbo og inn i motor Nesten umulig å stoppe en slik 3 liters dieseljævel, sterk som faen vet du
Pelton Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Olja går her rett gjennom turbo og inn i motorNesten umulig å stoppe en slik 3 liters dieseljævel, sterk som faen vet du Da skjønner jeg. Men da er turbo total-innihælvette-havarert. Må da merkes før det går så langt. Har vært borti flere turboer som har tatt kveld men... Må være i ytterst få tilfeller at dette skjer.
Kjennern Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Og ved turboras skjer dette.. : http://www.youtube.com/watch?v=YmI7Nx026jU Hadde det der skjedd meg hadde jeg bare beina som F"#%
Richie85 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Og ved turboras skjer dette.. : http://www.youtube.com/watch?v=YmI7Nx026jU Hadde det der skjedd meg hadde jeg bare beina som F"#% Sier meg enig der
Kjennern Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Men litt on topic igjen. Har hørt at dyser er et "kjent" problem på disse BMW diesel bilene. Har bare hørt rykter, men kommer fra relativt sikre kilder. Og kan vel legge til at alle dyser på den oljebrennern jeg hadde måtte byttes. Og har snakka med flere på verksted i etterkant som bare sier at dem bytter alle dyser ofte for å være sikre om det er litt vrang feil. Ellers tror jeg nok M57D30 er en solid motor. Om du ser bort fra dyser, matepumpe og inline pumpe. De er vel de meste kjente feila. At turbo raser kan jo hende, men oftest tror jeg det skjer pga dårlig vedlikehold. Det eneste kjipe her er at disse delene er så forbanna dyre, om du ikke robber en vrak bil.
hauken Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 de er vell bare å kikke på forumet her de,så vises de at dette ikke er en feilfri motor.....
Driv3r Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 Kor mykje er ein 1999 530D av verdi egentlig? ca pris? er snakk om en som har gått 228tusen. Ripe på høgre sida på framdøra og sovidt på bakdøra, etter å ha møtt autovernet so vidt, men den erkje bulket, har skinnseter,klima, ac, cruisecontroll , telefon og det meste av utstyr. Har og Webasto men den fungerer ikkje. Ellers er det og ein bulk med bakre hjulbue. Ca pris dei her ligger på? vanskelig å antyde ein pris uten bilder eg skjønner. fant ikkje mange 530D sedan på annonser på finn eller autodb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå