Gå til innhold

Å Få Ting Godkjent Hos BT, Hjelp

zomax
 Share

Anbefalte innlegg

Vel.. Det er jo teorier alt dette, men det at bilen din har deler som blir brukt i andre modeller har egentlig ikke så mye å si, selv om det måtte kanskje kunne være M-tech understell, er det fortsatt ikke M3 understell i biltilsynets øyne..

Husk at vi per de nye reglene etter erfaringer gjort av andre forumbrukere her inne, ikke kan justere opp totalvekt på ett karosseri når de ombygges til 6'ere, selv om det BEVISELIG er samme delenr på karosseriene på en 4'er og 6'er..

Bare for å pynte på "kaka" slenger jeg på at BT alltid spør etter papirer fra importør, noe BMW Norge sluttet med for LENGE siden...

Velkommen til Norge og de trangsynte reglene her.. Dette med vekt igjen fører til at du ikke kan bygge om til 6'er heller...

Så det du KAN gjøre. er å bytte bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kjenner en kar som fikk godkjent en 323 E30 som turbo , han hadde m3 understell. men det er et par år siden.

dette med sitteplasser: Jeg søkte i 2007, og fikk beskjed på BT om at det var greit siden jeg hadde søkt før 2008. Men det er tydligvis forskjell fra distrikt til distrikt. Rart de ikke har et felles regelverk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner en kar som fikk godkjent en 323 E30 som turbo , han hadde m3 understell. men det er et par år siden.

dette med sitteplasser: Jeg søkte i 2007, og fikk beskjed på BT om at det var greit siden jeg hadde søkt før 2008. Men det er tydligvis forskjell fra distrikt til distrikt. Rart de ikke har et felles regelverk!

Ja men fordet om du har m3 understell så er det fortsatt ikke en m3, selv om det er større bremser som er beregnet på større maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det er jo teorier alt dette, men det at bilen din har deler som blir brukt i andre modeller har egentlig ikke så mye å si, selv om det måtte kanskje kunne være M-tech understell, er det fortsatt ikke M3 understell i biltilsynets øyne..

Husk at vi per de nye reglene etter erfaringer gjort av andre forumbrukere her inne, ikke kan justere opp totalvekt på ett karosseri når de ombygges til 6'ere, selv om det BEVISELIG er samme delenr på karosseriene på en 4'er og 6'er..

Bare for å pynte på "kaka" slenger jeg på at BT alltid spør etter papirer fra importør, noe BMW Norge sluttet med for LENGE siden...

Velkommen til Norge og de trangsynte reglene her.. Dette med vekt igjen fører til at du ikke kan bygge om til 6'er heller...

Så det du KAN gjøre. er å bytte bil..

vekta skulle ein no klare å få trikset til (for å bygge 6 i den). bytte panser skjermer, fjerne kjekt exstra utstyr og slikt. men det hjelper jo lite nor resten av problem lista er lang som eit vondt år.

Da får det bli suge trim da. og speide etter eit annet prosjekt, som ikkje møter på så mange problemer. Og ein annen ting er at ein må jo ha bil mens ein bygger den andre.

Forslag til noen cupe utgaver som er "enkle" å få godkjente ombygginger igjennom.

Har liksom ikkje lyst å sitte igjen med skjegget i post kassen vist det skulle skje noe, og dei finner ut at bilen ikkje er lovlig. Da kan jo ein få heile regninga i postkassen, sjølv om det ikkje var min feil at ting gjekk gale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får dere alt dette ifra? er da mulig å godkjenne en bmw med turbo uten å måtte dra til tyskland osv? jeg fikk klarsignal til å bygge en 325i med turbo, som var import i 2001! fikk jeg lov til ¨å lage, og skulle bli godkjent uten problem, med ORGINAL bremsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får dere alt dette ifra? er da mulig å godkjenne en bmw med turbo uten å måtte dra til tyskland osv? jeg fikk klarsignal til å bygge en 325i med turbo, som var import i 2001! fikk jeg lov til ¨å lage, og skulle bli godkjent uten problem, med ORGINAL bremsene

:?::?::!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var e30 ja. nå kjenner jeg også en kar på bt, og vi blei da enige om att å montere turbo på en 325 for å "få tilbake" orginal effekt gjorde susen. dvs da senker man tenninga MYE og lader 0,3 eller noe så har du orginal effekt og vips, godkjent med turbo! sa han til meg. :) kunne også ha 15% økning innenfor orginal bremsene og det også ville bli godkjent, men i dette tilfellet så ville det bli HK avgift pga import i 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var e30 ja. nå kjenner jeg også en kar på bt, og vi blei da enige om att å montere turbo på en 325 for å "få tilbake" orginal effekt gjorde susen. dvs da senker man tenninga MYE og lader 0,3 eller noe så har du orginal effekt og vips, godkjent med turbo! sa han til meg. :) kunne også ha 15% økning innenfor orginal bremsene og det også ville bli godkjent, men i dette tilfellet så ville det bli HK avgift pga import i 2001.

:shock:

Ja jeg vet jo vi har vært inne på dette her, men utslipp og slik da? Altså, du har med andre ord lov å trimme en motor opp til det motoren er typegodkjent med av krefter + 15% i tillegg..

Altså, vil det kanskje også åpne for at man kan hive ut S50en av en M3 og sette inn en 325 og lade 286/321 hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var jo da en 86 mod bil, så utslippene var på 3,5 og det er jo egentlig ikke noe problem da. men nyere biler som skal 0,5 så blir jod ette ett problem.

men trenger ikke noe avgass over hele registeret som dere sier her.. har jeg ALDRI hørt om. og når jeg var å godkjente min gamle sierra med turbo så sjekka han ikke avgassen engang!

å hive ut s50'n og sette i en m50 (?) med turbo i en m3 ser jeg inget problem med egentlig, da du i teorien setter i en mindre motor og jevnet ut effekt tapet med en turbo. så skulle ikke det by på noe problemer. jeg kan snakke litt med han jeg kjenner. han er teknisk sjef for ombygninger på BT i oslo. så kan snakke med han litt ang dette. så skal jeg gi litt mere svar til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var jo da en 86 mod bil, så utslippene var på 3,5 og det er jo egentlig ikke noe problem da. men nyere biler som skal 0,5 så blir jod ette ett problem.

men trenger ikke noe avgass over hele registeret som dere sier her.. har jeg ALDRI hørt om. og når jeg var å godkjente min gamle sierra med turbo så sjekka han ikke avgassen engang!

Har du aldri hørt om syklus test? :shock:

Nå gjelder jo ikke den 15% regelen lenger heller, så nå blir det enda vanskeligere.

Er jo noen som har klart å få det godkjent på grunn av den regelen, nesten tett eksos og 0.2-0.3 i ladetrykk. Men så var det mange som ble sendt hjem også da. De prøvde å fullføre dette "trikset", men så fikk de beskjed om å komme tilbake med bilen i den standen den var ment til å være i etter godkjenning... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...