Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22år, og har min e46 320ci på min far med 75%bonus på 7'ende året. betaler 6000 i året med toppkasko og meg som hovedbruker av bilen. altså om noe skjer så blir bilen hentet og jeg får leiebil på stedet. slipper også all form for egenandel på den første krasjen :D

kjekt med en far som ikke har kræsjet på 38 år... hehe

Hjelper meg lite til den dagen jeg skal ha bilen på meg da :cry:

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Edit: Fliid: Hvorfor er ikke E30 noe særlig førstebil?

Kanskje fordi det ikke er airbag eller noen elektriske hjelpemiddler.

Og de er veldig tailhappy. :)

Man blir en veldig god sjåfør av å ha e30, men du er ikke ute hvis et smeller.

Du har helt rett. Greit, man kan tenke slik; Man kan starte med en E30 for å få feelingen.

Men hva er poenget når det i utgangspunktet ikke er en modell man brenner for? Jeg brenner for E30, noe annet er uaktuelt. Men hvis man likeså kan kjøre en E36, så gjør det! Er ingen vits i venne seg til å kjøre gammel bil, når man kan kjøre en ny med mere hjelpemidler å mye sikrere under kollisjon. 18 år = kollisjon, beklager.

Om man absolutt vil lære hvordan det er at bilen slipper på glatt føret osv. Så for all del, kjør litt hardere med E36'n isteden for å kjøre en E30. E36 stod ikke med glans på kollisjonstest, men tenk deg hva som skjer med en E30 i samme testen. Pannekake. Mykere trynet på en bil skal du lete lenge etter (på en tysker).

*Kjøp en E36 med liten motor.

Skrevet

Du har helt rett. Greit, man kan tenke slik; Man kan starte med en E30 for å få feelingen.

Men hva er poenget når det i utgangspunktet ikke er en modell man brenner for? Jeg brenner for E30, noe annet er uaktuelt. Men hvis man likeså kan kjøre en E36, så gjør det! Er ingen vits i venne seg til å kjøre gammel bil, når man kan kjøre en ny med mere hjelpemidler å mye sikrere under kollisjon. 18 år = kollisjon, beklager.

Om man absolutt vil lære hvordan det er at bilen slipper på glatt føret osv. Så for all del, kjør litt hardere med E36'n isteden for å kjøre en E30. E36 stod ikke med glans på kollisjonstest, men tenk deg hva som skjer med en E30 i samme testen. Pannekake. Mykere trynet på en bil skal du lete lenge etter (på en tysker).

Derfor har jeg E30 til kosebil, og e34 med airbag som daily driver. :)

Men jeg overlevde utrolig nok med e30 325i det første året med lappen.

Etterpå kjøpte jeg billig e30 318i som vinterbil. Det var ikke så lurt.

Det resulterte i masse høyhastighetssladding, og til slutt en sladd i grøfta fordi jeg overvurderte mine egne ferdigheter.

E30 er rett og slett for morsom til å kjøre fornuftig på glatt føre.

Skrevet

Gjensidige skulle ha 23000 for å forikre min 95 modell 328 touring, med 6000km i kjørelengde.

Satset heller på Terra som skal ha 12000kr med 12000km i kjørelengde. uansett dyrt, men slik er det vel å være ung å eie BMW :S

Skrevet

Eier nå en 98mod 320I E46. Full kasko hos gjensidige 15 laken i året.

IF ville ha 40 laken i året på E46'en med full kasko. Bare fordi jeg er 20 år. Er nesten på grense med menneskehat.

Hvor mye har du i bonus da? Og kjørelengde?

Er 21år, og har forsikra min '99 E46 320Ci hos IF, med full kasko og 8000km kjørelengde, 50% bonus og betaler 12.000,- i året..

20% bonus, 8000 kjørelengde (har firmabil så trenger ikke mer).

leiebil og ingen egenandel

Skrevet

8000 km går på ett vindpust da ...

Ganske relevant topic for min del også. Ser på forsikring hos Gjensidige, får bonuser og greier fra fagforeninga. However, med full kasko så ender jeg opp med 17K i året. MEH!

Edit: Klarer å styre den ned i 14K i året ..

Hvilken fagforening er dette om jeg tør spørre?Er selv organisert men der er det Sparebank 1 forsikring som gjelder.

Jeg skal bytte på nyåret da Gjensidige er umulige å ha med å gjøre.Dårlig kundebehandling på profesjonelt nivå er det de driver med der.

Har min første BMW som er en 520ia 1998 modell og den koster meg 10000 i året.Er forresten 22 år.

Skrevet

BMW er vel ikke det dyreste å forsikre Ullsokk? Jeg hadde en MB 200Kompressor som kom på 25.000K på meg. Dette var en 2001 mod.

M3`n jeg har nå koster 12.500 i året. Det er en 94 mod, og ja den er gammel, men det er i utgangspunktet en dyrere bil.

Begge sto/står på meg, 24år og 60%bonus.

Trådstarter; Gjensidige kommer stort sett alltid best ut på unge førere og "vansklige" biler. Hør med dem og prøv å samle opp 3 forsikringer. En katt/hund,reise og bil feks.

Si også at bilen IKKE skal brukes frem og tilbake på jobb. Noen gir rabatter på det. Ganske mye faktisk..

Jeg fikk avslag på en EVO 6 men da jeg sa den ikke skal brukes til/fra jobb fikk jeg forsikringen og ikke til en stor penge heller.

Skrevet
BMW er dyrt å forsikre for alle 18-åringer, derfor man setter forsikringen på en av foreldrene til og begynne med.

Årlige kostnader utenom årsavgift er jo helt opp til deg selv, slitedeler slites fortere ved hyppigere bruk. Bruker også mer bensin ved oftere og hardere kjøring.

I den prisklassen du oppgir, tror jeg ikke du vil finne noe særlig bra utvalg. Gå opp til 50 000, da finner du brukbare modeller.

Det er ikke så fæl forsikring som folk vil ha det til.

Da jeg som 18 åring skulle forsikre en 1988 BMW 325i, måtte jeg ut med 6500 i året for ansvar. Da hadde jeg 40% bonus pga to år med lett-mc.

Nå er jeg 20, og betaler 13000 i året for delkasko på 325en, og ansvar på 520en.

kan jo fortelle at det blir fort dyrt når det er førstegangsBMW på en attenåring, uansett om du har kjørt lett elr ikke. etter dagens ordning tjener du ikke bonus før du fyller 18 så kan ha hatt 20 forsikringer stående på deg som umyndig men får ikke en dritt opptjent bonus fra før din attenårsdag så blir dyr moro med BMW samme søren. blei selv nylig 18 med to år på lett-MC og ingen opptjent bonus pga jeg hadde vært under 18 på letten... endte med en 5-serie da det var mer bil for mye mindre penger. nå har jeg råd til å ha den i mitt navn :wink:

men et tips er å registrere den i din fars navn da forsikringen vil stå på han MEN sette deg som medeier. da du vil slippe omregisrering når du skal sette den på deg OG bonusen som blir opptjent når du kjører med den i din fars navn blir stående på deg når du setter den på deg siden bilen ikke blir omregistrert :wink: da får du billigere forsikring i starten ved hjelp av dine foreldre OG tjener bonus!!!

og hvis du velger som meg så er 5-serien mer bil og du har råd til det da den har billigere forsikring enn 3'ern så kan kjøpe litt dyrere bil :wink:

dette blei mye greier men håper det var til hjelp :wink:

Skrevet

Alle må bite i det sure eple engang å starte på scratch med bonusen.. Jeg gjorde det når jeg kjøpte meg min 1999 E46 320i. Den stod da på meg med 20% bonus og full kasko, 20000km i året og dette ble etter ringerunder til omtrendt alt som fantes av forsikringsselskaper billigst hos Gjensidige med ca 22000,- i året..

Har nå gått opp til 30% og betaler nå ca 17000,- i året med samme kjørelengde.

Hadde forøvrig min førstebil E36 320i 1992 mod på min far med full kasko og 75% bonus, 16000km i året og betalte rett i overkant av 8000,-.

Skrevet

jeg er som deg 17 år og kjøpte meg bmw 320 e36 i forrige uke, jeg har akkurat forsikret den, skrev den på farmin og ansvar kom på 3000/året.

Aner ikke hvilke fordeler jeg fikk med å registrere den på han, men regner med att det ville ha blitt temmelig dyrt hvis ikke....

Skrevet

Det resulterte i masse høyhastighetssladding, og til slutt en sladd i grøfta fordi jeg overvurderte mine egne ferdigheter.

Du har rett og slett vett i huet, meget fornuftig ressonement! Kan nå opplyse om at jeg kjører E30 året rundt, men er meget lett og overvurdere sine egne ferdigheter, det er der mine argumeneter i bunn og grunn kommer ifra, for det er så alt for lett å glemme hvor dårlig sjafør man egentlig er (ja, finnes unntak)

Jeg har ikke mere å tilføye enn E36 eller nyere BMW på trådstarter og at Yngvejos har brukt hodet når det gjelder bil kjøp

Og flere i denne tråden (Alle igrunn, ser ikke så mye av at det er mange som opplyser en eldre E30 som året rundt bil) ; )

Skrevet

Du har rett og slett vett i huet, meget fornuftig ressonement! Kan nå opplyse om at jeg kjører E30 året rundt, men er meget lett og overvurdere sine egne ferdigheter, det er der mine argumeneter i bunn og grunn kommer ifra, for det er så alt for lett å glemme hvor dårlig sjafør man egentlig er (ja, finnes unntak)

Jeg har ikke mere å tilføye enn E36 eller nyere BMW på trådstarter og at Yngvejos har brukt hodet når det gjelder bil kjøp

Og flere i denne tråden (Alle igrunn, ser ikke så mye av at det er mange som opplyser en eldre E30 som året rundt bil) ; )

må rett å slett bare henge meg på her. helt enig, gå for så ny bil du har mulighet til, registrer den på din far hvis mulig med deg som medeier så sliper du omregistrering og bonustap på bilen når du får råd til å ha den stående på deg :wink:

lykke til uansett ossen BMW det blir :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...