Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er terminlista for neste sesong satt med en del spennende endringer i 2009... Gatebil flytter hovedtreffet sitt til Vålerbanen. Vi har vurdert dette opp og ned, men etter at Rudskogen ikke blir ferdig med utbyggingen sin og vi sliter med plassen, er vi sikre på at publikum vil få en ny og bedre festivalopplevelse på Vålerbanen i 2009 med blant annet:

- Større utstillingsområde med plass til alle som ønsker å stille ut

- En stor camp, hvor alle er samlet, kun 150 meter unna baneområdet

- Bedre fasiliteter med dusj, mat og toalettfasiliteter

- Flere aktiviteter som paintball og fmx-oppvisning.

- Tribuner med sitteplasser til mange

- 2 baner

- flere parkeringsplasser

- mange nye spennende aktører

- terrengkjøring i terrengløypa

(mer info kommer på nettsiden etter hvert.)

Festivalsesongen vil få en knallstart på Rudskogen Motorsenter den siste helga i mai!

Terminliste 2009:

- Gatebil OnIce, Hunderfossen - 7.februar

- Gatebil Messe, Lillestrøm - 6-8.mars

- Gatebil Festival, Rudskogen (!) - 29-31.mai

- Gatebil Festival, Mantorp - 26-28.juni

- Gatebil Festival, Våler (!) - 10-12.juli

- Gatebil Treff, Kristiansand - 15.august

- Gatebil Treff, Rudskogen - 12.september

Hva tror dere om det?

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Syns det blir merkelig..

Tror nok jeg tar meg en liten tur.. Vet ikke med hele helga.. Kan UMULIG blir like begivenhetsrikt som Rudskogen.. Like mange utstillere som seff tar hele asfaltplassen ved depotet, og utstillingsbilene kan kanskje få stå på Go carten, som er mega liten, gressplenen, og grusplassen..

Vet ikke jeg ass.. Ser ikke for meg at dette "går i orden"

Skrevet

Har heller ikke troa på det at det vil slå ann like bra på våler som på rudskogen. Det blir vel bare september treff på meg i år da...

Arangering av paintball og alt det der syns jeg blir for dumt. Skulle ikke dette være ett biltreff? ikke ett treff der man får lov å stå i kø i mange timer for å spille litt paintball...

Skrevet
De arrangerer paintball for å aktivisere de 10 000vis av ikke-bilinteresserte på hovedtreffet.. Er jo bare ett fåtall som gidder på banen..

nettopp. hva faen gjør de på ett biltreff da? er det som er feil med gatebil i mine øyne...

Skrevet

Nåååh.. Er vel mer som er feil.. Den manglende fokus på utstillingsbiler de siste 3 år. Den dårlige utførelsen av banekjøringen med køkjøring hele tiden, samt kun heat med de tøffeste bilene..

Tragisk feilinformasjonen til stadighet.. Vrange vakter.. Få kortbetalingsterminaler.. Talentløse speakere..

Lista er uendelig mye lengre..

Skrevet

Gatebil har ikke vært vanlig biltreff på flere år nå. Kan like gjerne kalles GateParty. :roll:

Men er man bilinterissert og gidder å dra ræva si opp til banen kan man oppleve et av europas råeste biltreff! Er veldig få treff som har så mange ekstreme biler med så frie tøyler som på Gatebil!

Når det gjelder flyttinga: har det egentlig så mye å si?

Vil jo komme flest folk til Rudskogen uansett da det er mye mer sentralt.

Har aldri vørt på Våler på Rudskogen, men var der på BMWCCN-treff og oppfatta banen som trang og lite publikumsvennlig (men var gøy å kjøre da :D )

Skrevet

Hvorfor drar du da Breitbau..? :?

Forøvrig er Våler en spektakulært mye bedre bane en rudskogen. Mye lengre, mer variert og på gatebil sitter jo folk hvor som helst virker det som, så burde være greit for publikum selv om mesteparten av banen ikke synes fra depoet. . Våler har jo også disse driftesløyfene. Strengt tatt ligger den vel mer sentralt enn Rudskogen også.

Men for min del kunne godt gatebil holdt seg et annet sted slik at Våler ble forbeholdt skikkelige biltreff. :-({|=

Skrevet

off off off off...

vet ikke hva jeg skal si jeg... er ikke rudskogens camparealer 500% større enn våler? fikk som lars inntrykk av en lite publikumsvennlig bane, og trangt om plassene i depoet... og utstillingområdet var ikke store greiene...

men jeg havner nok ikke innom no gatebil i 09 uansett... (bortsett fra krsand da)

Skrevet

Igjen har Gatebil vært smarte. De tenker profitt, og det kommer det til å bli. Jo mer de aktiviserer 'tåkedeltakerne' i andre grener jo mer vil dem lokke til treffet. For folka er jo der fordi det er mange andre der og en gedigen fyllefest. Bare herlig at de aktiviserer disse folkene så mye som mulig vekk fra baneområdet! De får pengene sine, og vi bilintresserte får moroa vår!

Er spent på hvordan det blir med kjøretid på Våler. Hadde det vært som før, at Våler var mai-treff hadde det garantert blitt mye rom for sånne som meg, som vil kjøre mest mulig. Så for meg er det et fett, bare jeg får nok kjøretid/sladdetid :D

Eneste utfordringen slik jeg ser det er at Våler må bygge ut mer tribuner på østsiden av banen, der det nå har blitt "driftingsving" (i den nye sløyfa). Spørs om det blir gjort på ei stund, siden de har satt opp skikkelige gjerder rundt hele banen.. Også burde de forlengst ha lagd noe tribuneanlegg på strekka før deposvingen oppå vollen der. Det har skreket etter plasser i en årrekke.

Skrevet
Nåååh.. Er vel mer som er feil.. Den manglende fokus på utstillingsbiler de siste 3 år. Den dårlige utførelsen av banekjøringen med køkjøring hele tiden, samt kun heat med de tøffeste bilene..

Tragisk feilinformasjonen til stadighet.. Vrange vakter.. Få kortbetalingsterminaler.. Talentløse speakere..

Lista er uendelig mye lengre..

Hvorfor klage på noe som er ønsket, selv av deg?

Skrevet
Hvorfor drar du da Breitbau..? :?

1. Er leder i en klubb, der store deler av medlemsmassen ønsker å dra på treffet. Forøvrig er ikke Gatebil med ØHGK å sammenligne med å dra alene. Det hele begynner med felleskjøring ned der vi tar Strømstadferja over til den obligatoriske svenskehandelen før treffet. Når vi kommer ned camper hele gjengen i sammen og det spises mat før vi hiver oss i posen for å komme grytidlig opp på banen fredag. Hver morgen er det frokost utenfor vogna, regner det har vi telt (ikke europristelt, men vi har ett sånt telt på 3x3 til 5000 kr). Her er det som regel egg og bacon for de som vil ha, ellers flusst av brødmat og pålegg og juice, melk brus osv.. Det er fritt om folk vil på banen eller ei, men ved 18.00 er det grilling fredag og lørdag der vi griller opp grillmaten vi kjøpte i sverige. Kald øl og fersk mat er aldri noe stress siden vogna har kjøleskap og aggregat. Deretter har vi vorspiel sammen, ett rolig ett uten høy musikk, men noe trivelig i bakgrunnen. Etter dette hiver folk seg rundt på forskjellige fester, partycampen osv.. Søndag er det selvfølgelig hjemreise, og vi pakker og drar hjem. Her er det fritt frem hva folk vil, men som regel blir det kolonne hjem igjen også der vi stopper å spiser på en kafe som fin avslutning på det hele..

For de som ønsker å stille ut bil, reserverer vi plass og organiserer så vi får stå sammen. For en liten sum handler vi mat til deg i Sverige så du kan spise så mye du vil av fellesmaten mens du er på turen. Vi handler inn billetter felles, og får disse tilsendt til oss, og fordeler de ut ved ankomst. Sjekker opp om busstider og annet interessant, samt hjelper til med å vise på kart hvor det er kjøpesentre, dusjemuligheter i Fredrikstad osv..

Så du skjønner, Gatebil er så meget mer enn bare det Gatebil A/S arrangerer. Det er en klubbtur med venner og kjente, og det er hyggelig lag hele veien. De negative aspektene ved Gatebil, veies opp mot den positive klubbturen, og da veier det vi arrangerer i tillegg til Rudskogen tungt nok til at vi drar..

2. I fjor var det selvfølgelig viktig å få vist frem Breitbauèn.

Hvorfor jeg klager?

1. Når du sitter som leder i en klubb, er det viktig at den informasjonen du får er korrekt fordi den er med på å både planlegge turen i forkant, samt at det er tungvint og vanskelig å distribuere ny informasjon til flere mennesker enn bare degselv. Sms pleierå være løsningen da, men det hjelper liksom ikke dersom det gjentatte ganger blir kontrabeskjeder, samt at det irriterer veldig når beskjeder jeg har fått, viser seg å være feil ved ankomst.

1. Det være seg feks at den reserverte klubbplassen i år (og i fjor) viste seg å ikke eksistere. Totalt kaos på Go karten. I fjor glemte de oss, i år hadde de tydeligvis "glemt" alle reservasjoner. Så ikke en eneste reservasjon. Litt kritisk når vi ikke stiller oss i kø kl. 0700 om morgenen fredag, fordi vi tror vi har plass. Når jeg da kommer kl. 09.30 er det ingen kø opp til banen siden banen tydeligvis har vært åpen lenge, selv om åpningstiden var mye senere. Når jeg koimmer til Go carten er det ikke en eneste plass ledig som kan huse 10 biler som jeg hadde reservert til. Eneste løsning var å parkere biler der det var plass. Medlemmer som kom senere enn meg måtte holdes av plass til siden det var fritt frem for alle. Når jeg som klubbleder har lovet plass til medlemmer, så er det for dårlig at det sviktende ledd er arrangør.

2. Jeg undersøker for sjåfører i min klubb, om det er åpent for de på roligcampen oppe ved banen, slik at de kan sove der de som ønsker å kjøre, eller ikke feste. Jeg får beskjed av Henrik, at det som før var roligcamp oppe ved banen, nå skulle være parkeringsplass for funksjonærer, så den plassen var ikke aktuell. Derimot vil camp 4 og 5 være åpen fra torsdag kl 15.00, og dette vil defineres som rolig camp i år. Klubben bestemmer seg for å legge alle der. Når jeg kommer frem kl. 22.00 torsdag, er IKKE camp 4 og 5 åpnet, de er heller ikke definert som rolig camp, men det vil jo være roligere der enn ved camp 1, 2 og 3. så greit nok. Vi får veibeskrivelser dit hvor campen skal ligge, finner frem og det finnes ikke en eneste vakt i området. Greit nok, vi får bestemme selv hvor vi skal parkere da. Når jeg kommer opp på banen fredag, ser jeg jo at det som skulle være parkeringsplass, fortsatt er campområde. Hva skjedde fra Tirsdag til Torsdag her? Henrik snakket jeg jo med tirsdag..

3. Når speaker er så hes at det er nesten umulig å høre han, allerede lørdags morgen, så ser jeg ikke helt vitsen med at han er speaker uansett.

4. Kjøringen oppleves av meg som tilskuer som noe overfyllt. Mange snurrer i slaktern, noe som gir kø bort til langsiden igjen.

5. Buss hjem til campen. Vi får beskjed om at siste buss hjem er kl. 18.30. og at denne går fra inngangen i porten. FEIL. Bussene går fra lageret lenger nede. Tydeligvis flere som hadde fått denne beskjeden for oppe ved porten var den 15-20 stykker som ventet. Etterhvert får vi beskje om å gåned til lageret. Tusler ned dit, men det kommer ingen flere busser. Vi blir lovd buss av HVER eneste vakt på en firhjuling som kommer forbi, men klokka 19.00 er det fortsatt ingen buss som har kommet. Litt før dette tidspunktet har vaktene sluttet å stoppe, og det virker som om de nå bare ignorerer problemet. Litt over 19.00 kommer en vakt og ber oss gå ned til Naf huset lenger nedi bakken. Hit kommer det buss. Akk nei. Like før halv åtte er det fortsatt ingen buss kommet, og nå begynner flere å bli temmelig sure. Enden på visa var at en fenrik i forsvaret kjører oss til camp 4, 3km. lenger unna. Han kjører oss faktisk med en beltevogn (BV206).. Artig tur, men forferdelig unødvendig..

Hvorfor klage på noe som er ønsket, selv av deg?

Man klager jo, når noe åpenbart kan bli bedre? Feilinformasjon, sviktende lovnader og feil fokus er vel ikke noe som burde gå i glemmeboken? Er jo ikke akkurat bagateller det her. Om man er enkeltperson er det jo en ting, da har man bare seg selv å være bekymret for, men når jeg får feilinformasjon, og gir feilinformasjon videre, så går det plutselig utover mange flere enn meg, og da er det ikke noe særlig..

I år blir det nok derimot noe endringer. Dropper nok julitreffet for ett annet treff, tar meg kanskje en dagstur, muligens også uten bmwen. Derimot blir det nok 2 BMWccn treff i år.. Noe jeg gleder meg til...

Skrevet

Den nye delen av bana er vannvittig bra, så dette blir sikkert morsomt. (Hvertfall for de som vil og får kjøre) :wink:

Skrevet

Ja, det eneste er alle som kaller den nye "lang"svingen for breisladdsving?

Driftegutta greier det nok, men ærlig talt, den slutter jo med en ganske skarp sjikane da..!? Måtte vel ned i 60 i den sjikanen om jeg ikke husker helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...