Saltkjelen Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Får en E39 snart, men bilen har ikke xenon. Kommer umiddelbart til å oppgradere til facelift lykter og kan vel ikke kjøpe meg xenon facelift lykter ettersom xenonlyktene må være automatisk høydejusterbare. Eller hvordan er det? Hvordan fungerer da dette xenon ombyggingskitet som selges via webshopen her inne? Hva slags inngrep er det som gjøres? Vil jeg få godkjente xenonlys etter en slik ombygging eller er det bare blåe pærer? GS selger H1 SUPERWHITE Lyspæresett H1 superwhite 55w, H3 SUPERWHITE Lyspæresett H3 superwhite 55w og H4 SUPERWHITE Lyspæresett H4 superwhite 60/55 W. Dette er pærer som passer rett inn i halogenlykter? Hvordan lys gir disse pærene? Xenon look? Dette er jo da den billigste oppgraderingen hvor pærene koster 170kr. Bilder av lyset som disse pærene gir? Tips til å få xenon look anbefales. Jeg er imidlertid ikke interessert i noe jalla xenon hvor pærene er så blåe at jeg umiddelbart blir stemplet som kebab eller stoppet av politiet ved første øyekast..
Captain Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Fargen lysene gir avhenger av fargetemperaturen. Standard xenon er 4300 Kelvin, som tilsvarer mer eller mindre helt hvitt lys. En del xenonlook halogenpærer skryter av fargetemperaturer på rundt 3500 Kelvin, altså en del gulere enn xenon. Ellers er 6000K mye brukt, det er litt blålig, 8000K begynner å bli ganske så blått, osv. 4300K gir best lys, 6000K noe dårligere, osv.
EBørøsund Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Har selv dårlig erfaring med pærene fra GS. Kjøpte til nær/fjern og tåkelysene for 3 uker sia. Merka først at lyset fra det ene tåkelyset ble svakere å svakere, til det ble mørkt, etter bare 100mil. Så begynte det samme å skje på nærlyset også, bare på motsatt sia, tok ut pærene, satte i gammelpærene og lyset var som normalt igjen. Fikk seff nye pærer når jeg stakk innom GS men litt kjipt å må bytte for hver trejde uke..
Saltkjelen Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 Takk for svar folkens. Det hjalp meg litt på vei Har selv dårlig erfaring med pærene fra GS. Kjøpte til nær/fjern og tåkelysene for 3 uker sia.Merka først at lyset fra det ene tåkelyset ble svakere å svakere, til det ble mørkt, etter bare 100mil. Så begynte det samme å skje på nærlyset også, bare på motsatt sia, tok ut pærene, satte i gammelpærene og lyset var som normalt igjen. Fikk seff nye pærer når jeg stakk innom GS men litt kjipt å må bytte for hver trejde uke.. Er det noe du vil anbefale? Hvordan er det med de nye pærene? Dette er jo defintivt det billigste alternativet for Xenon. Hvilken av pærene valgte du? Hvordan er lyset? Jalla blått eller tilnærmet xenon farge?
EBørøsund Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Lyset var veldig bra når de var nye, så hvitt som en kan få halogen må jeg vell kunne si, pærene anbefales på det sterkeste, MEN har ikke rukket å prøvd de nye enda, og blir ikke å rekke det heller, da bilen selges på fredag. Men ifølge de på gs var jeg den eneste som hadde meldt fra om dette problemet, så velger å stole litt på de;) Koster jo ikkeno å prøve pærer. Kjøre på
Saltkjelen Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 Takk for svar. Da går jeg i første omgang for pærene og ser hvordan det vil se ut. Forhåpentlighvis ser det bedre ut enn vanlig halogen..
Dan Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 4300k er hvitt med gulskjær og er best på våte veier. 6000k er hvitt med blåskjær og er best på tørre veier og særdeles bra på snø.
Saltkjelen Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 Da er jeg nok mest interessert i 6000k. Men hva er forskjellen på H1, H3 og H4 pærene GS selger?
Lars89 Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 H1, H3 og H4 er typen, eller formen til pæra.
///Mysild Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 sokkeltypen ja... du må vel ha h7 på e39 tror jeg... h1 er mest brukt på eldre bmwer e30-e32-e34-e36 etc... men noe av de senere modellene av e36 (mulig noen av de andre også) har h7 sokkel... h7 er ei dyrere pære i halogenutførelsen i hvertfall... h1 og h7 er for biler med kun nærlys, elelr fjernlysfunksjon, mens h4 er for biler som har nærlys og fjernlys i ei pære... altså to glødetråder... disse blir også kalt bi-xenon, siden de har xenon og vanlig... nyere biler har nyere sokkeltyper... men jeg har 6000k i nær og fjern og lyser 3 ganger så bra som vanlige halogen, men er nokså dårlige på våt veibane syntes jeg...
2mMy Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 og nei, xenon ombyggingskit blir som regel ikke en godkjent løsning, for det så må man ha lyktespylere og automatisk høydejustering.. men det er bagateller xenon passer ikke rett på e39. må nok modde pæreholderene litt eller kjøpe pæreholdere som funker med xenonen, og da er det 2 typer overganger å få kjøpt. Og da spørs det bare om de passer med den xenonen du evt kjøper da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå