Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det var jo mange svar her på et døgn :D Har vel i grunn forelsket meg litt i Z4 egentlig..... Og tenker litt på evt. import hvis jeg ikke finner det jeg leter etter her til lands. Sær som jeg er vil jeg ha en sølv-metallic :lol: + Sort interiør med alu lister.

Blir en sommerbil dette da jeg skal bruke passelaten til matpakkefrakting og lukeparkering.

Denne var jo litt nais :wink:

y9nza76tt1obk24l9ebw.jpg

Skrevet

Hvordan ser man om boxteren rygger eller kjører fremover egentlig?

Det spiller ingen rolle... iom. at den har midtmotor kjører den bedre enn en Z4 begge veier... :wink:

Skrevet

For min del er det egentlig kun to alternativ. Og de er s2000 og z4 dersom jeg bare hadde hatt disse tre potensielle. Dette fordi boxteren er fattigmanns porshe. dvs, skal man ha porche, og man velger boxter- så valgte man boxter, fordi man ville ha porche, og ikke hadde penger (til en 911) De som skal ha porche, og har penger kjøper aldri boxter. De kjøper 911.

ang s2000 og z4- kommer det litt egentlig an på hvilken bil du vil bli sett kjørendes rundt i.

japse- og med dertilhørende "jeg hadde lyst på sportsbil, men er egentlig ikke bilentusiast- så valget sto mellom denne og pugeot 307cc" stempel.

og da står man igjen med z4, og kan si- grunnen til at jeg kjøpte z4 og ikke s2000 eller boxter, er fordi jeg er bil/bmw entusiast, så valget var enkelt.

dessuten så er jo z4- etter min mening, et mye mer smykke av en bil, hvertfall coupeen (pga utseende) enn hva noen av de andre kan drømme om å bli, med mindre de plutselig kaller seg 911, eller nsx.

For all del, selvom z4 kanskje er den svakeste bilen når det kommer til fakta for prestasjoner, så er bilene i denne gruppen såpass penisforlengere, at porshen og s2000 som (utifra fakta gitt i denne tråden) går bedre enn z4en, spolerer den ekstra potensielle kjørefølelsen fordi bilene er "feil" å ha pga stempelet de gir. (pikken er allerede såpass lang og stor, at det ikke er det som teller lengre, men utseende og utforming) Mye av følelsen jeg kan tenke meg de bilene gir sjåføren (hvertfall hva jeg kan tenke meg til) er en selvgod posør følelse. Jeg trekker en parallell til det som teller i en fitnesskonkurranse er hvor bra en ser ut (markert/disign) og ikke styrke og faktiske prestanda.

Og disse bilene gir nok difinitivt mye mer kjøreglede enn hva min fissne combo gjør, så er vel egentlig mer poteto og potato, og hvilket utseende på poteten du velger.

Jeg har forresten sittet på med z4 3,5l. coupe JÆVLIG kul/gøy bil. Og for min del så hang den mer enn godt nok for min del i svingene med m understell.

Skrevet
For min del er det egentlig kun to alternativ. Og de er s2000 og z4 dersom jeg bare hadde hatt disse tre potensielle. Dette fordi boxteren er fattigmanns porshe. dvs, skal man ha porche, og man velger boxter- så valgte man boxter, fordi man ville ha porche, og ikke hadde penger (til en 911) De som skal ha porche, og har penger kjøper aldri boxter. De kjøper 911.

For noe piss. Man kan like godt velge Boxster fordi det er en GOD roadster, og den ser dessuten mye bedre ut enn en S2000 som ikke har tålt tidens tann særlig godt. Dessuten er det vel knapt noe som heter "ikke hadde penger til" lenger. De fleste dyre biler er belånt ganske brukbart. Når du treffer de på veien så aner ikke du om de har penger til å cashe uten bilen eller om de bare koser seg med grom bil i noen år og betaler renter i lange baner.

Skrevet

hehehe hawkon, skrivekløe eller? mye svada og oppgulp du kommer med egentlig. z4 3,5 har aldri blirr laget så det har du aldri sittet på med.

penisforlenger? Sportsbiler i denne prisklassen er for folk med vanlig pottemane, selv har jeg ikke råd til m3 med prislapp på 1,2 mill men en z4 til 400k går bra.

Skrevet

Personlig syns jeg Z4 er en perle av en bil. Jeg syns også coupe utgaven er penest, men den kom i 2006, så blir for dyr foreløpig. I en 3.0i med masse utstyr og sportsunderstell kommer jeg til å storkose meg på veiene. S2000 og Boxster er sikkert gode biler, men ikke noe for meg.

Skrevet
Dette fordi boxteren er fattigmanns porshe. dvs, skal man ha porche, og man velger boxter- så valgte man boxter, fordi man ville ha porche, og ikke hadde penger (til en 911) De som skal ha porche, og har penger kjøper aldri boxter. De kjøper 911.

Ser ut som Porsche Boxster ikke er spesielt lett å skrive? :wink: Motorplasseringen i boxster/cayman er mye bedre enn i 911, så eneste grunnen til at 911 er "toppmodellen" er at det er slik Porsche vil at det skal være.

Resten av innlegget ditt var jo.. interessant... :roll:

Skrevet

eriklepe: Jeg husker sikkert feil. Dårlig triks å skryte på seg 0,5liter slagvolum- på en bil som ikke er min. Helt sikkert 3,0liter da. mener det var 264hk, men ikke skyt meg om jeg tar feil.

Ellers så tror jeg du prøver greit å sno deg unna at du ikke liker den ekstra oppmerksomheten du får i en gullfarget bmw 2seter cab og at "alt handler om kjøreglede".

Gull og rød er vel kanskje de fargene i verden som skriker mest posør i mine øyne. Gjelder forøvrig cab også. Og ikke si at du ikke liker å posere, hvorfor skal du ellers ha bilde av penisforlengeren din i avataren? Du viser jo mer enn nok andre forumbrukere hvilke biler du har og har hatt i avataren? Kanskje litt for å vise seg fram det og?

Hagenisse:Hvordan boxster skrives, driter jeg 100/0 i, da jeg syns de bilene er stygg, og jeg liker egentlig kun porshe for stortsett sportslig disign og kjøreegenskaper. Ellers så blir de ekte porshene (911) for uoppnåelig for meg i denne omgang, og derfor er heller ikke iveren rundt dem like stor som for bmw.

Gunnar: Boxster vs 911 ang pris.

Jeg forstår overhode ikke hvorfor du kaller dette argumentet piss. Hadde du hatt 4millioner i årslønn, og skulle hatt deg en porche roaster, skulle jeg slikket rangeroveren din rein hvis du valgte boxster istedenfor 911.

At "alle" som kjøper boxster kunne lånt 1000 000 å kjøpt en ordentlig motorisert 911 kan nok kanskje stemme til en viss grad, men de hadde nok heller kjøpt 911 hvis det ikke var pengene det sto på. Og derfor argumentet mitt "At folk som ikke har råd til 911 kjøper boxster. Og med 911 og ordentlig porsche mener jeg da modeller som koster mer enn 6-700k enten det er brukt eller nytt- og har helst turbo, slik at når faktiske prestanda kommer på bordet, så forstår man at bileieren tenkte, og var villig (og ikke minst hadde mulighet) for å betale for utløpet for entusiasmen sin. Det blir ikke helt det samme med ferrari heller, hvis den hadde fantes som roadster med 200-250hk.. uansett om den hadde bedre chassioppsett/mulighet for bedre rundetider enn s2000/boxster/z4. Ferrari forteller det samme til meg som ordentlige porcher gjør: Eieren er bilentusiast, og liker å vise det. Hadde han vært entusiast, ville ha en kjapp bil, med minst mulig skrik rundt seg om bilen, hadde han nok valgt m3/m5-rs4/6++ disse bilene mener hvertfall jeg, at gir nok kjøreglede i det daglige- uten å gjøre for mye ut av seg i forhold til hva de faktisk er. Var det nettopp det å ha roaster som var tanken, og eieren hadde råd til 911-men valgte heller boxter pga det er en GOD roadster, så har han kanskje råd til boxsteren og en e34 m5 ved siden av. målet med roadster dreide jo seg kun om at han ville ha en roadster- og ikke likte følelsen av å vise seg fram?

Og siden trådstarter mener s2000 er aktuell, synes han vel kanskje også at den har tålt tidens tann.

Vet ikke med dere, men i mine øyne er sannsynligheten for at vedkommende som kjører z4 er bilentusiast større, enn vedkommende som kjører s2000. Og for å sette det på spissen: De som ikke er bilentusiaster, har vel egentlig ikke noen annen grunn for å kjøre roadster enn å vise seg fram? Hvis det ikke er for å vise seg fram, hvorfor setter en da på diverse plastikk/styling? Hvite blinkers og kanskje kulere felger, selvom de er i samme størrelse? Disse tingene har ingen annen betydning enn å se visuelt bedre ut.

Forsto at jeg tråkket på noen nerver her, kan være gøy å fortsette diskusjonen om ingen føler det blir for mye ot?

Skrevet
eriklepe: Jeg husker sikkert feil. Dårlig triks å skryte på seg 0,5liter slagvolum- på en bil som ikke er min. Helt sikkert 3,0liter da. mener det var 264hk, men ikke skyt meg om jeg tar feil.

Ellers så tror jeg du prøver greit å sno deg unna at du ikke liker den ekstra oppmerksomheten du får i en gullfarget bmw 2seter cab og at "alt handler om kjøreglede".

Gull og rød er vel kanskje de fargene i verden som skriker mest posør i mine øyne. Gjelder forøvrig cab også. Og ikke si at du ikke liker å posere, hvorfor skal du ellers ha bilde av penisforlengeren din i avataren? Du viser jo mer enn nok andre forumbrukere hvilke biler du har og har hatt i avataren? Kanskje litt for å vise seg fram det og?

skryte på seg? at du ikke vet hva slags motorer z4 egentlig har viser at du overhodet ikke har innsikt i denne modellen. Var det jeg ville frem til.

Jeg kjøper ikke en bil for flere hundre tusen for å flotte meg på byn. Da ville jeg kjøpt armanidress og kjøpt gullchampagne til hele utesteder.

Sølv og sort er for min egen del kjedelige og konservative "farge"valg, og synd om man blir stemplet som posør fordi man faktisk vil ha farge på bilen. Vil vise meg frem siden jeg har bilde på avataren? Er du på druen i dag eller? Dine inlegg begynner smått å bli irriterende faktisk, det lyser drittunge lang vei av deg her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...