G-RACING Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Snakka med biltilsynet idag ang godkjenning av en M50b25 motor i e30. La til grunn at 320is hadde 192 HK og 325i understell, at jeg da bør få det godkjent med en M50 med samme HK-antall. Fikk som svar at jeg må snakke med BMW om at de går god for at mitt e30 karrosseri tåler denne motoren fra en nyere 3-serie. Må altså ha en dokumentasjon på dette å vise til. Og det er her det skjerer seg, BMW nekter vel å skrive under noe sånt? I tillegg må jeg ha: -Lydtest -Effekttest -Avgassmåling (men det er ingen problem) Hva gjør jeg?
chin_high Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Du kan kanskje ta de testene. Ta det med til den snilleste Bmw forhandleren og høre med dem. Eller evt. sende en mail til Bmw hovedkontor(med resultatene) og spørre om det samma.
G-RACING Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Skrevet Desember 18, 2008 Jajo, testene er gjennomførbare. Men dokumentasjonen fra BMW verkstedet tror jeg er svært vanskelig/umulig å få til i og med at BMW-Norge har gått ut med at de ikke godkjenner ombygging av motorer av deres merke. Og hvor finner jeg ut hvem som er det snilleste BMW verkstedet her i landet?
Odd-M Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Søk på www.bmwccn.no forum. Der finner du godkjente søknadspapirer en kar har lagt ut. Send inn skriftlig søknad på ombygging til SVV hvor du refererer til det saksnr/refnr som er oppgitt i den godkjenningen. Skriv at det omfatter eksakt samme ombygging og be om eventuell veiledning. Mener å huske denne karen fikk det godkjent av SFOOR, en spesialenhet i SVV som tar slike spesielle ombygginger.
G-RACING Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Skrevet Desember 18, 2008 Søk på www.bmwccn.no forum. Der finner du godkjente søknadspapirer en kar har lagt ut. Send inn skriftlig søknad på ombygging til SVV hvor du refererer til det saksnr/refnr som er oppgitt i den godkjenningen. Skriv at det omfatter eksakt samme ombygging og be om eventuell veiledning. Mener å huske denne karen fikk det godkjent av SFOOR, en spesialenhet i SVV som tar slike spesielle ombygginger. Takkar! Fant denne, den du mente?
Odd-M Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=321696 I stedet for å lage nye tråder på temaet hele tiden kan du stille nye spørsmål i en av dine gamle tråder på temaet.
conan Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Hmmm, men da lurer jeg på hva med e30 325i? Jeg har lyst til og bytte til m50b25 og etter som jeg forsto det innlegget trenger ikke jeg bytte noe for og få dette godkjent? Stemmer det?
G-RACING Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Stemmer det ja, men må jo litt papirmølle til.. Skulle gjerne hatt dokumentasjonspapir på hvordan 320is er satt opp i frohold til HK, understell og bremser. Noen som har?
Odd-M Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Les i den tråden jeg har linket til lengre opp.
G-RACING Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Les i den tråden jeg har linket til lengre opp. Har lest igjennom heile tråden. Mulig eg er blind, men kan ikkese noen av dokumentasjonspapiret han forklarer han har sendt med som vedlegg.
Odd-M Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Nei, men har forklarer hvordan han har fått godkjent søknaden ved å sammenligne delenr i ETK.
NA Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Hei. Driver med akkurat samme sak selv, og det jeg har gjort så langt er å sammenligne alle deler jeg har med 320is på denne sida: http://bmwfans.info/original Da har jeg videre skrevet ut delenr fra hele understellet på 320 is samt 325i og råkarosseriene. Jeg har et faceliftkaross. og de er identiske med 320is. Dettte for å vise BT likhetene med 320is. Fant forresten ut at traversen bak ikke er lik, der må man ha fra 320is eller e-30 M3. De er like. Kontaktet BMW og de vil som sagt ikke gå god for noen ommbygging, men de kunne se over delelistene for så å stemple de så BT ser at 325 deler og 320is er de samme og at delelistene stemmer. Har vært i kontakt med BT på telefon, og de stilte seg i første omgang positivt til dette. Ble enig me dem om å gjøre som sagt ang. delelister for så å sende de en søknad for ommbyggingen. skal i løpet av kort tid få sendt den søknaden, så da får vi vente i spenning Ang. den søknaden alle refererer til på BMWCCN så er vel det en 2- 3 år siden om jeg ikke tar feil, og BT er visstnok blitt strengere på alle regler etter 2008 ettersom jeg har hørt og erfart selv Men vi må jo selvsagt prøve, og om noen der ute får godkjent en slik søknad, så for all del si fra til oss andre så vi kan glimte et lite håp om fornuftige folk i BT også
plugg69 Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 haha.. steike jeg er gla for at min er godkjent med turbo i vognkortet..
Eksos Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Hva legger dere egentlig til grunn for godkjenninger? At dere trenger mer effekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå