S.Hafsmo Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 sier du det ja? 560nm er jo ikke så værst. veit du hva som er forskjellen på grønn og svart tag da?
Nytern Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Skal få tatt diagnose på den i morgen. Har fått tak i technical Service information Og Spare parts catalog til den girkassen nå. Og jeg har leita på HEILE internett nå etter informasjon. Så nå vett jeg litt mer om den girkassen. Og Nytern: Den er låst i 4 gir tenkte det kunne være greit å vite. mye bra informasjon hos "europeantransmijon" viss noen andre skule ha problemer eller trenger informasjon om hvordan man tar olje service på automatkassen. Håper ikke jeg har "drept" kassen Da beklager jeg feilinformasjonen. Tenkte den låste samme gir i nødprogram som min gjorde. Jeg hadde en 730i med 4hp22 kasse. Den hadde kun 3-gir, revers og fri disponibelt i nødmodus
iittala Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 sier du det ja? 560nm er jo ikke så værst. veit du hva som er forskjellen på grønn og svart tag da? Forskjellen mellom svart og grønn tag er hvilken olje kassa skal ha. Og hvis ikke jeg husker feil er forskjellen i praksis hvilken type lock-up kassa har. Nyere versjoner har progressiv lock-up på fjerde og femte-gir mens gamle kasser som sitter i e34 har kun av/på-lock-up på femte.
Bmw 523iat Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Fant ei kasse i sverige(bildelsbasen.se) som var gått 125000km, like langt som bilen, betalte vel 10000kr for kassen og 3-4000kr i olje og filterbytte på bmw verksted. Så var ikke verdens undergang. Byttet den sjøl, gikk overraskende bra, er utvendig torx bolter iallefall på e39. Lykke til:) Min går kun i nødmodus når den blir varm. og da stopper motoren og + at jeg får opp feil koden. Skikkelig gøy. Det skjer ALLTID inn mot kryss. Når jeg sleper gassen. bmw528ia: Du måtte kjøpe ny kasse ?? Hvor mye måtte du betale for å få det fikset ? Er litt morsomt å vite at Aston martin DB7 1999 -> Har samme gear kasse. Tener at viss den ikke tåler påkjenningene i 540'en. Hvordan i HEL.... skal den tåle det i en DB7 ?? Rart. 540 er jo den "miste" bilen den kassen sitter i. Blir brukt mye i 7 serie + i rolls royce, bentley og aston martin.
BMW_Racing Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 sier du det ja? 560nm er jo ikke så værst. veit du hva som er forskjellen på grønn og svart tag da? Mener det kan stemme iittala skriver. Hvilken type olje kassen skal ha. Skal se om jeg kan finne en kasse i sverige.
S.Hafsmo Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Da så. Det er ihvertfall progressiv lockup på kassa mi, og den blir nok mye billigere enn 10k. Men om det er verdt å satse på at jeg får den nye kassa i nærmere fremtider vel heller usikkert.
BMW_Racing Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 da har jeg vert å fått lest av feil-koden på gear kassa i dag. Han prøvde 3 ganger å kobble seg til gearkassen, Men fant ingen feil på kassa. Så leste han av motoren. Der fant han 10 tilfeler av at luftmasse måleren var "slått av". Så starta vi bilen og fikk ikke noen feil melding. Mens bilen sto og svei heilt normalt. Kom feilen igjen og da meinte mekanikeren at det ikke kunne være noe gale med gear kassa. Siden den ikke var i bruk når bilen sto stille. Prøvde å donke litt i LMM'en og da stoppa motoren. Han var ganske sikker på at det var den som var feilen. håper bare det er det som er galt.
Jonner'n Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 jøss, var rart at du fikk feilmelding på girkassa, når det er lmm som er fucked
BMW_Racing Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Skrevet Desember 26, 2008 Ja der virker rart. Men Nå vil ikke motoren svive i det helle tatt. Mener vi fikk om "DME Detects faulty load signal. " Viss motor styringen fikk noen feil meldinger fra motoren, bruker den i noen tilfeller girkassen som "syndebukk" Får vente til januar en gang, då får jeg ny LMM.
BMW_Racing Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 JAJA. Da var det fikset. Bytta LMM'en og da starta bilen me en gang. De virka supert.
pallen Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Styringen til kassen og LMM kommuniserer, så det er vanlig at kassen går i nød hvis signal fra LMM blir feilaktig.
Winther Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Dette er typisk bmw automatkasse problem,har en kompis med samme problem, han bare rykker girspaken gjennom girene et par ganger så kommer den, bør sikker skiftes
Beivakongen Skrevet August 23, 2012 Skrevet August 23, 2012 Hei, Jeg fikk nettopp opp en feil melding på min 540ia e34. "GetriebeProblem" Har google't litt man fant ikke noe nytti info. Symtomer: Bilen vil ikke gir ned. Tror den er i 4 + / - heletiden. Går i revers og Nøytral. Den stoppet helt i et kryss her tidligere. Viss jeg skrur av tenningen. Venter litt og starter igjen, Så forsviner problemet en litten stund og så skjer det igjen. Er det noen som har opplevd dette før ?? Hvordan føltes bilen når dette skjedde,var den helt vanelig og bare fikk opp feilkoden i nedbremsing eller kom det et "donk" fra kassen ved nedbremsing og så kom feilkoden?
BMW_Racing Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Skrevet Desember 19, 2012 hei. nå er bilen solgt for en god stund si. Men viss jeg ikke husker feil så kunne den komme når som helst. Fikk feil melding om jeg kjørte, sto i ro. ja sånn sporadisk når som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå