Gå til innhold

Stoler du på at verkstedet behandler bilen din pent.?  

136 stemmer

1. 1. Stoler du på at verkstedet behandler bilen din pent.?

• Ja
      28
    • Nei
      109

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja hadde skjedd med min når den var ferdig oppshinet og skulle på EU og dette hadde skjedd hadde jeg tatt en øks og delt de to på midten!

For en gjeng!

Skrevet

Ja, typisk det der at enkelte mekanikere må teste bilen litt ekstra. Husker det var en episode om en subaru sti/wrx på verksted her i norge for ett par årsiden. Eieren hadde lagt igjen en gps eller hva det var som registerte farten under verkstedbesøket. Når han da hentet bilen så han at de hadde kjørt i over 200km/t.... Stod en del om det i avsien.

Skrevet
Leverer man inn en litt spesiell bil hos ett verksted, så er det garantert at bilen blir prøvekjørt av idiotiske mekanikerer som bare måå teste bilen.!!

Tja, det er knapt en uke siden jeg så et merkeverksted bruke håndbrekket i stedet for rattet når de skulle forflytte en 6-7 år gammel Avensis på glattisen...

Skrevet
Ja, typisk det der at enkelte mekanikere må teste bilen litt ekstra. Husker det var en episode om en subaru sti/wrx på verksted her i norge for ett par årsiden. Eieren hadde lagt igjen en gps eller hva det var som registerte farten under verkstedbesøket. Når han da hentet bilen så han at de hadde kjørt i over 200km/t.... Stod en del om det i avsien.

Stemmer det. Var vel en fra kongsberg distrikte det.

Skrevet
Leverer man inn en litt spesiell bil hos ett verksted, så er det garantert at bilen blir prøvekjørt av idiotiske mekanikerer som bare måå teste bilen.!!

Tja, det er knapt en uke siden jeg så et merkeverksted bruke håndbrekket i stedet for rattet når de skulle forflytte en 6-7 år gammel Avensis på glattisen...

Ikke sant, det er sånne ting som gjør at man må leie inn en vekter for å passe på bilen når man leverer den inn på ett verksted... Ser jo bla en hel del tråder her inne hvor verkstedet har laget riper i lakk/felger og nekter plent å gjøre opp for seg. Nei tiltroen er nok ikke stor til verkstedene.

Skrevet

Bare å bruke en slik peiler man bruker på jakthunder, så får man opp hvor bilen har vært og hastighet osv :wink:

Men utrolig at ikke verkstedet kan ordne skikkelig opp etter seg!

Skrevet

Er dessverre alt for utbredt.

Noe av forklaringen (uten at det er noen unnskyldning) er at spreke biler er relativt sjeldent i Norge, ihvertfall av de som leveres inn på verksted. Bilene må gjerne kjøres over normalt aggresivt for å fremprovosere lyder/fusking osv, men når man kræsjer har det gått alt for langt.

En annen ting er at det gjerne ikke er mors beste barn som ender opp som mekaniker... (er det selv)

Skrevet

det var vel også en e30 M3 i Stavanger som ble grisekjørt av verksted og det ble dokumentert på Tracy.

Jeg er skeptisk til å levere bilen inn på vekstd, og bruker derfor bare mekanikere jeg personlig kjenner.

Har hatt M3'en på merkeverksted et par ganger i det siste, og jeg har tenkt på dette mens den har vært der.

Skrevet
Er dessverre alt for utbredt.

Noe av forklaringen (uten at det er noen unnskyldning) er at spreke biler er relativt sjeldent i Norge, ihvertfall av de som leveres inn på verksted. Bilene må gjerne kjøres over normalt aggresivt for å fremprovosere lyder/fusking osv, men når man kræsjer har det gått alt for langt.

En annen ting er at det gjerne ikke er mors beste barn som ender opp som mekaniker... (er det selv)

Trodde enn ikke hørte eller ble så foksusert på ulyder når en kjørte over normalt jeg?

Skrevet

Bor like ved ett bilverksted og går forbi det hver eneste dag. Dette er ikke snakk om luksus biler, men syns de kunne forbedret seg på enkelte punkter, når det gjelder testing av biler.

Det som er rarest syns jeg er at en av mekanikernes bil er halvveis vrak =S Trodde da at når man var utlært mekaniker at man da i det minste hadde en någlende grei bil selv..

Skrevet
Bor like ved ett bilverksted og går forbi det hver eneste dag. Dette er ikke snakk om luksus biler, men syns de kunne forbedret seg på enkelte punkter, når det gjelder testing av biler.

Det som er rarest syns jeg er at en av mekanikernes bil er halvveis vrak =S Trodde da at når man var utlært mekaniker at man da i det minste hadde en någlende grei bil selv..

Men her tror jeg mange andre yrker har det slik også. Når enn har gjort en jobb hele dagen giddern ikke begynne på`n igjen etter jobb. Men finnes selvsagt mye unntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...