Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis du går etter en 1992 model blir resultatet sånt:

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 124 235,50

Avgift for motoreffekt: 302 410,00

Avgift for slagvolum: 353 714,00

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 780 359,50

Bruksfradrag (80%): -624 287,60

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 157 372,00

MVA: 7 500,00

Engangsavgift + MVA: 164 872,00

Skrevet

Husk, hvis du skal ta inn en bil fra USA må du betale moms på frakt o.l. i tilegg.

Koster ca 15.000kr i conteiner til kaia på gøteborg.

Selv om dollaren ligger litt høyere nå enn tidligere i år. Er det fortsatt ganske "buyers marked" i statene når det gjelder litt dyrere biler til middelklassen, pga. finanskrisen.

Skrevet

Ville aldri kjøpt en E32, ihvertfall ikke til 200 000. Da er det bedre å se på den nyere og utrolig mye penere E38. Disse bilene kan du PRUTE på!

E38 2

Skrevet
Ville aldri kjøpt en E32, ihvertfall ikke til 200 000. Da er det bedre å se på den nyere og utrolig mye penere E38. Disse bilene kan du PRUTE på!

Jeg liker E32, men med mindre man er spesielt interessert i denne modellen er den ikke verdt bryderiet med å importere fra statene. Dette gjelder forsåvidt E38 også iom. at de finnes i bøtter og spann i Tyskland. Et lite unntak gjelder Alpina´s alternativer... en Alpina E38 B12 5,7 eller 6,0 er aldri helt feil og de modellene kan nok kanskje være mulig å finne relativt billige i USA nå selvom det ikke ble bygget mange av dem.

Skrevet

er vel mulig å søke alternativ tollbehandling på en slik bil. avgiftene blir jo helt hinsides all fornuft hvis en regner på den vanlige måten, står ikke i stil med markedsprisen på bilen i norge i dag.

Skrevet

har en 750il jeg norsk med en tysk delebil den korte utgaven som jeg kan vurdere solgt samlet viss det er noe for deg er di store bremserne 4 stempla callippere 2 sett 18 + 17 vinter har kjøpt alt nytt til forstilling skal flytte over fjærbein fra den tyske den er orginalt senket å di store bremsene på den norske bilen

Skrevet
Jeg prøvde å regne litt på den "alternative" utregningsmodulen, men tror at noe ble feil. på samme bilen med samme men ekstra info så hoppa avgiften ned med over 100 000. Om jeg har gjort saker og ting riktig var det jo ikke så ille. Ellers så ble 180 000 litt mye å betale på en bil som man kan få til under 50 000 totalt om man bare flytter seg utom Norge. Nå har jeg ikke akkurat et budsjett på så mye over 100 000, men hvem vet hvordan prisene er om et halvt år f.eks med tanke på finanskrisen. Island driver også å selger biler som fy vet jeg, men om akkurat denne typen er utbredt på Island vet jeg ikke noe om. Takk for all hjelp iallefall. Og ja, det er interesse =)

Den aldernative metoden er beregnet på biler som faller utenom den vanlige måten å beregne verdifall på. Ved en normal tollbehandlig får man et prosentvis fratrakk i avgiften alt etter hvor gammel bilen er. Dette skal gjenspeile verdifallet på bilen i Norge. En Bmw 750 har hatt et mye høyere vedifall enn "normal" bilen, så her vil et vanlig prosentvis verdifall utgjøre for lite i forhold til det reele prisfallet på modellen.

Det som er bakdelen med dette systemet er at du er nødt til å betale normal avgift først, for så å søke om alternativ toll behandling etterpå. En kan da ende opp med at en ikke får noe "rabatt" i avgiften. Men, en skulle tro på en slik bil at det ikke skulle bli noe problem. Det som er verre er jo å sette en bruktpris på denne bilen i Norge, siden det er så få biler i omløp av denne modellen.

Skrevet
Ville aldri kjøpt en E32, ihvertfall ikke til 200 000. Da er det bedre å se på den nyere og utrolig mye penere E38. Disse bilene kan du PRUTE på!

Jeg liker E32, men med mindre man er spesielt interessert i denne modellen er den ikke verdt bryderiet med å importere fra statene. Dette gjelder forsåvidt E38 også iom. at de finnes i bøtter og spann i Tyskland. Et lite unntak gjelder Alpina´s alternativer... en Alpina E38 B12 5,7 eller 6,0 er aldri helt feil og de modellene kan nok kanskje være mulig å finne relativt billige i USA nå selvom det ikke ble bygget mange av dem.

En Alpina B12 blir neppe feil nei 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...