2000Touring Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 ja vi får nå håpe at superforsikringa slår inn her...Får vel svaret i morra da Bavaria skal sjekke den.. begynner å bli lei Astraen nå... makan til møkkabil!!! Det er når man kjører slike biler man ikke angrer på at man har betalt litt ekstra og fått en BMW.. Selv om jeg har hatt både turbohavari og diesel lekasje så er det absolutt verdt det altså! Enig med deg - Opel Astra kan ikke sammenlignes med BMW
diesel_luring Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 jeg fikk og dekt dette på min 320d, da dekte de motor turbo og leiebile i 2 mnd. fikk oppgjøret og da var regningen på 149000. men kun 3000 ut fra min side. (fikk en e90 i leie bil jeg)
Otis Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Regningen var vel på 14900,- og ikke 149000,-, det var litt dyrt, men med motorhavari og ekstremt mye annet, så går det vel ann.
Lars89 Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Regningen var vel på 14900,- og ikke 149000,-, det var litt dyrt, men med motorhavari og ekstremt mye annet, så går det vel ann. Tror nok han mente 149000,- hvis det er snakk om fabrikksny motor, turbo, leiebil, masse smådill og MANGE arbeidstimer. Kronene flyr fort på verksted....
Es-brusv Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 da har jeg fått igjen bilen min regninga endte på 37000kr fra Bavaria.. Denne var IF snille og betalte mesteparten av slapp unna med 4000 kroner selv Da har jeg ny turbo og ny katalysator. Hvorfor går katalysatoren sammen med turboen. har hørt det er vanlig...?
2000Touring Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Gratulerer! Det var jo toppers at forsikringen dekket dette. Olje fra turboen havner i katalysatoren og ødelegger den vil jeg tro.
diesel_luring Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 ja mente nok 149000, men det var med hele hurven, leiebil i nesten 3 mnd og alt.
2000Touring Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 ja mente nok 149000, men det var med hele hurven, leiebil i nesten 3 mnd og alt. Hvordan klarte de å bruke 3mnd. på den jobben? Har man alle delene er det jo gjort på noen dager...
Robbi3 Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Som nevnt før, de røyker minst 4 røyk i timen og skrur som en sklipadde.
aznpride Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Hei.Har en 320d e90 jeg også. Hvor langt har bilen din gått? Hvilken års modell er det? Grise kjørte du da turboen røyk? Har som sagt en e90 320d 2005 mod og er liv redd dette skal skje meg. Det er det eneste grunnen til at jeg ikke liker turbo biler. Hvorfor kan ikke turboen være drift sikker for f..
Tore Diesel Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 ja mente nok 149000, men det var med hele hurven, leiebil i nesten 3 mnd og alt. Hvordan klarte de å bruke 3mnd. på den jobben? Har man alle delene er det jo gjort på noen dager... Hehe, 3 måneder er lite det, i forhold til VW-Audi verkstedet brukte på min ex Beetle. 5 måneder, klarte de å bruke faktisk!! Hadde dekt leiebil ca en måned, og 250 kr dag for de resterende 4 mnd! Ble en grei utbetaling det ja
Rogeren Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 De er ganske driftsikker med rett vedlikehold... Nå til dags kjøres det for langt på oljen, man venter ikke litt på tomgang for å kjøle ned sotviften før man stopper motoren, man lar den ikke bli skikkelig varm før man bruker ladetrykket (hvordan skal man la den bli varm... Må jo stå på tomgang da...!) Og ike minst... Bytt det veivhusventilasjonsfilteret oftere enn du bytter undikk...
Tore Diesel Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Hei.Har en 320d e90 jeg også.Hvor langt har bilen din gått? Hvilken års modell er det? Grise kjørte du da turboen røyk? Har som sagt en e90 320d 2005 mod og er liv redd dette skal skje meg. Det er det eneste grunnen til at jeg ikke liker turbo biler. Hvorfor kan ikke turboen være drift sikker for f.. Turboen kan være meget driftsikker i mange biler. Min 325 tdsa som forøvrig er skremt opp med litt mer hester enn orginalt, og vært grisekjørt av opptil flere eiere, og nå nærmer seg 270 000 km, mener jeg fortsatt har orginal turbo, som den dag i dag ligger på 1,2 bar, uten noe tull.
aznpride Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 men hva kan forårsake turbo haveri da?Han har jo trossalt e90.den er ikke så gammel.Hvis turboer skal holde så lenge så burde bmw ha garanti intil 100.000km eller mer da.eller så bilen din fått ny turbo av en tidligere eier da.Er bare redd turboen plutselig bare ryker.det er helt jævelig å tenke på.
Rogeren Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 veivhusventilasjonsfilteret er en gjenganger som kan være medvirkende årsak til havari. Og skikkelig olje, og rett bruk, så holder det bortimot evig... Og så er det viktig at turboen har rett størrelse i forhold til effekt... Har hatt bensiner turboer som er ratet for 400 hk, og kjørt med 380 hjulhk, målt.(som er MYE mer på veiven på en gammel S4, bortimot 440-450), Ingen skjønte at den turboen holdt i 6 år. Men rett bruk, og ny olje hver 5000 km, hjalp nok litt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå