BimmerE46 Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Skrevet Desember 25, 2008 ok, jeg takker nok en gang for alle synspunkter! Men noen som veit om det er forsikrings prisforskjell på en 520d og en 520i bensin?
bcrazy Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 ja du mener en 520i bruker rundt 0.8 på snill kjøring. Da er det litt forskjell i kjøringene, for en her litt lenger oppe i tråden mener kompiser med 520'ere ligger på ca 1,3. sikkert litt mer gassing der da. Har i utgangspunktet lyst på en 520i bensin. Er det noe pris forskjell på 520d og 520i bensin på forsikring? Nå var det vel snakk om 520ia=automat, tidligere og det blir noe helt annet. Med "slush boks" tror jeg ikke det er så vanskelig å komme opp i 1.3 på blandet kjøring.
Magnus F Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Kjøper du en 520 som kom etter 2000, så får du 2,2liter med 170hk. 520 i 2000 og før har 2,0liter med 150hk, Det er også en ting å være obs på. Og det er lurt å kjøpe en bil etter 99 da kom den nye og forbedrede girkassen. Var/er noen problemer med girkassene før 99.
Gjest Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Det er litt prisforskjell på forsikring der ja.. 520i er nok noen lapper dyrere å forsikre vil jeg tro. Spørs jo hvor god bonus du har. Jeg betaler 3700,- i året med full kasko på min 530d 2001 mod. 80% bonus:P
kawaman Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 ja du mener en 520i bruker rundt 0.8 på snill kjøring. Da er det litt forskjell i kjøringene, for en her litt lenger oppe i tråden mener kompiser med 520'ere ligger på ca 1,3. sikkert litt mer gassing der da. Har i utgangspunktet lyst på en 520i bensin. Er det noe pris forskjell på 520d og 520i bensin på forsikring? Men som det også står at di kjörer 520ia,altså automat. Kjörer selv 520i med manuell og den bruker alt fra 0.7 til 1.1
budda1 Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 jeg har hatt to 528ia. jeg ligger på et snitt forbuk på 1,3l/mil. Dette kan vel betegnes som blandet kjøring. mulig det går ann å få den ned mot literen, men det har ikke jeg klart iallefall. ' har to kompiser som har 520ia. de bruker egenlig like mye drivstoff. skaffer du deg en diesel vil du kanskje ligge rundt 0,8 på langkjøring. litt vanskelig å anbefale en modell, når en ikke vet hvor mye penger du har tenkt å legge ut. e39 får en jo fra 60000 og opp til en halv million i dag, så hvis du slenger ut et prisoverslag på hvor mye du vil bruke så blir det litt lettere. 520IA i god stand med fungerne vanos bruker fra 0.8 - 0.95 l mil.med blandet kjøring.
BimmerE46 Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Skrevet Desember 26, 2008 Det er litt prisforskjell på forsikring der ja.. 520i er nok noen lapper dyrere å forsikre vil jeg tro. Spørs jo hvor god bonus du har. Jeg betaler 3700,- i året med full kasko på min 530d 2001 mod. 80% bonus:P Det var noe så jævlig billig??? Samboeren har 60% bonus, men det som drar opp prisen er jo at hun har ubegrenset kjørelengde, kjører ca 60.000 km i året. tror nok det blir en 520i da mellom 99-00. dere snakker om vanos??? det er litt ukjent for meg?
Deep Dish Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 dere snakker om vanos??? det er litt ukjent for meg? VANOS (Variable Nockenwellen Steuerung) er en teknologi for variable ventiltider utviklet av BMW og Continental Teves for BMWs bilmodeller. VANOS varierer åpningstidene på motorens ventiler ved å endre kamakselens posisjon i forhold til drivverket. Denne bevegelsen varierer fra 6 grader tidlig til 6 grader forsinket åpningstid. VANOS ble først introdusert i 1992, på BMW M50TU-motoren i 5-serie. Enkel VANOS VANOS er en kombinert hydraulisk og mekanisk kontrollenhet for kamakselen, styrt av bilens motorstyringssystem. VANOS-systemet er basert på en justeringsmekanisme som kan endre innsugskamakselens posisjon i forhold til veivakselen. Dobbel VANOS er i tillegg kontinuerlig justering av både innsug- og eksoskamaksler. VANOS opererer på innsugskamakselen i forhold til motorens turtall og gassposisjon. På det lavere turtallsregisteret åpnes innsugsventilene senere, noe som forbedrer tomgangskarakteristikken. Ved moderate turtall og middels belastning åpnes innsugsventilene mye tidligere, noe som øker dreiemomentet og muliggjør resirkulering av eksosen inne i forbrenningskammeret. Ved moderate turtall og lav belastning forsinkes kamakselen, noe som reduserer bensinforbruket. Til sist vil innsugsventilene igjen forsinkes ved høye turtall, slik at full effekt kan oppnås. VANOS forbedrer motorens utslipp dramatisk, og øker samtidig effekt og dreiemoment samt sørger for jevnere tomgang og lavere bensinforbruk. Dobbel VANOS Dobbel VANOS muliggjør kontinuerlig variabel kamakseltider på både innsug- og eksossiden. Dette forbedrer ytterligere dreiemoment og utslipp fordi ventilene på både innsug- og eksosside kan justeres individuelt og kontinuerlig. På de fleste BMW-motorer med enkel VANOS vil åpningstidene på innsugssiden kun justeres ved to fastsatte turtall, mens det på dobbel-VANOS-systemet kan justeres kontinuerlig opptil omkring 40 grader på innsugssiden og 25 grader på eksossiden.
bcrazy Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 http://www.beisansystems.com/ http://www.drvanos.com/
BimmerE46 Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Skrevet Desember 26, 2008 ok da veit jeg det. da her jeg vel fått med meg de fleste tekniske specs ang feil og forbruk på e39. takker for alt, og finner dere noen som kunne passe til de krava som er satt så er det bare å si fra.
dvil Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 3700,- synes jeg også var veldig billig. Du skriver at du vil ha stasjonsvogn. Men hvis du klarer deg med varebil vil du sannsynligvis finne en bil med mye utstyr. Vår er fortsatt vare, og vi sparte 2000 kr i året på forsikringen av den grunn.
Robin L Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 jeg har en 97mod e39 touring, 525tds. jeg hadde sportssetene i bilen originalt, men byttet til comfort for å få skinn, men synes selv at sportsetene er mye bedere over lengere tid. tror ikke jeg er bred nok til comfortsetene. på sportssetene er det skikkelig sidestøtte! vurderer nesten å bytte tilbake, hehe bilen min ligger på ca. 0,6-0,7 på langkjøring, som gjør den utrolig billig i drift. den går også brukbart med chip (var med bilen) av slitedeler har jeg byttet en del foringer, bremserklosser og skiver. vanlige slitedeler bare. sjekk rust på bakluka på touringen!!
BimmerE46 Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Skrevet Desember 26, 2008 3700,- synes jeg også var veldig billig.Du skriver at du vil ha stasjonsvogn. Men hvis du klarer deg med varebil vil du sannsynligvis finne en bil med mye utstyr. Vår er fortsatt vare, og vi sparte 2000 kr i året på forsikringen av den grunn. Ja ho klarer seg fint med varebil, da vi har en med 5 seter fra før. Det er jo penger å hente der og da. Takker for tipset.
BimmerE46 Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Skrevet Desember 26, 2008 jeg har en 97mod e39 touring, 525tds.jeg hadde sportssetene i bilen originalt, men byttet til comfort for å få skinn, men synes selv at sportsetene er mye bedere over lengere tid. tror ikke jeg er bred nok til comfortsetene. på sportssetene er det skikkelig sidestøtte! vurderer nesten å bytte tilbake, hehe bilen min ligger på ca. 0,6-0,7 på langkjøring, som gjør den utrolig billig i drift. den går også brukbart med chip (var med bilen) av slitedeler har jeg byttet en del foringer, bremserklosser og skiver. vanlige slitedeler bare. sjekk rust på bakluka på touringen!! 525d går den så billig altså? hmmm, det visste jeg ikke. Litt på grunn av chippen da eller?
Odd-M Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Det er verdt å merke seg at feillisten på autopower.se er en slags oppsummering av alle de vanligste feilene. Det betyr ikke på noen måte at alle bilene på markedet får alle disse feilene. E39 er en kjempegod bil å kjøre. Finn et velholdt eksemplar uten chip, senkesett, lavprofil, styling og annen uoriginal dritt så har man bil i mange år. Økonomi og effektbehov får styre modellvalget. Prisene svinger enormt fra en spartansk utstyrt 520i og oppover i spekteret til velutstyrt 530d/540i på topp. Prøvekjør de forskjellige motoralternativene før kjøp. Men med den kjørelengden er det vel udiskutabelt gunstigst med dieselmaskineri? Bruk forbrukstallene i modellguiden for å vurdere forbruk på de forskjellige modellene. Spør man fritt på et forum som dette bil du få alt fra overoptimistiske til svartmalende svar. Mange måler ikke forbruket selv og baserer uttalelser på bilens forbruksmåler, hvilket sjelden er tilnærmet korrekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå