325ixx Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 ke e forskjell på dessa motorane, med tanke på slitasje.. turtal osv, kem pleie og gå lengst.. kva ryk? tåla dei mykje turtal, slite det ? osv detta ska da samenlingnast med att begge motorane følger service strukturen. Takker for gode svar
Azeton Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Har både M20B25 og M50b25.. etter det jeg har erfart setter jeg knappen på M50..
|Ole| Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Eg har kjørt masse m20, har ikkje hatt nokke serlig med problem, fekk rådebank engang men det var min egen feil.... hadde ingenting med kjøremåte osv å gjer...
Yngvejos Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Jeg har erfaring med m20b20, m20b25, m20b27 og m50b20. M50 motoren er rett og slett utrolig treig i oppfattelsen. Du tråkker på gassen, og den bruker en evighet på å reagere. I tilegg har den dobbelmassesvinghjul som gjør at den bruker et halvt år fra 6500 rpm til tomgang. Mindre inspirerende motor enn m50 finner du ikke. Mitt inntrykk av m20 motorer etter 2 års bruk, er at så snart de er driftsvarme, er de skuddsikre.
Mr.Silver Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Jeg har erfaring med m20b20, m20b25, m20b27 og m50b20.M50 motoren er rett og slett utrolig treig i oppfattelsen. Du tråkker på gassen, og den bruker en evighet på å reagere. I tilegg har den dobbelmassesvinghjul som gjør at den bruker et halvt år fra 6500 rpm til tomgang. Mindre inspirerende motor enn m50 finner du ikke. Mitt inntrykk av m20 motorer etter 2 års bruk, er at så snart de er driftsvarme, er de skuddsikre. Må si meg enig i dette innlegget, m20 motorer er ganske så skuddsikre så snart de er driftsvarme.
aottesen Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Min M20-motor har kokt 6 ganger nå, uten å ha tatt noe varig mén av det (utad ihvertfall - hva den tenker og føler på innsiden vet den bare selv).
plumbo79 Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Jeg også liker godt m20 motoren, men orginalt har den litt lite krefter.
|Ole| Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Jeg også liker godt m20 motoren, men orginalt har den litt lite krefter. Sjølv om man altid vil ha litt meir hk så har vel m20b25 rikeleg med hk
LianLi Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Jeg har erfaring med m20b20, m20b25, m20b27 og m50b20.M50 motoren er rett og slett utrolig treig i oppfattelsen. Hmmm, kan ikke si at m52b28en er noe treg i oppfattelsen, har strammet gasspjel vaier slik at den åpnes med en gang jeg rører gasspedalen. Åpent luftfilter og porta gasspjeld hjelper jo også på. Den oppleves raskere i responsen enn min e30 med m20b20. I tilegg har den dobbelmassesvinghjul som gjør at den bruker et halvt år fra 6500 rpm til tomgang. Mitt inntrykk av m20 motorer etter 2 års bruk, er at så snart de er driftsvarme, er de skuddsikre. Ahh, det er derfor den er så treig på å gå ned i turtall ja, veldig irriterende når man kjører i byen og lignende og henger igjen, merkes mindre i høyere fart, hvorfor er det gjort slik? Mindre slitasje på driverk under giring? M20b20 motoren føles veldig fin den ja etter den blir driftsvarm, har gått 300K min nå og går som ei klokke enda.
Yngvejos Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Ahh, det er derfor den er så treig på å gå ned i turtall ja, veldig irriterende når man kjører i byen og lignende og henger igjen, merkes mindre i høyere fart, hvorfor er det gjort slik? Mindre slitasje på driverk under giring? M20b20 motoren føles veldig fin den ja etter den blir driftsvarm, har gått 300K min nå og går som ei klokke enda. Det er nok for å redusere slitasje på drivverket ja. Men om man er litt over middels interessert i bilkjøring, blir det et handicap. Min trives ikke med bykjøring i det hele tatt. Hvis en slurer litt bortover i kø og trykker inn clutchen igjen, stiger turtallet til 1500 rpm før det synker ned igjen. Og siden tomgangen ligger på 750rpm, har den for lite kraft til å kunne slure igang uten å gi gass. Det høres ut som man ikke kan kjøre bil.
shvein Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Hehe! høres faktisk ofte ut som man ikke kan kjøre bil ja!
LianLi Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Ahh, det er derfor den er så treig på å gå ned i turtall ja, veldig irriterende når man kjører i byen og lignende og henger igjen, merkes mindre i høyere fart, hvorfor er det gjort slik? Mindre slitasje på driverk under giring? M20b20 motoren føles veldig fin den ja etter den blir driftsvarm, har gått 300K min nå og går som ei klokke enda. Min trives ikke med bykjøring i det hele tatt. Hvis en slurer litt bortover i kø og trykker inn clutchen igjen, stiger turtallet til 1500 rpm før det synker ned igjen. Og siden tomgangen ligger på 750rpm, har den for lite kraft til å kunne slure igang uten å gi gass. Det høres ut som man ikke kan kjøre bil. Haha ja stemmer til pungt og prikke, og siden jeg har effektanlegg på så høres det ekstra godt. Selv om det er 2.8L så har jeg kvelt bilen flere ganger da jeg ikke var vandt til det ^^ Hvilket svinghjul er det som det kan byttes til for å fjernet dette problemet da? Som er bolt-on vel og merke.
shvein Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 noen som vet hvor man får kjøpt letta svinghjul til m50?
Hardtop Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Til M50 kan man bruke et fra M20. Må da ha starter fra M20 også, samt noen ganger slipe litt av bunnpanna. Har et på min som er dreid ned, og det gjør underverker på M50.
Rogeren Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Det må dreies av ca 4 mm på baksiden (mot bunnpannen, for ikke å ta borti), m20 starter, clutch og utløserlageret må bygges ut et par cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå