Gå til innhold

m20/b25 vs m50/b25 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ke e forskjell på dessa motorane, med tanke på slitasje.. turtal osv, kem pleie og gå lengst.. kva ryk? tåla dei mykje turtal, slite det ? osv

detta ska da samenlingnast med att begge motorane følger service strukturen.

Takker for gode svar

Skrevet

Eg har kjørt masse m20, har ikkje hatt nokke serlig med problem, fekk rådebank engang men det var min egen feil....

hadde ingenting med kjøremåte osv å gjer...

Skrevet

Jeg har erfaring med m20b20, m20b25, m20b27 og m50b20.

M50 motoren er rett og slett utrolig treig i oppfattelsen.

Du tråkker på gassen, og den bruker en evighet på å reagere. I tilegg har den dobbelmassesvinghjul som gjør at den bruker et halvt år fra 6500 rpm til tomgang.

Mindre inspirerende motor enn m50 finner du ikke.

Mitt inntrykk av m20 motorer etter 2 års bruk, er at så snart de er driftsvarme, er de skuddsikre.

Skrevet

Du tråkker på gassen, og den bruker en evighet på å reagere. I tilegg har den dobbelmassesvinghjul som gjør at den bruker et halvt år fra 6500 rpm til tomgang.

Mindre inspirerende motor enn m50 finner du ikke.

Mitt inntrykk av m20 motorer etter 2 års bruk, er at så snart de er driftsvarme, er de skuddsikre.

Må si meg enig i dette innlegget, m20 motorer er ganske så skuddsikre så snart de er driftsvarme.

Skrevet
Jeg også liker godt m20 motoren, men orginalt har den litt lite krefter.

Sjølv om man altid vil ha litt meir hk så har vel m20b25 rikeleg med hk ;)

Skrevet

Hmmm, kan ikke si at m52b28en er noe treg i oppfattelsen, har strammet gasspjel vaier slik at den åpnes med en gang jeg rører gasspedalen.

Åpent luftfilter og porta gasspjeld hjelper jo også på.

Den oppleves raskere i responsen enn min e30 med m20b20.

I tilegg har den dobbelmassesvinghjul som gjør at den bruker et halvt år fra 6500 rpm til tomgang.

Ahh, det er derfor den er så treig på å gå ned i turtall ja, veldig irriterende når man kjører i byen og lignende og henger igjen, merkes mindre i høyere fart, hvorfor er det gjort slik? Mindre slitasje på driverk under giring?

M20b20 motoren føles veldig fin den ja etter den blir driftsvarm, har gått 300K min nå og går som ei klokke enda.

Skrevet

Ahh, det er derfor den er så treig på å gå ned i turtall ja, veldig irriterende når man kjører i byen og lignende og henger igjen, merkes mindre i høyere fart, hvorfor er det gjort slik? Mindre slitasje på driverk under giring?

M20b20 motoren føles veldig fin den ja etter den blir driftsvarm, har gått 300K min nå og går som ei klokke enda.

Det er nok for å redusere slitasje på drivverket ja. Men om man er litt over middels interessert i bilkjøring, blir det et handicap.

Min trives ikke med bykjøring i det hele tatt. Hvis en slurer litt bortover i kø og trykker inn clutchen igjen, stiger turtallet til 1500 rpm før det synker ned igjen. Og siden tomgangen ligger på 750rpm, har den for lite kraft til å kunne slure igang uten å gi gass.

Det høres ut som man ikke kan kjøre bil.

Skrevet

Min trives ikke med bykjøring i det hele tatt. Hvis en slurer litt bortover i kø og trykker inn clutchen igjen, stiger turtallet til 1500 rpm før det synker ned igjen. Og siden tomgangen ligger på 750rpm, har den for lite kraft til å kunne slure igang uten å gi gass.

Det høres ut som man ikke kan kjøre bil.

Haha ja stemmer til pungt og prikke, og siden jeg har effektanlegg på så høres det ekstra godt.

Selv om det er 2.8L så har jeg kvelt bilen flere ganger da jeg ikke var vandt til det ^^

Hvilket svinghjul er det som det kan byttes til for å fjernet dette problemet da? Som er bolt-on vel og merke.

Skrevet

Til M50 kan man bruke et fra M20. Må da ha starter fra M20 også, samt noen ganger slipe litt av bunnpanna.

Har et på min som er dreid ned, og det gjør underverker på M50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...