Gå til innhold

idiotiske parkeringer.


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøp deg en mindre bil eller gå over til tråsykkel.

dette er jo noe alle burde gjøre! kom igjen gutter, la oss redde Think og handle biler som gale!!

Banekjøring med tråsykkel eller Think, bare grøsser ved tanken. Ville vel blitt årets desidert lengste bane-kjøringstreff da men. Eller kanskje ikke, tråsykkel tja hvor mange ville giddet flere enn 1 runde, Think er vel el.bil og må lades....

haha... ja, det hadde vært moro! den som kommer over 50kmt får prisen for grommeste vogn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært en brann oppi gata for noen år siden. men da brannt det helt i førsten av veien. så det var ikke noe problem. og det var i arbeidstiden og ingen biler i gata.

en nabo som har irritert seg over dette har lakt flere papper på biler. og de ligger somrege krøllet sammen på bakken neste gang nabo`n passerer stedet.

da jeg var ute og tok disse bildene kom eieren av audi/hiace/avensis og fresa fra seg noe styggt no til meg og gikk inn igjen. han så meg med kamera og føk ut.

er ikke alltid bilene står så dumt. men det hender ganske ofte. har lurt på og ringe 02800 (politi) flere ganger. men de er somregel så raske at de som har parkert sikkert rekker og bytte bil 3 ganger før de kommer og ser.

brannvesenet kunne kanskje orden opp ja. det var ingen dum idè. de står jo parkerte i veibanen. så man kommer ikke frem med litt stor bil.

broren min skulle hatt big dooley`n ennå. da hadde det nok blitt liv i gata :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kan jo også rydde opp. men den har vi testa rundt en gang. tok 1 time å kjøre de 300 meterne. og da måtte noen av hjula over no kanter. og var farlig nerme noen hus tak. da var det ingen biler i gata. det var i 1992 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha på litt detaljerte lapper på bilene om infoen du har. Og kanskje i postkassene til dei som har bilene? Du kan jo sei at ved brann bør brannbilene få komme fram uhindra. Dokumenter alt du gjere. Holder ikkje dette kan du prate med politiet. Da har du jo og skikkelig dokumentasjon på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det derpå vinterstid da? med snø og brøytekanter i tillegg :shock:

de som parkere oppe i svingen der har bare bodd her i 1-2 år. og det er vel 2-3 år siden det var no særlig med snø liggende her. så det har ikke vært noe problem med snø ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt en del utrykning selv og møtt disse problemene flere ganger. Brann er en ting men vil påstå at det er vel så viktig, hvis ikke mer viktig at ambulansen kommer frem. Sikkert mange med barn i gaten og hvis du nevner dem og ambulansen kan det hende dem skjønner problemet! Vet veldig godt hva følgene er hvis ambulansen ikke kommer frem pga parkeringer er......

Brann og kommune må du kontakte. Viking osv tauer ikke bort hvis dem ikke får beskjed fra politi, DERSOM det ikke er parkering forbudt skilt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller så kan jo vi bare parkere like teit og se hva de andre sier om parkeringa vår :P

5gax10zfnb3xpl6vq1t0.jpg

Har ikke jeg sett den E30en i Florø? :P

det stemmer nok. var en fra florø som kjøpte den av meg. vet du hvordan det går med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt en del utrykning selv og møtt disse problemene flere ganger. Brann er en ting men vil påstå at det er vel så viktig, hvis ikke mer viktig at ambulansen kommer frem. Sikkert mange med barn i gaten og hvis du nevner dem og ambulansen kan det hende dem skjønner problemet! Vet veldig godt hva følgene er hvis ambulansen ikke kommer frem pga parkeringer er......

Brann og kommune må du kontakte. Viking osv tauer ikke bort hvis dem ikke får beskjed fra politi, DERSOM det ikke er parkering forbudt skilt der.

er noe unger oppi her ja. vet at ikke viking osv gjør noe om de ikke blir kontaktet av politi eller lignende. så jeg får prøve med litt lappet og sånn. hjelper det fortsatt ikke får jeg prøve med politi, brann, ambulanse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke lov å parkere i veien? skal vel stå på utsiden av veien. Så hadde ringt politiet først å hørt med de. Hvis ikke de kan hjelpe deg har de sikkert ett nr eller noe sånt til de du skal prate med.

Hjelper ikke dette er det jo flere steder de selger raketter o.l. Hva med litt postkasse morro? hehe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samma problemet der jeg bodde før. Fotballklubben rett over veien drev på med anleggsarbeid så de hadde ikke parkering i over et halvt år. Da parkerte alle i gata utenfor innkjørselen vår, ofte på begge sider. I tillegg var dette gata som gikk inn i byggefeltet, så den var litt trafikkert. Kontaktet idrettsklubben og de fraskrev seg ansvaret og ba meg ringe Trondheim Parkering. En gang måtte jeg faktisk sikte mellom bilene med e34-en jeg hadde. Tror ikke det var mer enn 10 cm å gå på. En annen gang parkerte en halvt forran innkjørselen, en annen på den andre sida og biler på andre sida av gata. Jeg hadde ikke sjans å komme ut om jeg hadde tatt aldri så stor fart. Da frista både slegga og øksa. Vurderte seriøst å tappe luft ut av dekka bare på drit. Da ringte jeg Trondheim Parkering som kom og tok bilder. Dere skulle sett folka. De som var der ble stressa, og etter en halvtime var det tomt. Etter det var det ikke en bil å se samme hvor stort arrangement de hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette møtte meg i romjula...heldigvis har bilen lavserie og 4x4.....så golfen flytta seg....

Den flytta seg så mye at den ble tauet bort for å stå på parkering forbudt, dessuten sperret den en utkjøring.

Slemt av meg, men når du parkerer 6cm fra fronten på en 4x4, så er du om bråk.....

53p891ohsn8sdqrstjyy.jpg

rr5c2ukhj1he0bddnhmp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...