Jump to content

drturbo

Members
  • Posts

    132
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

drturbo last won the day on September 12 2019

drturbo had the most liked content!

About drturbo

  • Birthday 05/31/1974

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hjemme
  • Kjøretøy
    BMW 520I 1986 SWISS SPEC

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takktakktakk for fine ord. Siden både bilen og jeg er gammel, så blir det ikke «pimp my ride» mode på denne. Et moderat coilover sett, originale 17» og en M front tenker jeg holder for denne.
  2. Snublet over «yet another» prosjekt forlenden. En to eiers 318is coupe med skinn, sperre og manuelt gir. Levert ny i Norge. Møkkete og muggen på ekte. Litt hjemmefikset rustreparasjoner, men det kan jeg tåle for en tusenlapp mer enn vrakpanten. Dette er et fint, komplett og ikke ihjelskrudd prosjekt som tåler å lagres tørt en stund til. Personlig mener jeg at e36 coupe er en veldig pen og flott designet bil, så denne skal holdes så original som mulig. IMG_6429.MOV
  3. Originale rør fra. BMW. Og potta fra Simons.
  4. Må jo være flenset rør da? Bare ett av rørene er ferdig flenset og med flens. Andre røret er som nevnt helt rett. Ikke logisk å dytte på en flens hvis røret er løst inni?
  5. Skal montere nytt eksosanlegg på gamlebilen. Har fått tak i nye «downpipes», del nr 1 og 2 på bildet vedlagt. Ene røret har en flens i enden. Andre røret har ikke denne, ei heller er røret flenset til pakning. Potta på bilde nr.2, del nr. 1, har to flenser. Hva er det jeg ikke skjønner? Ikke noe poeng å tre en flens på røret så lenge det ikke går an å tette med pakning.
  6. Stempler med originale spor til ventiler, og noen med «kustom» spor. Hadde dette vært en Audi, så kunne jeg reklamert med «unike» stempler.
  7. Litt mild vold løsnet ihvertfall 4 av stemplene. 2 sitter fremdeles fast. I morgen skal jeg kjøpe sitronsyrepulver og la dette få jobbe en stund. 4 av stemplene har spor etter nærkontakt med ventilene også. Slik ser diverse lager ut;
  8. Behøver ikke være meg for å ville det... alle slitedeler og oljepumpe skal byttes, selvsagt
  9. Litt kjipt at den ser så fordømt jævlig ut. Men, den kostet 1500kr. Og uansett, den skulle overhales, balanseres og vektjusteres. Toppen som skal på har knappe 15000km på seg, så derfor vil jeg ikke sette en frisk topp på en bunndel jeg ikke vet tilstanden på. Mest spent på om jeg må bytte stempler eller ikke.
  10. Det ene høydepunktet avløser det andre. Dette må bli bra! Svært mye vann i bunnpanna, som har frosset. Slintrene som henger fra sila er ikke is... IMG_4832.MOV
  11. Jada, her er «herdeprosessen» godt i gang. Nesten ferdig tør jeg påstå! IMG_4797.MOV
  12. UtrolIg hva en baufil og litt albuefett kan ordne...
  13. Nope, det gidder jeg ikke. Utifra hvordan det så ut hos han, og prisen (1500kr), så er det ikke noe poeng. Han hadde nok annet å stri med, så jeg trenger ikke lage mer kvalm for’n.
  14. Jaja, dette føyer seg nok inn i rekken av mindre gode kjøp. Heldigvis gjør jeg ikke dårlige kjøp så ofte, men dette lover ikke så innmari godt; Først vil jeg rette en STOR takk til vedkommende som i sin uendelige visdom har sveiset fast viskosekoblingen til akslingen. Trenger ikke å låse vannpumpa nå, for det er i praksis umulig. Hjertelig takk! Resten av motoren ser rett og slett helt for jævlig ut, så dette skal bli gøy!
×
×
  • Create New...