Gå til innhold

Bilde av reimdrift M52 (evt. M50)?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe..

Takk skal dere ha, men jeg får de ikke helt til å stemme. Det er et strammehjul/glidehjul oppe til venstre for dynamoen (sett forfra), og er litt usikker på om det skal over eller under. Det logiske tilsier under, for om den går over, så er det rillene som ligger mot hjulet, men det virker litt rart i forhold til reimlengde og vinkel. Den vil da henge ganske godt rundt dynamoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Takk skal dere ha, men jeg får de ikke helt til å stemme. Det er et strammehjul/glidehjul oppe til venstre for dynamoen (sett forfra), og er litt usikker på om det skal over eller under. Det logiske tilsier under, for om den går over, så er det rillene som ligger mot hjulet, men det virker litt rart i forhold til reimlengde og vinkel. Den vil da henge ganske godt rundt dynamoen.

OK

den skal nok under hvis jeg ikke husker feil på det oppsettet.

Mener det ganske så sikkert, også er det som du selv skriber går den over ligger reimsporene på "blankt" hjul, og slik skal det IKKE være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker gutter. Mulig jeg faktisk skulle hatt den lange reima. BMW sa de hadde to til denne motoren, men hver gang de hadde levert den lange hadde kunden kommet tilbake og bedt om den korte, så de mente det var den korte. På bildet over her ser det ut som det er like langt over eller under, men på min står glidehjulet ved dynamoen lenger ned, så det blir en del lenger vei.

Får forske litt mer på det når gradestokken ikke viser 10 minusgrader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker gutter. Mulig jeg faktisk skulle hatt den lange reima. BMW sa de hadde to til denne motoren, men hver gang de hadde levert den lange hadde kunden kommet tilbake og bedt om den korte, så de mente det var den korte. På bildet over her ser det ut som det er like langt over eller under, men på min står glidehjulet ved dynamoen lenger ned, så det blir en del lenger vei.

Får forske litt mer på det når gradestokken ikke viser 10 minusgrader...

Kan du ikke måle med den gammle da?

Kan være noe styr å huske rekkefølgen ja, men litt tolmodighet å prøv å feil så går det, rillene skal aldri ligge mot noen strammehjul, kan også være ett helvete å trekke tilbake strammehjulet, men får du trukket det helt tilbake så låser det seg i slakkeste posisjonen og du kan legge opp reima å skubbe strammehjulet tilbake så sitter alt som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men får du trukket det helt tilbake så låser det seg i slakkeste posisjonen og du kan legge opp reima å skubbe strammehjulet tilbake så sitter alt som det skal.

Gjelder generelt M5X motorer? Noen er med fjør og noen er med demper på strammehjul, mitt låser seg ikke i posisjon nede. Men som du sier, må dra godt til for og få på reim over strammehjul.. Hehe

Trodde mitt var trædd på feil først (reim hadde ikke vært på på over ett halvt år så jeg måtte prøve meg frem) men måtte bare dra reimhjulet "litt" ekstra ned, så gikk den på med nåde. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er enda en variant... Ser ut som det er en variant med 2 strammehjul. Min er ikke sånn, fant dette bildet på autopower.

1k9ggbz1fjvoxes2s3h0.jpg

På min M50 motor skal det være 1555x6 reim. Det stod i instruksjonsboka og det fikk jeg av BMW. Og den passet til og med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...