Gunnar Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Trenger bilde av en motor med multireima på. Noen som har noe sånt? Har tegningene som er fra Autodata - skulle gjerne hatt noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Sender ett par bilder: Pluss ett bilde av kjærringa i sitt rette jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2009 Hehe.. Takk skal dere ha, men jeg får de ikke helt til å stemme. Det er et strammehjul/glidehjul oppe til venstre for dynamoen (sett forfra), og er litt usikker på om det skal over eller under. Det logiske tilsier under, for om den går over, så er det rillene som ligger mot hjulet, men det virker litt rart i forhold til reimlengde og vinkel. Den vil da henge ganske godt rundt dynamoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Du kan jo ikke få det stort bedre enn dette Gunnar? Riktig reim? hehe Edit: annet bilde jeg fant, M3 thou, men ellers relativt likt med det postet over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Hehe..Takk skal dere ha, men jeg får de ikke helt til å stemme. Det er et strammehjul/glidehjul oppe til venstre for dynamoen (sett forfra), og er litt usikker på om det skal over eller under. Det logiske tilsier under, for om den går over, så er det rillene som ligger mot hjulet, men det virker litt rart i forhold til reimlengde og vinkel. Den vil da henge ganske godt rundt dynamoen. OK den skal nok under hvis jeg ikke husker feil på det oppsettet. Mener det ganske så sikkert, også er det som du selv skriber går den over ligger reimsporene på "blankt" hjul, og slik skal det IKKE være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2009 Takker gutter. Mulig jeg faktisk skulle hatt den lange reima. BMW sa de hadde to til denne motoren, men hver gang de hadde levert den lange hadde kunden kommet tilbake og bedt om den korte, så de mente det var den korte. På bildet over her ser det ut som det er like langt over eller under, men på min står glidehjulet ved dynamoen lenger ned, så det blir en del lenger vei. Får forske litt mer på det når gradestokken ikke viser 10 minusgrader... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Takker gutter. Mulig jeg faktisk skulle hatt den lange reima. BMW sa de hadde to til denne motoren, men hver gang de hadde levert den lange hadde kunden kommet tilbake og bedt om den korte, så de mente det var den korte. På bildet over her ser det ut som det er like langt over eller under, men på min står glidehjulet ved dynamoen lenger ned, så det blir en del lenger vei.Får forske litt mer på det når gradestokken ikke viser 10 minusgrader... Kan du ikke måle med den gammle da? Kan være noe styr å huske rekkefølgen ja, men litt tolmodighet å prøv å feil så går det, rillene skal aldri ligge mot noen strammehjul, kan også være ett helvete å trekke tilbake strammehjulet, men får du trukket det helt tilbake så låser det seg i slakkeste posisjonen og du kan legge opp reima å skubbe strammehjulet tilbake så sitter alt som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 men får du trukket det helt tilbake så låser det seg i slakkeste posisjonen og du kan legge opp reima å skubbe strammehjulet tilbake så sitter alt som det skal. Gjelder generelt M5X motorer? Noen er med fjør og noen er med demper på strammehjul, mitt låser seg ikke i posisjon nede. Men som du sier, må dra godt til for og få på reim over strammehjul.. Hehe Trodde mitt var trædd på feil først (reim hadde ikke vært på på over ett halvt år så jeg måtte prøve meg frem) men måtte bare dra reimhjulet "litt" ekstra ned, så gikk den på med nåde. : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Her er enda en variant... Ser ut som det er en variant med 2 strammehjul. Min er ikke sånn, fant dette bildet på autopower. På min M50 motor skal det være 1555x6 reim. Det stod i instruksjonsboka og det fikk jeg av BMW. Og den passet til og med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 3, 2009 Share Skrevet Januar 3, 2009 har 2 stramma hjul på min 328. måtte ha annen reim da husker e. tror den e lengre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå