Firepower Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Vet ikke om det er riktig sub-forum jeg spør i nå men, flytt den hvis den ikke er i riktig kategori. Jeg har bare et enkelt spørsmål, hvor langt kan en BMW 316 gå, hvis den er "normalt" kjørt, pent stelt med Takk for alle seriøse svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvor langt er ett tau? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bingo Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvor langt er ett tau? kommer litt an på hvor langt det er mellom endene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Det er jo ett vanskelig spørsmål da.. En bil KAN jo gå evig om du fortsetter å spy ut penger på å holde den vedlike Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firepower Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 Det er jo ett vanskelig spørsmål da.. En bil KAN jo gå evig om du fortsetter å spy ut penger på å holde den vedlike Så hvis jeg kjøper en bil som har gått over 200k, er ikke det noe stress? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bingo Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 hørte en historie om to naboer som kjøpte seg like biler nesten samtidig, når det hadde gått en stund, så hadde han ene lagt ut en del penger å inn og ut av verksted, mens han andre bare kjørte uten problemer, så ingen biler er like, så ja det spørsmålet er like vanskelig som å tippe vekta på grisen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firepower Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 hørte en historie om to naboer som kjøpte seg like biler nesten samtidig, når det hadde gått en stund, så hadde han ene lagt ut en del penger å inn og ut av verksted, mens han andre bare kjørte uten problemer, så ingen biler er like, så ja det spørsmålet er like vanskelig som å tippe vekta på grisen! Hmm, okei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Det er jo ett vanskelig spørsmål da.. En bil KAN jo gå evig om du fortsetter å spy ut penger på å holde den vedlike Så hvis jeg kjøper en bil som har gått over 200k, er ikke det noe stress? Tror ikke det er noe stress med en bil som har rullet over 200k Mine biler har rullet 360000 og 225000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Det er jo ett vanskelig spørsmål da.. En bil KAN jo gå evig om du fortsetter å spy ut penger på å holde den vedlike Så hvis jeg kjøper en bil som har gått over 200k, er ikke det noe stress? Det ER jo stress.. Det jeg mener er jo at om du ønsker å bruke minst mulig penger på vedlikehold, så kjøper du ikke en bil med 200 000 km på tellern.. Da kjøper du en ny.. Om du er forberedt på å måtte ut med 10 000 kroner i året i vedlikeholdskostnader så er det bare å kjøpe gammel bil.. Slitasjedeler må jo byttes uansett hvor fint bilen er kjørt.. Hvis bilen er fint kjørt kan slitasjedelene vare lengre, men ikke evig.. Vannpumpe, registerreim, foringer, støtdempere, fjærer, bærekuler, endeledd, dynamo, hjullager, eksosanlegg, bremser, olje, og selv toppakning er jo ting som ikke varer evig.. Selv registerkjede bør byttes en eller annen gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Legg merke til at jeg skriver Forberedt på å bruke 10 000 kroner i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oil drop man Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvis du kjøper en bil som har gått 200tkm så kan det meste av slitedeler alt være byttet,å da kan du ha problemfri bil lenge....altså,du kan i mange tillfeller få en meget bra og problemfri bil som har ruslet 200tkm....og mere,har selv eid en 518i med nærmere 400tkm på telleren.Startet og gikk hver dag den,og for alt jeg vet så går den kanskje enda.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 om dne har gått 200k km så bør du ihvertfall få med deg et servicehefte, eller i verste fall kvitteringer på ting som er gjort i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Ikke vær så redd for km stand. Tror en E36 fint kan rulle 400 000km dersom den er vedlikeholdt. En god del av bmw'ene som triller rundt på veiene har fått km standen sin skrudd tilbake så er en god del e36'er som har rullet over 300k selv om telleren viser noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Poenget er ikke hvor langt en bil har kjørt, men hvordan den er behandlet og vedlikeholdt. Antall kjørte kilometer handler mest om psykologiske reaksjoner når bilen skal selges.... frem tom. 99999 Km er bilen som ny... frem tom. 199999 Km er bilen pent brukt... frem tom. 299999 Km er bilen godt brukt... over 300000 Km er bilen klar før høgger´n. Dette varierer naturligvis fra bil til bil. En bil som har kjørt 200000 Km kan være i bedre teknisk stand enn en bil som har kjørt 75000 Km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Poenget er ikke hvor langt en bil har kjørt, men hvordan den er behandlet og vedlikeholdt. Antall kjørte kilometer handler mest om psykologiske reaksjoner når bilen skal selges.... frem tom. 99999 Km er bilen som ny... frem tom. 199999 Km er bilen pent brukt... frem tom. 299999 Km er bilen godt brukt... over 300000 Km er bilen klar før høgger´n. Dette varierer naturligvis fra bil til bil. En bil som har kjørt 200000 Km kan være i bedre teknisk stand enn en bil som har kjørt 75000 Km. Godt noen skjønner det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå