BRIO Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Mange morsomme her Her er mine bidrag. Begge fra tiden med min første Taunus. Skulle bytte speedometerwire. Fant ut, av en eller annen grunn, at jeg skulle klippe wiren under bilen for å lette jobben. Gikk under bilen og fant wiren. Da jeg klippet den hørte jeg et dunk inne i bilen. Når jeg kikket inn i bilen, lå clutch-pedalen i bunn Skulle flytte fatteren sin bil frem noen meter for å få bedre plass til min egen. Satte meg inn i bilen med venstre fot utenfor og høyre på clutchen. Det stilnet i toppen da jeg skjønte at bilen ikke stoppet sånn uten videre når jeg trykket clutchen inn igjen. På kanten av den 3m høye muren fikk jeg røsket håndbrekket opp. Noen riper på panseret og et nedkjørt gjerde var alt jeg måtte stå til rette for Det er godt mulig at jeg har fortrengt noen andre uheldige episoder
TDV Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Kan delta med at eg holdt på med å overhale en CAT 3408 og skulle feste oljepumpa. ca 30 kg med oljepumpe. låg under motoren og skrudde den rett inn på styringa i blokka. og tannhjula traff tilsynelatende rett. alt var på plass. og tørnet motoren for å sjekke. det kom en styg metallisk lyd. og plutselig satt eg med en del av blokken i handen der som oljepumpa var festa. sekundet etter kløyvde oljepumpa seg. og eg hadde plutselig 2 oljepumper;) Båten låg i dokk og skulle ut dagen etter. det gjekk ikkje som planlagt. 50 000 for ny pumpe. Ombord på Båten eg jobber på drev chiefen å noterte i Oil record book. og noterte ved ett uhell feil posisjon. i følge posisjonen og tida låg vi inntil en rigg. ble 10 000 euro i bot for det:( Pluss maaangen skjeve bolter og muttrer. med ødelagte gjenger som resultat
DreRacing@ Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 skulle bråskifte olje svart for en av våre nye landsmenn som jeg ikke hadde særlig lyst til, men han var frekk nok så jeg måtte bare si ja. slengte jekken under og trodde den sto på traversen, men nei da, den sto litt på bunnpanna også og det sprakk opp en ørlite hull.. men fikk tatt den opp på 2 søyleren og tetta hullet med guffelure og en skrue. blei bra det, sa til han at jeg hadde gjort detta mange ganger før, så han aldri igjen heldigvis
Anders_w Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 jeg skulle bytte tåkelyspære på min facelift e30 med riegerleppe (lav) ung og DUM som jeg var tok jeg orginaljekken fatt (alle vet jo at den er mr.ustabil) så lå jeg med hodet under fronten å begynte og skru på den ihjelskrudde skruen til lokket hvor pæra satt, så syntes jeg plutselig at noe flyttet på seg, å der kom jaggu bilen, jeg reiv ut hue og ett millisekund etter smalt bilen ned på hjula igjen.! om jeg hadde hatt hodet mitt der hadde jeg nok ikke sitti her idag.. bilen hadde bakkeklaring på ca 4cm foran, og såvidt jeg vet er hodet mitt en del større enn det!!! hehe;-) kast orginaljekken!!!! ellers har jeg kjørt i 4 dager uten oljelokk, og kunne ikke skjønne hvorfor bilen fjusket så... ! er heldigvis litt mere oppmerksom den dag idag;) hehe
Bmwfanatic Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 jekket opp bilen på ene siden i en trang garasje, og den sto selvsagt for nærme skinna på porten.. resultaten ble en loddrett strek-bulk.. hehe sikkert hundrevis av andre tabber også, blir endel av dem
MatsBuer Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Har ikke skrudd så lenge så har ikke gjort noen tabber selv (enda )Men har hørt en: Var en kar som skulle bytte olje på russebilen de hadde, alt gikk jo bra helt til han fant ut at han ikke skulle fylle helt til toppen Var en kompis av meg det. hehe:) han bor i porsgrunn. Det værste jeg har gjort har ikke så med mekanisk skruing å gjøre, men jeg hadde akkurat bytta baklyktet, skulle sjekke at alle lysa virket samtidig som jeg skulle hjem snart. Fyrte opp bilen, satte den i reverse og gikk ut for å se på ryggelysa mine. Fatter ble rimelig imponert fordi han sto med hodet under panseret når jeg gjorde det:)
MatsBuer Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Da er du rimelig vekke NO SHIT:) sitter stadig å tenker på hvordan jeg kunne finne på noe så dumt. Men det krever baller å innrømme noe så utolig dumt eller hva? skal litt credit for det: hehe:)
MatsBuer Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 får vel bidra med en historie til på vegne av min kompis. Han skulle bytte om til sommerfelger på sin nye e36. Han hadde alldri hatt bil med bakhjulstrekk før. Først jekker han opp bilen foran, så prøver han å løsne boltene. Han klør seg i huet. Så går han i bilen å setter på brekket, men hjulet går jo fortsatt rundt. han roper til meg: jeg trur jeg på skifte brekk jeg. Etter det så finner han ut at han kansje skal sette bilen i gir, men hjulet snurrer jo fortsatt rundt hver gang han prøver og løsne. Og det beste til slutt, han spør meg: hva ler du av?
Sandersen Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Jeg tokk alle bensinrøra under engang på gamle e30'n, jekken sklei over på siste dekk(skulle bytte til sommerhjul) og knaaas sa det, kikka under men kunne ikke se noe i alt møkka så starta og fresa avsted. Hadde nesten full tank t.om! kom et stykke føre bilen begynner og stoppe opp i svingane, banner og steiker og var helt sikker på at det var fordelerlokket som kuka igjen. Spratt ut og ser den væææærste stripa med bensin etter meg frista og tenne på da! hehe. Stripene lå der i mange måneder. Ivertfall pølen ved utkjørselen. Ellers har jeg en tendens te og bli litt for hissig vist jeg ikke får ting/feiler med noe ender noen ganger med at ting blir bare 10x værre. Værste der må vell være engang når jeg spente inn forskjermen pga noe ræl jeg ikke fikk til, da følte jeg meg rimelig tett etterpå
-doffi- Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Hehe, mange brae her. Får bidra med mine to som jeg kommer på. Begge disse var i min gamle MB. Skulle montere Forsterker baki bagasjerommet så for at det skulle se litt ordentlig ut så skulle jeg skru den fast i sete ryggen. Som sagt som gjort, fant fire selvborende skruer og kjørte de inn i det jeg trodde var en torpedovegg. En dag seinere fant jeg ut at alle bensintankene i MB står faktisk bak sete ryggen. Nr2 da hadde jeg hatt av bagasjelokket får jeg holdt på med noe høytalere i hattehyllen. Ble seint på kvelden og da går det jo litt fort i svingene. Dagen etter når jeg skulle på jobb kom jeg ikke lange biten før jeg så at hele bagasje luken sto 90 grader rett opp, heldigvis hang den fast i låsen Så har jeg jo hvert innom slagerene som å glemme å teite til hjulboltene, runde skruer osv. Man lærer så lenge man lever sier de
Simpel Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Skrevet Januar 29, 2009 Da er du rimelig vekke NO SHIT:) sitter stadig å tenker på hvordan jeg kunne finne på noe så dumt. Men det krever baller å innrømme noe så utolig dumt eller hva? skal litt credit for det: hehe:) Cred for det! Alle driter seg ut, men de tøffe er de som innrømmer det. Glemte en ballastpumpe ombord her om dagen, den gikk uten vann i 4 timer... Gikk bra og ingenting ble ødelagt men det tok et par dager før jeg turte å si det til maskinsjefen
bad_ip Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 På forrige bilen min skulle jeg skifte dekk på. Brukte orginaljekken som visst skal være suveren! Eller ikke. Hadde løsnet alle boltene og skulle bare ta av hjulet. Hjulet satt litt så måtte ta litt i... og der knakk litt av plasten på jekken og bilen faller ned på hjulet. Der sto jeg med håndleddet imellom hjulet og hjulbuen sjokkert. Men dekket sto heldigvis litt skrått så hjulet tok ani innerst i hjulbuen og hånden min var imellom dekket og hjulbuen... og den falt såpass ned at det ikke var en cm klaring fra hånd og hjulbuen engang. Klarte å dra hånden ut uten noen smerter. Rimelig flaks. Tenker bare på hva jeg skulle gjort da hvis jeg hadde klemstret hånden min imellom hjulet og hjulbuen. Stått der som en hjelpesløs tulling og garantert mye smerter. Hehe.
S.Hafsmo Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 svartans styrmenn som alltid glemmer å stoppe ballastpumpa! har måttet ta opp mange pumper pga slike glemsler.
Hauso Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Jeg tokk alle bensinrøra under engang på gamle e30'n, jekken sklei over på siste dekk(skulle bytte til sommerhjul) og knaaas sa det, kikka under men kunne ikke se noe i alt møkka så starta og fresa avsted. Hadde nesten full tank t.om! kom et stykke føre bilen begynner og stoppe opp i svingane, banner og steiker og var helt sikker på at det var fordelerlokket som kuka igjen. Spratt ut og ser den væææærste stripa med bensin etter meg frista og tenne på da! hehe. Stripene lå der i mange måneder. Ivertfall pølen ved utkjørselen.Ellers har jeg en tendens te og bli litt for hissig vist jeg ikke får ting/feiler med noe ender noen ganger med at ting blir bare 10x værre. Værste der må vell være engang når jeg spente inn forskjermen pga noe ræl jeg ikke fikk til, da følte jeg meg rimelig tett etterpå godt å høre at det ikke bare er jeg som blir sinna når jeg ikke får til ting. har det med å ødelegge det, for så å angre på at jeg gjorde det. skjer hver gang. haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå