Marius2002 Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Hei. Min E36 318i(M43) har plutselig sluttet å gå på tomgang. Imorrest startet jeg bilen og kjørte til skolen, når skolen var ferdig fikk jeg plutselig ikke start på bilen og måtte ha hjelp med startkabler. Fikk igang bilen og kjørte hjem hvor jeg da tok ut batteriet å ladet det helt opp. Var ute nå nettopp å monterte batteriet igjen og fikk start, men den ville ikke gå på tomgang. Har holdt på en stund, men ikke søren. Det er på en måte slik at den bare dør ut. Noen som har noen ideer på hva som kan være gale? Dette har aldri hendt før. Takker for alle svar Mvh. Marius
Reef89 Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 ta og mål om dynamoen lader batteriet skikkelig, der skal spenningen ligge på 13,9V. fjusker den i fart? Skjekk coilen, lmm eller lambd.
Marius2002 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 ta og mål om dynamoen lader batteriet skikkelig, der skal spenningen ligge på 13,9V. fjusker den i fart? Skjekk coilen, lmm eller lambd. Nei fjusket ikke i fart eller på høyt turtall (2000 +)
Marius2002 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Tomgangsregulator OK? Ehm, nei den har jeg ikke tenkt på... Kan en mulighet være at batteriet er gåent?
Howrd Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 om det ikke er elektrisk feil, så ville jeg skjekka innsugsbelgen etter lmm, har en tendens til å få rifter.. Det skjedde på min, og da ville den ikke gå på tomgang..
Marius2002 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 om det ikke er elektrisk feil, så ville jeg skjekka innsugsbelgen etter lmm, har en tendens til å få rifter.. Det skjedde på min, og da ville den ikke gå på tomgang.. Oja, bare rifter sånn helt uten videre? Jeg har ikke rørt noe liksom, den bare plutselig var slik idag. Som nevnt i første innlegg så har det aldri skjedd før. Men kan undersøke dette også! Takker alle sammen for svar Ser jeg har en del å sjekke ut. Tar med glede imot flere som har forslag eller en aning om hva og hvor problemet er. Gjentar spm: Men kan batteriet være gåent?
Simpel Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Hvis du får start på motoren er vel batteriet OK? Å drive startmotoren er vel den tyngste oppgaven til batteriet, så hvis det går bra er vel batteriet OK?
Marius2002 Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Hvis du får start på motoren er vel batteriet OK? Å drive startmotoren er vel den tyngste oppgaven til batteriet, så hvis det går bra er vel batteriet OK? Stod opp tidlig idag for å teste litt. Når jeg har fått den varm så går den på tomgang, men den jager. Vet ikke hva problemet er enda, men skal sjekke litt i ettermiddag.
Howrd Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 om det ikke er elektrisk feil, så ville jeg skjekka innsugsbelgen etter lmm, har en tendens til å få rifter.. Det skjedde på min, og da ville den ikke gå på tomgang.. Oja, bare rifter sånn helt uten videre? Jeg har ikke rørt noe liksom, den bare plutselig var slik idag. Som nevnt i første innlegg så har det aldri skjedd før. Men kan undersøke dette også! Takker alle sammen for svar Ser jeg har en del å sjekke ut. Tar med glede imot flere som har forslag eller en aning om hva og hvor problemet er. Gjentar spm: Men kan batteriet være gåent? Rifter over tid ja, fordi filterboksen er fastmontert (uten vibrasjoner) og motoren vibrerer..
Marius2002 Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Rifter over tid ja, fordi filterboksen er fastmontert (uten vibrasjoner) og motoren vibrerer.. Ja, har original filterboks. Skal se etter når det blir lyst ute.
Marius2002 Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Takker alle sammen for svar Fant en del sprekker i innsugsbelgen, prøvde å tape med gaffa over og da gikk bilen som normalt igjen. Selvfølgelig skal ikke tapen være på, skal på GS i morgen å få tak i ny belg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå