Gå til innhold

Noen småproblemer etter montering av original navigasjon


Anbefalte innlegg

Har noen små bugs etter ettermonteringen av navi i min E38.

1. Forbruksmålerne fungerer, men jeg får ikke nullet de. Får valgt Recalculate, men ingenting skjer.

2. Det hender at begge forbruksmålerne og utetemperaturen bare er blanke. Bruker jeg bilen litt senere igjen fungerer alle tre helt fint igjen. Samtidig med at de er blanke på skjermen så fungerer de helt fint i instrumentpanelet.

3. Hvordan får jeg stereoen til å vise permanent på skjermen?

4. Navien anslår ingen ankomsttid - ser ikke noe felt for det heller. Skal den ikke gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Denne knappen merket med rød ring skal "låse" skjermen til det du hører på eller navigasjon/kjørekomp. Hører du på Radio kan du låse den til den her. Men ved oppstart går den vel alltid til hovedmeny mener jeg å huske.

kyg9ir29q6k07a8x7haj.jpg

Har du fått koblet alt sammen til bilens kjørekomputer osv? Vet at dette må "linkes" sammen. Har ikke utført en slik oppgradering selv så er litt på tynn is her :lol:

Men har fått mer å mer lyst etter å ha sett tråden din. Savner liksom noe i E46'en i forhold til E39'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Takk skal du ha. Jeg fikk det til en gang, men skjønte ikke hva jeg hadde gjort. Mangler manualen.

Og ja, alt er linket sammen, men det er jo tydeligvis et eller annet som ikke er helt med noen ganger. Nå til jobb i dag så fungerte alt helt fint bortsett fra nulling av forbruksmålerne.

Mulig bilen hadde hatt godt av en koding slik at den hadde visst hva den har. Jeg har jo nå blant annet Aux. heating på hovedmenyen min nå, siden bilen det kommer fra hadde Webasto/Eberspächer. Det valget kan jo egentlig bare fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg fungerte alt dette uten problem. Hadde også Aux i begynnelsen på min, men dette forsvant av seg selv. Dette kan kanskje forklares med at e46 aldri hadde denne muligheten (så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...