Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et dumt spørsmål kanskje men jeg spør like vel. Kan batterilader kobles til + punktet i motorrommet og til et jord punkt eller må den kobles direkte til batteriet under baksetet?

Bilen har stått i garasjen i et par uker nå i kulden og starter ikke, har da tenkt å kjøpe meg en batteri lader. Kom gjerne med tips til en bra batteri lader.

Skrevet

Er vel for dette og starting med startkabler og booster at den kontakten er der, slik at du ikke skal trenge å grave frem batteriet.

Skrevet

Tror du bør koble rett på batteriet, blir fort en del tap fra motorrommet og bakover, og det er vel strengt tatt bare tenkt som en nødløsning

Har og hørt om de som ikke har fått liv i bilen via kontakter i motorrom men har måttet koble rett på batteri ved starthjelp, så det kan jo tyde på et betydelig spenningsfall herfra og til batteri

Skrevet
Har og hørt om de som ikke har fått liv i bilen via kontakter i motorrom men har måttet koble rett på batteri ved starthjelp, så det kan jo tyde på et betydelig spenningsfall herfra og til batteri

Har vært borti det samme.

Samtidig ville jeg ikke hatt batteri i bilen ved lading, da dette tross alt utvikler knallgass/hydrogengass(?) om jeg ikke husker feil. Samt at du må/burde uansett skru opp lufteskruene(?) på batteriet slik at gassen slipper ut v. lading. Jeg ville tatt ut batteriet når jeg satte det for lading.

Kan hende det jeg babler om er vranglære, men mener det var noe slikt jeg ble fortalt en gang i tiden.

Skrevet
Har og hørt om de som ikke har fått liv i bilen via kontakter i motorrom men har måttet koble rett på batteri ved starthjelp, så det kan jo tyde på et betydelig spenningsfall herfra og til batteri

Har vært borti det samme.

Samtidig ville jeg ikke hatt batteri i bilen ved lading, da dette tross alt utvikler knallgass/hydrogengass(?) om jeg ikke husker feil. Samt at du må/burde uansett skru opp lufteskruene(?) på batteriet slik at gassen slipper ut v. lading. Jeg ville tatt ut batteriet når jeg satte det for lading.

Kan hende det jeg babler om er vranglære, men mener det var noe slikt jeg ble fortalt en gang i tiden.

ehh blir ikke et batteri ladet når du kjører og da hehe.

Skrevet
Har og hørt om de som ikke har fått liv i bilen via kontakter i motorrom men har måttet koble rett på batteri ved starthjelp, så det kan jo tyde på et betydelig spenningsfall herfra og til batteri

Har vært borti det samme.

Samtidig ville jeg ikke hatt batteri i bilen ved lading, da dette tross alt utvikler knallgass/hydrogengass(?) om jeg ikke husker feil. Samt at du må/burde uansett skru opp lufteskruene(?) på batteriet slik at gassen slipper ut v. lading. Jeg ville tatt ut batteriet når jeg satte det for lading.

Kan hende det jeg babler om er vranglære, men mener det var noe slikt jeg ble fortalt en gang i tiden.

ehh blir ikke et batteri ladet når du kjører og da hehe.

Så lenge du ikke har noe Mega boost lader opplegg så går det helt greitt, ladet batteriet i min E34 i bilen, gikk fint det, sto over natten også, merket ikke noe til knallgassen, bare skru opp lufte skruene litt så går det greitt.

Skrevet

Takk for alle svar. Nå fant jeg endelig instruksjonsboken til bilen. Der står det faktisk at batteriet er enklest å lade fra uttaket i motorrommet så da er det greit.

Jeg kjøpte akkurat nå en slik CTEK lader som todleif anbefalte.

Skrevet

Blir ikkje noko spenningsfall av betydning om du ladar frå motorrommet, det er så stort tverrsnitt på ledningen og så liten ladestraum at det skal ikkje bety noko. Fordelen er jo også at du ikkje treng å ha bagasjerommet åpent viss bilen står utendørs...

Har sjøl den Ctek-ladaren som var vist over her, og den virkar heilt grei til normal bruk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...