Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
....Sladding/drifting under vanlige heat er ikke aktuellt. Det er vært altfor mange farlige situasjoner med biler som har driftet mens andre jager rundetider. I teorien skal det kunne fungere, men i praksis klarer ikke folk å ta hensyn til hverandre, holde avstand, se i speilene osv.....

Støtter opp om dette!

Håper det blir alternativt sporvalg i år også. Da rekker jeg å bytte dekk og stille litt på dempere hjulvinkler etc.

Att NeonMuffler: Hvorfor låner du ikke prøveskilta du har på jobben?

Att kjetil: Hva gjør man hvis man hvil hjelpe til?

• Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Lurte på en ting.

Ombygde biler som ikke er godkjent hos biltilsynet, hva skjer med dem?

feks en e30 325 med turbo, som ikke er godkjent hos bt, men har skilter.

eller feks en vanlig 320 med 325 motor uten at det er godkjent..

lov og kjøre med?!

Skrevet

Kjørte både E30 turbo og diverse biler med kompressor på treffa i fjor, så det er nok lov. :wink:

Mentaliteten er litt sånn "vi bryr oss ikke om hvordan du har fått eller hvorfor du har skilter bare du har det"...

Skrevet
Lurte på en ting.

lov og kjøre med?!

De bryr seg ikke om det. Du må ha skilter og førerkort og bilen må slippe igjenom teknisk kontrollen som er der. Etter det er det bare gasse på.

Skrevet
Lurte på en ting.

lov og kjøre med?!

De som utfører teknisk kontroll på våre treff har meget god kompetanse på kjøretøy og ombygginger. Hvis noen kommer med en bil hvor bremsene ikke står i stil til motoreffekten, så kan den bli underkjent i den tekniske kontrollen vår. Men de fleste som har endret motoreffekten vesentlig har også satt på vesentlig kraftigere bremser, så det er mange fornuftige folk blant de som bygger om BMW'er :)

Skrevet
Lurte på en ting.

lov og kjøre med?!

De som utfører teknisk kontroll på våre treff har meget god kompetanse på kjøretøy og ombygginger. Hvis noen kommer med en bil hvor bremsene ikke står i stil til motoreffekten, så kan den bli underkjent i den tekniske kontrollen vår. Men de fleste som har endret motoreffekten vesentlig har også satt på vesentlig kraftigere bremser, så det er mange fornuftige folk blant de som bygger om BMW'er :)

Meget betryggende og høre..

Ser for meg at det kommer folk med diverse turbobygg og tar den helt ut på banen uten og tenke på sikkerheten,. da er det iallefall godt og vite at alle har store nok bremser og bra nok understell til og takle kreftene!

ser frem til treffene, jeg kommer med min 740!

Skrevet
luer fortsatt på hva som ikke er bra nok med påklistra prøveskilter jeg? :) er jo full dekning på de hvis noe skulle skje.

Tror egentlig at du ikke har lov til og kjøre den bilen du har på prøveskilter, pga du har en ettermontert turbo.. det skal stå noe om det på baksiden av papiret der du river av de røde skiltene. les der.

Bilen skal være i temmelig originalstand for at det skal være lovlig, og forsikringen skal gjelde. visse unntak gjelder, men ikke noe slikt som turbo. Det betyr at du ikke har full dekning allikevel.

Skrevet

Klistremerkeskilter er jo egentlig bare til for å flytte en bil fra A til B, eller for prøvekjøring. Ergo så er banekjøring forbudt i forhold til reglene for klistremerkeskilt.

Skrevet

Litt feil tråd kanskje men prøver.

Tenkte og reise på treffene i sommer så meldte meg inn på bmwccn.no for 2 uker siden snart. men har ikkje fått noe rekning i posten eller noe.

Noen som veit kor lang tid det tar?

samme er skjedd med min bror /Cyrus^^ her på forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...