Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei sann. Pen bil, men dette er ikke en 97 modell. Den er produsert 12/1995. Den mangler steptronic kassen, den mangler automatisk klima. Jeg personlig ville sett etter en bil med comfort stoler eller sport stoler. Mye bedre enn orginal stolene. Det er også kjekt med el stoler, da du også får el justerbart ratt. Den har vel ikke esp slik det står i annonsen. Den har asc som er antispinn kontroll. Esp er vel dtc på bmw språk.

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
etter å ha eid en gammal E30, og fikk solgt den for 1 år siden, forbannte jeg meg på at eg ALDRI mer skulle ha BMW. men den gang ei, nå sikler jeg litt på BMW 7serie, E38. den med 3liter V8 motor helst :love: , i sort farge. så da lurer jeg på:

3-liters V8eren er den minst gunstige motoren i hele modellrekka spør du meg. 728 går likt og bruker mindre. Billigere i forsikring også. 728 går forøvrig også likt som 730d.

får man mye dill dall til den? vil ha sorte frontlys, blinklys og helst sorte baklys

Det er dessverre ganske dårlig utvalg i stasj til de, ihvertfall som er brukbart. Det finnes noen sorte lamper med integrert blinklys på Ebay, men det er billig og ser fælt ut på bilen.

har forresten siklet inn en E38, hva synes dere om den?

ja er 2 linker, men samme bil, bare litt andre bilder :D

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2065312

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2050438

Fin bil, men skikkelig kjipt utstyrt. Må være blant de minst utstyrte E38er som finnes.

Ikke telefon, ikke kjørecomputer, ikke elektrisk gardin, ikke digital klima.

Skrevet
hei sann. Pen bil, men dette er ikke en 97 modell. Den er produsert 12/1995. Den mangler steptronic kassen, den mangler automatisk klima. Jeg personlig ville sett etter en bil med comfort stoler eller sport stoler. Mye bedre enn orginal stolene. Det er også kjekt med el stoler, da du også får el justerbart ratt. Den har vel ikke esp slik det står i annonsen. Den har asc som er antispinn kontroll. Esp er vel dtc på bmw språk.

hmm, sier noe der, har ikke sjekket denne bilen SÅ nøye. men ok, bare å leite videre da..

Skrevet
Her har du en. Noe høyere pris, men bedre utstyrt og råere motor:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null

Denne har contour setene som er de beste. Veldig sjelden du ser e38 med disse stolene. Denne bilen er vesentlig bedre utstyrt enn den 728'en. Går jo sikkert ann å prute litt i disse tider :)

ja den var fin, MEN eg SKAL ha sort E38.. det er det fineste syntes eg ;) og skal heller ikke ha Limosin. holder med vanlig ia ;)

Skrevet

3-liters V8eren er den minst gunstige motoren i hele modellrekka spør du meg. 728 går likt og bruker mindre. Billigere i forsikring også. 728 går forøvrig også likt som 730d.

Det er dessverre ganske dårlig utvalg i stasj til de, ihvertfall som er brukbart. Det finnes noen sorte lamper med integrert blinklys på Ebay, men det er billig og ser fælt ut på bilen.

Fin bil, men skikkelig kjipt utstyrt. Må være blant de minst utstyrte E38er som finnes.

Ikke telefon, ikke kjørecomputer, ikke elektrisk gardin, ikke digital klima.

tror det blir 2.8 literen ja.

dem hovedlysene med blinklys i skal eg ikke ha, tror det bare blir org hovedlys, samt sorte blinkers, samt sorte eller rød sorte bak.

telefon i bilen er ikke ett must for meg, alt det andre er nok kjekt, så da legger eg denne bilen vekk da, og leiter etter en annen.

Skrevet
har du vanskelig å forstå at det er mulig å få en kam som er bedre på bunn effekt? eller at kam kan kompensere?

Jeg har ikke vanskelig for å forstå at det finnes kammer som gir mer bunndrag.

Jeg har imidlertid vanskelig for å forstå at det er noen som er bedre på dette totalt sett enn BMW selv. Med totalt sett mener jeg en fin kombinasjon av ytelser, driftssikkerhet og økonomi. Men du må bare skru på allverdens leamikk fra diverse bakgårdsprodusenter som lover gull og grønne skoger for min del. End of discussion.

Skrevet
Ved å bytte innsuget mister du moment på normale turtall. Det er ikke noe du ønsker i en tung E38, hvor 2,8-literen er minste motoralternativ.

Du presenterer feil fakta. Det finnes nå en utgave med 2.5-liter med 50hk mindre enn 2.8-literen, så at den er minste motoralternativ er feil. 725tds ble laget i 4-5 år, og er betydelig tregere enn 728i/730i/730d, med sine 11.5 sek til 100 og toppfart på usle 206km/t.

Jeg vil forøvrig påpeke at 728i på ingen måte er en undermotorisert bil. E38 er knapt tyngre enn E39, og jeg har ikke hørt mange si "bare" om 528i.

Skrevet
nå har jeg montert 325 innsug på en 328 og den fikk merkbart bedre effekt på høye turtall. det du eventuelt taper i nm er så lite at det vil ikke engang alltid sure og deprimerte Odd-M merke. :lol:

Kan si meg enig, har selv montert det på min 523, nå venter jeg på grenrør fra Koed.

Skrevet

Siklet selv på en 728 da jeg skulle kjøpe 523'en som jeg har nå, selvfølgelig var det en godt utstyrt 728 som var kjørt lite til en veldig bra pris, men den ble solgt omtrent før jeg fikk sendt mail til bilforhandleren, er forøvrig samme bilforhandler som jeg kjøpte 523'en fra og det var jo surt for jeg regner med den 728'en var/er i like god stand som den jeg har nå.

Skrevet
Siklet selv på en 728 da jeg skulle kjøpe 523'en som jeg har nå, selvfølgelig var det en godt utstyrt 728 som var kjørt lite til en veldig bra pris, men den ble solgt omtrent før jeg fikk sendt mail til bilforhandleren, er forøvrig samme bilforhandler som jeg kjøpte 523'en fra og det var jo surt for jeg regner med den 728'en var/er i like god stand som den jeg har nå.

var synd den ble solgt da, men slikt skjer.

eg håper eg finner en sort 728, med litt utstyr og sort skinn... til en "billig" penge.

Skrevet
725tds ble laget i 4-5 år, og er betydelig tregere enn 728i/730i/730d, med sine 11.5 sek til 100 og toppfart på usle 206km/t.

Kunne virkelig tenkt meg å prøvekjørt en 725tds, 325 tds har jeg kjørt mye og den er jo ikke akkurat overmotorisert. Går immidlertid helt greit når man chipper den opp ca 40 hk. 7 serien er jo litt tyngre enn 3 serien så regner med at det er begredelige greier orginalt. Chipper man en 725 tds så ender man jo opp med ca samme hk som de første M57 så det kan jo være et alternativ for å ende opp med et rimeligere diesel alternativ. (selv om trådstarter utrolig nok IKKE vurderer diesel :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...