DieselVegard Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Noen som vet om dette er mulig på E60/61? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
padwart Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Ble det bestilt nye ventiler, evt. noen som har liggende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Hei, vi har disse, men tomt på lager akkurat nå. Vi har også til e60 uten spjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Vi har også til e60 uten spjeld. Hva mener du egentlig med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 M57n motoren kom med vanlig egr, også kom den også med "gasspjeld". Til den siste har jeg ikke klar egr bypass enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DariusK Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 EGR ventilen tillater en viss mengde eksos i å returnere tilbake i innsuget for å bli forbrent en gang til.Dette resulterer i igjennsotede og oljete innsug som hindrer frisk-luft strømmen. Da kan man oppleve fusking, økt dieselforbruk, mindre kraft osv. Som kjent liker biler kald frisk luft, ikke forurenset, oljete varmluft. EGR bypass ventilen tetter rett og slett røret som slipper eksosen tilbake i innsuget. Hvis du ser på det siste bilde jeg postet så ser du sikkert det "blanke" røret helt fremst på motoren som går inn på siden av EGR ventilen. På den originale EGR ventilen sitter det et spjeld som slipper inn eksos, på EGR bypass ventilen er dette en "dummy", dvs kun et feste til dette røret. Slenger inn et bilde som viser eksosstrømmen og kaldluftstrømmen. Eksosstrømmen blir tettet med denne EGR bypass ventilen. Du skrev bare ulemper. Hva med det at EGR senker temperatur inn i forbrennings kamera og gir lavere NOX utslipp? Luft masse måler skal gi samme signal som før og diesel mengde skal bli samme som før, beregnet til egr som virker. Hva med PKK? Og at den hjelper å varme opp motor når den er kald? Lengere kald motor-kortere motor liv. Ta av egr og innsugs manifold og rense de hvis dere er redd for sot danning der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Eg har dette på min bil og anbefales så det suser! Så slipper motoren å smake på den stygge dritten EGR-en blander inn i innsuget. DariusK , tiden det bruker på å få varm motor er nesten helt lik, ingen problem med å få bilen raskt driftsvarm med en slik montert, dette veit eg godt med min egen bil.. Bilen virker faktisk en bitteliten smule friskere for å si det sånn, og har lite trua på at innsuget liker dritten som egr-en drar med inn.. Så dette anbefales sterkt! Motoren fortjener en slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gen3ral Skrevet Juni 28, 2014 Share Skrevet Juni 28, 2014 Litt gammel tråd men eg prøver.. Noen som vet kor eg får kjøpt sånn bypass til min 525D 04 modell? Har gått opp fra 0,8l til 1,1l på langkjøring og mistet masse kraft, regner med det er EGR ventilen som er igjenkokset:/ Takker før svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå