S.Hafsmo Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 jeg kom plutselig på noe man alltid fikk høre før i tiden, når det var snakk om å kjøpe bmw, nemlig det at toppene som regel var dårlige og de begynte å klemme ut blårøyk/hvitrøyk og det som værre er. ligger det noe i dette ryktet? og isåfall, hvilke motorer gjelder det? kan tenke meg til at det er noe tidlige alutopper,men det er da bare en teori.
Torbjørn H Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 BMW-en min har spyttet ut blå/hvitrøyk i over 4 år nå, og jeg tviler på at det er toppen sin skyld. Dette er da en M40, en av de bedre motorene til BMW
Stian_B Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 det var gjerne de gamle 12v sekserene som hadde problemer med at toppen vrei seg pga den var så lang og tynn, men kunn hvis du kjørte bilen varm, jeg fikk gjort dette på min gamle m20motor og da jeg planslipte den på skolen var det en forakjell på opptil 2mm.... og det er mye.... men blårøyk kommer av olje i forbrenningen og hvit røyk er vann i forbrenningen, dett kommer av evt ryki toppakning el vridd/skev topp.... så stemmer nok dette... skal ikke si det 100% men har vært borti fler som har gjort det...
ThomasB Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Det skal sies at de gammle BMW 6'erne som regel ble/blir kjørt svært hardt, både varm og kald! All ære til M20, tåler juling hvis man bruker hodet litt.
Stian_B Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Det skal sies at de gammle BMW 6'erne som regel ble/blir kjørt svært hardt, både varm og kald!All ære til M20, tåler juling hvis man bruker hodet litt. Stemmer nok ganske bra det... passe på temperaturen så tåler di deng...
Raymond Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 er vell egentlig kjent problem med rekkeseksere generelt.. Bare se på supra sin, samt.. alu topp på stål blokk... da er det viktig å tenkte på temperaturer før du trør fjøla i bånn å hærjer mainshit
Haug530D Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Da min gammle E28 tok kvelden la jeg ut hvit røyk lang vei, aldri sett så mye hvit røyk før jeg, hehe, var ikke noe bedre når jeg skulle tappe av olja, kom sikkert 3-4 liter vann før det kom olje ut, men fikk nå byttet toppakning på den og den startet å gikk fint, bortsett fra det var en del hvit røyk, vet ikke om det var pga toppen sikkert var skjev eller hva jeg, men bilen gikk til høggeren da jeg ikke stolte på at den holdt, angrer litt på det i dag, men gjort er gjort.
S.Hafsmo Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 tror faktsik det konkrete jeg fikk høre var "etter 100k tok toppene til bmw kveld".. ung og dum som jeg var kjøpte jeg da Granada istede for E30. sikkert noen Volvo folk som hadde fått teften i et havari og produsert et rykte av det for å svekke konkurransen.
dunderdo Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Toppene til bmw er sterke.. MEN ømfintlige for høy temp. Det kan komme av att viskose-viften som er et svakt ledd tar kvelden og da kommer motoren komme opp i altfor høy temperatur i fex rush trafikk eller tomgang over tid... Når motoren er kommet opp i en temp der den koker. Da kan topppakningen ryke men det er ikke bestandig att det behøves å bytte hvis den bare har kokt i kort tid og det ikke er vann i oljen eller omvent. Uansett vil det kreve lufting av kjølesystemet og det er ikke altid like lett. Men jeg kan gi dere ett råd å det er og sette fronten av bilen i en oppover bakke å vente til den er varm før luftingen gjøres og for guds skyld bytt viskose-viften i samma slengen. Blårøyk kommer i 99% av tilfellene pga av utslitte ventiltettinger.
Hauso Skrevet Januar 9, 2009 Skrevet Januar 9, 2009 viskosevifta på min 318 m40 er gåen. blir varm på tomgang etter 10 min ca. noen som vet hvor de selger sånne? hørt at de er dyre nye, men at på delebiler, som feks på skrapen at de som oftest er gåen. ser ikke på det som noe problem, da motoren holder seg på normal temp under kjøring.
CrZyWiz Skrevet Januar 9, 2009 Skrevet Januar 9, 2009 Stortsett bare rånere i Ford eller Volvo som enda tror på den der. "Toppen ryker for ingenting" "200000km så er toppen gåen uansett" osv. Tror det henger mye sammen med janteloven. Jeg har ALDRI opplevd topp eller toppakning problemer med noen av mine BMW'er.(6 stk) Derav en M5 med 215tkm, E34 535(M30B35 motor) med over 320 000km på telleren.
Hankook Skrevet Januar 9, 2009 Skrevet Januar 9, 2009 Stortsett bare rånere i Ford eller Volvo som enda tror på den der. "Toppen ryker for ingenting" "200000km så er toppen gåen uansett" osv. Tror det henger mye sammen med janteloven.Jeg har ALDRI opplevd topp eller toppakning problemer med noen av mine BMW'er.(6 stk) Derav en M5 med 215tkm, E34 535(M30B35 motor) med over 320 000km på telleren. Min erfaring er følgende. Kjøpt en BMW e34 m20b20 med gåen toppakning. skiftet pakning men enda var det vann i olja ( konklusjon skjev topp) Kjøpt en e30 325. den holdt i evigheter men etter en hard økt rundt på plassen her så tok toppen på den også kveld, da var min alder 18 og erfaringen der etter. kjørte den med kald motor Ellers så har jeg bank i bordet aldri hatt problemer med topp på bmw. min gamle e34 var passert 330.000 og ingen problemer med den heller. den fikk også gjennomgå, men da kun med varm motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå