Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jøss :shock: Bilene deres ser jo ikke ut!

Nei, det er rart! :roll:

Jeg vasker minst 3 ganger i uka på vinterstid, etter som hvor mye bilen blir brukt på saltlakeveier. Tror kanskje jeg skal pakke inn bilen med folie eller noe, sånn at lakken får 100% mekanisk beskyttelse.

Så er det bare å rive av til våren igjen :wink:

Skrevet

Hater også veisaltet. Men etter å ha observert hvordan noen kjøerer etter at det har blitt bitte litt dårlig føre ute, er jeg glad de salter så det går ann å komme seg fra a til b i fornuftig tid.

Men at det er overdreven bruk av salting i norge, utvilsomt.

Det er systemet sin feil tror jeg siden A strø folka for for godt betalt. B de får betalt for hvor mye de klarer å salte

Bruker de ikke magnesium andre steder i europa med mye bedre effekt?

Skrevet

Det er helt forferdelig. Skal ikke kjøre mange mila før bilen er helt tildekket med dritt. Skilter blir uleselige, lykter bak har ingen effekt pga det tjukke laget med dritt og bilen ser rett og slett ikke ut.

Nå disponerer jeg vaskehall på jobben så jeg er heldig sånn sett men jeg kan jo ikke fly og vaske bilen i et kjør heller. Maskinvask er helt uaktuelt, dyrt, lite effektivt og ødelegger lakken

Gleder meg til tørre veier igjen

Skrevet

I Sverige bruker de oppvarmet sand. Går rett gjennom isen. Ser jo problemet med steinsprang, men må jo gå an å bruke feiebil etterpå eller noe.

Skrevet
I Sverige bruker de oppvarmet sand. Går rett gjennom isen. Ser jo problemet med steinsprang, men må jo gå an å bruke feiebil etterpå eller noe.

meningen med oppvarmet sand er at den skal sette seg fast i isen slik at man slipper å strø så ofte når det er kaldt over lengere perioder.

ved mildvær som det ofte er i norge så er det meningsløst.desuten er det dyrt å varme myye sand.

Skrevet

Vet at det er et økonomisk spørsmål, men svenskene får det til. Har ikke vi bedre økonomi enn dem?

Skrevet

Det har det gjort her en måneds tid før mildværet kom. Men ser ikke noe poeng med å strø noe som helst på snø. Deilig å kjøre på skikkelig godt vinterføre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...