Firefighter Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Kompis av meg vurderer kjøp av bmw 520d 2002 mod med ca 170`km på telleren - pris ca 160 om jeg ikke tar helt feil. Dette er hos forhandler med 3 mnd garanti. Fulgt servicer og i bra stand. Så til spm er det noen her inne som har erfaringer med disse bilene/motorene - svakheter osv... For liten motor iforhold til bilen??
sondre Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Nå er vil ikke forskjellen fra 2001 og 2002 så store (finere design på rattet i den nyeste) så noen erfaringer kan jeg komme med. Så lenge man er klar over at det er en 2 liters diesel med 136 hk man kjøper og ikke forventer ytelsene til en 3 liter så er motoriseringen helt ok. Veldig fin på langtur og ikke minst økonomisk, jeg lå vel på mellom 0,5 opp mot 0,6 på maks forbruk. Selv chippet jeg den og følte at det gav den et løft, men absolutt ikke nødvendig. Hadde ingen problemer med den, det eneste i tillegg til service var en gåen ABS føler som måtte byttes. Knall bil og kjemegod på vinterføre! Hva annet som kan svikte kommer helt an på utstyrsnivået, dess mer utstyr, dess mer som kan feile...
Firefighter Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 bumper denne - flere som har erfaring med disse bilene vel
Dan Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Dette er kjempebiler som passer perfekt som bruksbil. Lavt forbruk og god kjørekomfort. Finner du en bil som er godt ivaretatt og med mye ekstrautstyr er det bare å slå til. Forøvrig har det blitt advart mot chipping av denne motoren. Min er original både i motor og eksteriørt. Har ikke hatt noen store feil. Jeg bytter olje årlig, vasker og steller med den så godt jeg kan. Jeg er iallfall strålende fornøyd med min, og ser fram til hver kjøretur.
Otis Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Den bråker vel noe, når motoren er kald. Men det er meget bra, når motoren er driftsvarm og du kjører over 40-50 km/t, da høres nesten ikke motoren. Noen vil kanskje si at det er litt kjedelig siden man må trykke pedalen ganskel langt ned for å få fart, men dette bidrar vel egentlig til en mer avslappet kjørestil. Noe denne bilen egentlig er laget for, kanskje? Men når sant skal sies, så oppfattes den betraktelig mer sportslig i svinger, enn f.eks Volvo V70(kanskje ikke så rart) og Mercedes E-klasse W211 chassiet. Men alt i alt så går den billig, motoren er sterk nok, selv med vekt i bilen. Merker nesten ikke forskjell i det hele tatt om man er alene eller 5 personer. Kort sagt, jeg er fornøyd med min 520d, men om jeg skulle ha valgt noe annerledes, så hadde det nok vært 525d eller 530d, siden de er sterkere og har 6 sylinder. Men det er for dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå