Gå til innhold

E36 95 mod Touring ombygd til 3,2liter Alpina med 260 hk.

Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Skrev tidligere at jeg ikke har bilder nå, fordi bilen ikke ser ut som slik den vil bli. Men bilen vil bli bra både teknisk og optisk. Denne annonsen var mest ment for å sjekke interessen til en slik bil.

Jeg drar mest sannsynlig og bygger om bilen hos min mekaniker i sør Tyskland. Der får jeg tak i de delene jeg mangler til ombyggingen. Og det er god sjanse til at jeg får tak i et enda mer attraktivt interiør.

Vet ikke om prisen blir så forskjellig om jeg ikke godkjenner bilen som Alpina. Det skal et trent øye til å se at det er en Alpinamotor. En M52 med ombygd m50 innsug er det mye lettere å se at motoren er forandret enn Alpina motoren. Innsugskanalene ser like ut som m52, bare at de er i aluminium. Og viktigst er det at de ikke er strupet. De er like store som på M50B25.

Jeg kjøper kanskje andre moderne lykter til bilen også i Tyskland. Og setter kanskje på M3 E36 komplett eksos.

Bilen kommer til å ha minimum 230 hk, og prisen vil nok ligge på 120.000

som et utgangspunkt med M52b28 også. Bilen vil ble finere inni enn det som jeg først hadde planlagt.

Uansett vil ikke bilen bli klar for salg før om minst en måned.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Alpinamotor kommer fra en 5 serie Alpina B10 3,2 liter 1999 modell. Den er bare kjørt 30.000 km. Den yter 260 hk i B10 og 265 hk i B3. Kanskje B3 har et større eksosanlegg?

Alpinamotoren blir ikke brukt i denne ombyggingen. Venter med den motoren til en senere ombygging.

Det blir satt en M52B28 inn i denne bilen og hele understellet fra en fin 328 coupé. Kanskje med unntak av fjærbenene. Med ombygd M50B25 innsug og spesialtilpasset chip blir det ca 230 hk i bilen. Jeg solgte en slik motor til en annen kar som er kjempefornøyd med kreftene som den motoren nå har fått. Det kommer til å bli en skikkelig sprek bil.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...