Gå til innhold

Har du blitt naila av UP?  

153 stemmer

1. 1. Har du blitt naila av UP?

• Nei, aldri
      69
    • Ja, fått bot
      55
    • Ja, mista lappen gitt!
      30

Anbefalte innlegg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
6500kr i fartsbot for 2 uker siden... Sure penger ja :?

72 i 50 sonen.

2 prikker også i mitt ellers plettfrie "rulleblad".

Hvor var dette? Up eller laser? Trenger kun å svare viss det var i bergen.

Skrevet

Jeg mista lappen i januar ifjor. Ble målt i 108 i 60 sone (jævla miljøfartsgrense) på ring 3. 10.000 i bot og en måned som fotgjenger.

At jeg kun fikk en måned har mange grunner men den største er vel god advokat, man får hva man betaler for der som ved andre ting.

Skrevet
Hmm merkelig det der folk sier at de pleier og stå der ved fidjane jeg kjører der hver dag og har aldri sett de der:S

kommer an på tidspunktet du kjører der på.... flest kontroller i mellom 6 og 9 og fra 14-19

Skrevet
6500kr i fartsbot for 2 uker siden... Sure penger ja :?

72 i 50 sonen.

2 prikker også i mitt ellers plettfrie "rulleblad".

Hvor var dette? Up eller laser? Trenger kun å svare viss det var i bergen.

Var i Bergen ja, Danmarksplass. Laser.

Lørdagskveld i 21 tiden.

Følgte bara traffikkflyten, men de målte sikkert kun meg pga jeg

kjørte med park & grøftelys.

Egentlig mer gla for jeg ikke mista lappen, var veldig nærme...

Skrevet

Fått bot to ganger på 6,5 år med lappen:

5 år siden: 65 i 50-sone (150 m før det ble 60 på firefeltsvei) fordi jeg endelig kunne skifte felt og passere en plagsom skolebil.

Mai 2008: Litt over 70 i en 60-sone litt sør for avkjørselen hvor man kan svinge av til Egersund på E39 (bra jeg kjørte forbi en som lå 10 under fartsgrensen 500 m før kontrollen, i noen oversiktlige svinger i tilfelle kontroll. Politimannen var ikke sur og så jeg kunne trøste meg med at mange av de andre som ble stoppet måtte fortsette til fots. Fort gjort når man skal kjøre langt og rekke å besøke mange kunder.

Prøver å unngå å ligge veldig langt over fartsgrensen og kjøre forbi på en fin måte slik at jeg ihvertfall ikke mister lappen, og helst ikke får bot.

Hadde vært bedre med ingen bøter, men kjører 30-35 000 km per år og er ikke alltid like lett å holde seg i skinnet..

Skrevet

jatta jatta :) endeligt 18år og lappen.. den følelsen varte vell ca 2mnd før de skulle nekte meg p kjøre bil :S 179 i 80 sone..måtte betale deretter:) snart gått 2år og kan søke i 18mai om førerkort :) skal bli en godt :D

Skrevet
jatta jatta :) endeligt 18år og lappen.. den følelsen varte vell ca 2mnd før de skulle nekte meg p kjøre bil :S 179 i 80 sone..måtte betale deretter:) snart gått 2år og kan søke i 18mai om førerkort :) skal bli en godt :D

179kmt i 80 :shock:

hva sa sjonkel når du ble stoppet da? 8)

Skrevet

hmm...har hatt lappen i 4 1/2 år, aldri fått en bot :D

Liker å tro at det gjelder å være litt smart og "tenke" hvor man kan gi på litt..hehe... :roll:

Men i sommer blinket jeg i en fotoboks i ca 100-105km/t, men aldri fått noen bot 8)

Har også fått en anmerkning for uforsvarlig kjøring, men da jeg stilte opp på politistasjonen for å spørre om dette så kunne de ikke finne noe... Var visst ikke så vanlig at folk kom å spurte om de hadde gjort noe gale heller :lol:

Skrevet

Hvor de pleier å stå i kr sand egentlig Sondre?

litt forskjellig... men langs e18/39 så står de på fidjane (mot krsand før shell) på toppen av rigebakken (busstoppet før hellemyr retning stavanger) etter statoil vesterveien (ned under broa mot sentrum vest) bjørndalsletta ut fra lund, på toppen av timenesbakken mot krsand (etter broa) på broa (begge retninger) det er vel noen... hehe... ellers er det før og etter lillesand retning krsand, ved bomstasjonen mellom lille og grimstad begge retninger... hehe...

Haha, kjører du ut mot birkeland kan jeg garantere 0 politi/sivil bare du har øyet litt åpent.

Store muligheter for og kjøre rally birkeland-lillesand :) :)

og ikke så værst veiene heller!

Skrevet

sist jeg var i birkeland var det kontroll :-s så da vet jeg at din garanti ikke gjelder :-P hehe...

men nå snakket jego om europaveiene ;-) ikke riksvei 4xx mot birkeland... der kan det gå unna :-D

Skrevet

Haha til nå har 20% mista lappen, det er ganske skremmende.

Lurer på om det er den over gjennomsnittlige interessen i bmw eller alderen/kjønn på mesteparten av brukerene i forumet som har "skylden".

Tror ikke 20% av de som har sertefikat i Norge har mista lappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...