Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det, Andreas. I første omgang blir det å få byttet et par deler så jeg får bilen akkurat slik jeg vil ha den. Så begynner modifiseringen. Driver å forhandler med interiør nå om dagen, så da blir det ombyggning til elektrisk justerbare komfortseter med memory og varme. Tok forresten også et par kjappe bilder i vaskehallen ista. De duger bedre enn de mørke bildene fra Lørdag.. :D

kwd62pdveu7wo4vjpqaw.jpg

nhva3fcs9guhvx3zmzr0.jpg

du9u3tzxv8ghn5qu5mgy.jpg

dnfct4nhf73y3lxcn76i.jpg

oipd2b0zluxajt96g9uh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok har jeg sansen for bilen slik den er, men jeg må gjøre noen endringer. Jeg er svært usikker på planene etter at jeg har fått bilen og tittet på andre E39'er. Jeg vikler også mellom 18" Rondell D58 og 19" RH X-rad.. Det blir E39 komfortseter, men tenkte jeg skulle få prøvd å bytte ut nakkestøtten med nakkestøtten fra E60.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri Saltkjelen, men gratulerer så mye med å ha fått go'bilen i hus ;) I mine øyne er den "kjedelig" som original, uten at dette betyr at den er stygg - for den ser veldig velholdt og pen ut :)

Du har igrunn to gode alternativer med denne bilen, slik jeg ser det. Det ene - som også er det rimeligste - er å beholde den forholdsvis original, med unntak av en diskret senk, 18" Rondell D58 felger og muligens faceliftlykter foran og bak.

Det andre alternativet - som jo er klart dyrere, og nærmere dine opprinnelige planer - er å putte på den komplett M Tech plastikk inkl. M5 speiler og M listverk, firerørs eksos, justerbart senkesett (og senke den "grovt"), 19" RH X-rad/ACS felger, solfilm på rutene, osv.

Helt ærlig lurer jeg på, ut ifra bilens farger utvendig og innvendig, om kanskje ikke det første alternativet kanskje blir mest elegang..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg veldig fornøyd med min egen 535. Har vært en stolt eier siden oktober og har lite å utsette på bilen.

Er kun en lampe for airbag som lyser i dashbordet som jeg ikke har fått fikset, er vist en føler en plass som ikke er helt rett. Virker som om det er en vanlig problem med disse bilene.

Ellers så slo antispinn og ABS'en ut her om dagen jeg kjørte, viste seg å være ett rele' som hadde hengt seg, fikk feilsøkt litt og ting fungerte som før.

Av svakheter på disse bilene så nevnte forrige eier at det hadde vært en del utgaver som kunne gå varm etter en del kjøring, det var vistnok ikke verre enn at en trengte å sette på klimaen på fullt en tid. Har personlig ikke vært ute for dette heldigvis...

Gleder oss til å se oppdateringer framover, skal lage en tråd på min egen bil i nærmeste framtid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bilen din kler å være utseendemessig original! Utrolig pent faktisk.. fatter sin bil så slik ut som din nå, synes det ikke er så galt! Selvsagt mye man kan gjøre, men man kan spørre seg selv to ganger når bilen er pen nok som den er allerede? Elsker den fargen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok syns jeg faktisk bilen kler å være original, men det kommer nok ikke på tale at den vil forbli slik.. Jeg er altfor glad i det naboene mine sier, voldsomme hjul.. I tillegg til å stasje og kose meg med bilen.. Jeg er usikker på hvilken linje jeg kommer til å kjøre av de du nevner caaatooo, men trolig kjører jeg alt. 1 og går gradvis over til alt. 2..

Idag har jeg også bestilt service Inspeksjon II og samtidig bedt dem om å fikse panserwaier og antispinn. Antispinn-lampa lyser konstant og fungerer per dags dato ikke..

Jeg har også airbaglampe som lyser i dashbordet, samariuz, men dette er sensormatta i førersetet. Har ny sensormatte, men har ikke giddi å montere den.. Skal jo alikevel bytte ut interiøret.. Godt å høre du er fornøyd med bilen og at det ikke bare er noen problembiler.. Lag deg en tråd og hold oss oppdatert med planene dine.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på, det skal nok ikke være en smal sak dersom man gidder å skru litt tenker jeg. Denne sensormatta sitter jo i sitteputa, så man må vel skru av boltene på stolen og vippe den bakover eller ta ut for å komme til matta og bytte den.. Nå skal det sies at jeg ikke er sikker på fremgangsmåten, men det ville nå hvertfall vært slik jeg hadde startet opp for å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det runstra.. :)

Er du like fornøyd med X5'en? :)

Vaskehallen ligger i Haugenstua, men den er ikke til allmenn bruk da den ligger på jobben. Plassen rommer en semi på 25-30m og 3-4 personbiler.. Ved siden av benytter jeg en verkstedhall som rommer et vogntog på omlag 20m og en lastebil 15m. Dette gjør at jeg kan polere og kose meg med bilene året rundt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det runstra.. :)

Er du like fornøyd med X5'en? :)

Vaskehallen ligger i Haugenstua, men den er ikke til allmenn bruk da den ligger på jobben. Plassen rommer en semi på 25-30m og 3-4 personbiler.. Ved siden av benytter jeg en verkstedhall som rommer et vogntog på omlag 20m og en lastebil 15m. Dette gjør at jeg kan polere og kose meg med bilene året rundt.. :D

Joda er veldig førnøyd med X5`en spesielt nå med det føret som er om dagen :)

Tenkte meg nesten at ikke var noe almenn tilgjengelig vaskeplass. Du er heldig som har denne, jeg har problemer med å finne vaskeplass hvor det er bra plass og utstyr. Statoil selvvask med kun høyttrykk er ok men ikke bra ved kaldere enn -10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...