Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med seriøst ødelagt motor... kanskje 60-70000 kroner hvis du er heldig. Hvorfor ikke kjøpe en komplett brukt overhalt byttemotor med garanti for 20-30000 kroner inkl. montering ?

Edit: Akkurat begrepet "overhalt" var jo litt viktig i denne sammenhengen... :roll:

Skrevet

har du bilde av bilen og hvordan utstyr som er på bilen?

ville tru vist det er sprekk/toppakning så ville bilen ligge på rundt fra 40000kr og opp over etter hvordan stand resten bilen er.

Skrevet

svigerbroren min kjøpte en 1998 mod 318 i touring med 188000km for 88000 .bilen hadde delskinn sportseter,aut klima,cd osv osv. meget pen bil

verkstedskontrollert og solgt av forhandler.

med dårlig topp vil ikke jeg ha gitt mere enn 50000.

Skrevet
Med seriøst ødelagt motor... kanskje 60-70000 kroner hvis du er heldig. Hvorfor ikke kjøpe en komplett brukt overhalt byttemotor med garanti for 20-30000 kroner inkl. montering ?

Edit: Akkurat begrepet "overhalt" var jo litt viktig i denne sammenhengen... :roll:

Hadde det vært meg så tror jeg hadde gått for ditt forslag Fredrik :wink:

Skrevet

jeg har nettopp byttet motor i E46 316 2000mod 1.9i motor.

det var det kjøpt brukt motor 14000kr.

men clutchen må man ha spesial utstyr for å tilbake still sentreringen og selv stramming.

DSC00283.jpg

Skrevet

Fikk 40 for min som hadde gått på en (liten) smell og ikke var eu-godkjent. Er bilen i god stand ellers er den verdt ca 50. 80-90 med fungerende motor.

Men hva får deg til å tro at det er defekt topp og ikke f.eks toppakning?

Skrevet

er ikkje helt sikker på om det er toppen eller pakkningen enda.skal trykktestes.men er det toppen regner jeg med at jeg bytter motoren.noen som vet ca pris for motorbytte?

blir nok sekser neste gang jeg bytter bil.har mistet all tro på noe annet.

Skrevet

hei. ser du har m43 motor. har vært borti flere der en av de bakre topplokksboltene har brukket og det har blitt lekkasje i bakkant av toppakningen. verdt å sjekke opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...