Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Range Rover Sport er i en helt annen prisklasse. Skulle jeg først opp i den prisklassen der, så hadde jeg nok heller tatt en E70. Har hatt LR i to år, så jeg vet jo et og annet om forhandlernettverket. Bilen har derimot vært veldig bra (bank i bordet).

mhane, fire kofferter får man da ikke i E38 heller, da skal de i så fall være små... sedaner er ubrukelige å laste i.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Var oppe 05:30 og brøyta i dag jeg. Men det var fordi jeg skulle kjøre BMW, og leieboeren skulle ut med Transiten (gamletypen med RWD) i løpet av dagen. Mer ubrukelige biler på glatt føre finnes knapt.

Leylanden er alltid med på moroa den (bank i bordet). Tørt og godt sitter man også, så da er det vel ikke noe å klage på? :)

Skrevet
øh, hvis ikke di tidligste modellene av X5 har xdrive, hva har di da? "vanlig" 4x4 ?

"Google it and learn something"... visdomsord fra Jay Leno... :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive

er ikke du represetant for både goodle og wikipedia da Fredrik? ;) Må vel gå ann å spørre uten at du kommer med sånne svar?

Svaret var godt ment og ikke spydig eller sarkastisk. Jeg har hentet frasen fra Jay Leno fordi han selv bruker den flere ganger i disse filmene... og han har utvilsomt et poeng. Saken er imidlertid at man må vite hva man skal søke etter før Googling er skikkelig effektivt og det krever litt forkunnskaper og/eller evnen til å se relasjoner... :wink:

Skrevet

er ikke du represetant for både goodle og wikipedia da Fredrik? ;)

Dersom Fredrik virkelig er representant for Google og Wikipedia, er det vel ikke rart at han snikreklamerer for å få andre til å bruke dem mest mulig.:P

Skrevet

er ikke du represetant for både goodle og wikipedia da Fredrik? ;)

Dersom Fredrik virkelig er representant for Google og Wikipedia, er det vel ikke rart at han snikreklamerer for å få andre til å bruke dem mest mulig.:P

Hehehe... bare for å understreke akkurat det... jeg har ingen relasjoner til hverken Google og/eller Wikipedia, men hvis man kan bruke disse verktøyene på en fornuftig måte uten å sitere direkte (omtrent som når man skal skrive en skolestil) er jeg ganske sikker på at kunnskapsnivået her inne øker markant. Jeg bruker personlig mange kilder når jeg skrever her inne... jeg har vel nevnt det før men jeg har et ganske stort bibliotek og jeg har mange interesser. Vedr. akkurat Wikipedia bør man være litt forsiktig... jeg har ofte kryssjekket opplysninger på ulike språk og mange opplysninger er forskjellige litt avhengig av hvilket språk man leser. Den tyske delen av Wikipedia er f.eks mindre enn den engelske, men opplysningene er ofte mer korrekte.

Skrevet
Vedr. akkurat Wikipedia bør man være litt forsiktig... jeg har ofte kryssjekket opplysninger på ulike språk og mange opplysninger er forskjellige litt avhengig av hvilket språk man leser

For å følge opp dette litt:

Når man har hatt en viss interesse for noe - og opparbeider seg den påfølgende kunnskapen om emnet - er det ofte interessant å følge andre som diskuterer temaet, siden man i mange tilfeller kan se hvor andre har hentet sin kunnskap fra... Direkte sitering uten å oppgi kilder vil kun få deg til å virke smart inntil noen kjenner igjen bruken av "copy and paste".;)

Kryss-sjekking av informasjon tingen.:)

Skrevet

Ordnung muss sein!

Ja... det er noe spesielt med tyskerne når det gjelder sansen for orden. Det er vel bare tyskerne som kan finne på å skrive følgende på en sjokolade innpakning (Ritter Sport): "Quadratisch. Praktisch. Gut"... i motsetning til "Et lite stykke Norge" på Freia melkesjokolade... :lol:

Skrevet

Akkurat dette med X5 og fremkommelighet har jeg også lurt på idag...

Kjørte meg fast før jeg hadde kommet ut av gården med M3'n idag morges, og det endte med at jeg måtte ta bena fatt.

Lurer da på hvordan en X5 ville vært i samme situasjon.

Hovedproblemet med M3'n er nok bakkeklaringen. Subber her og der, samt at hjulene aldri kommer seg oppå snøen liksom.

Hadde vært gøy å sett hvordan en X5 hadde taklet nøyaktig samme tid og sted...

Skrevet
"Google it and learn something"... visdomsord fra Jay Leno... :wink:

Siden falt i smak altså :wink:

Absolut... og Jay Leno er en likandes kar. Jeg merket meg forøvrig at han leser og samler på bilmagasinene "Car" og "Road & Track"... "Car" har jeg også lest og samlet på i over 25 år... :P

Skrevet
.. "Car" har jeg også lest og samlet på i over 25 år... :P

Du og. Selv har jeg gitt opp etter at jeg synes de siste ble litt for glandsete for min smak, men det har blitt en del blader uansett.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...