Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

530 DAT

1999-modell, km 182 000

v1p0cayf4hx05kzngxvk.jpg

Orientblau, 100% strøken

19" sommerhjul, justerbar senk. Sommerdekk meget bra, vinterdekk går ut sesongen

Calix motorvarmer, avtagbart hengerfeste, xenon, regnsensor, PDC, sportsseter i skinn, stor kjørecomputer, M5 speil, aut blendbart speil, hvite blinkers rundt hele.

Storservice idag (20.01.09) + bytte av bærekule foran

Bilen framstår som meget velholdt, du finner ingen riper eller skader i lakken!

Eventuell prisdiskusjon tar vi på PM, gidder ikke gjøre det i denne tråden

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

står 8,9 sec under modellguide her på bimmers og sedanutgaven bruker 8 sec 0-96 km/t ifølge carfolio.com,

525td skulle bruke 10.1 sec i følge carfolio, men er vel sikkert litt og hente på chip:P

Skrevet
står 8,9 sec under modellguide her på bimmers og sedanutgaven bruker 8 sec 0-96 km/t ifølge carfolio.com,

525td skulle bruke 10.1 sec i følge carfolio, men er vel sikkert litt og hente på chip:P

Trodde det var snakk om automatutgaven siden du skrev 523iat... Da skal du nemlig se på tallene i parantes.

• 3 weeks later...
Skrevet

når trådens mål er nådt, legger jeg ut følgende:

kom hjem idag, med en 2000-530DAT, gått 180 000 km, hentet i larvik.

et par småfeil på bilen, ikke noe betydelig.

lar bildene tale for seg.

tks3zw6oso8wafb6t57x.jpg

5z0spv1jfydhr3ifkm0y.jpg

fhhojk1l9n207e70mt3i.jpg

z8eyv3yq3dwvkzelykyg.jpg

savner/kunne vært bedre:

-sportskinn.

-cruisekontroll.

-annet ratt.

ellers er det ikke noe utstyr jeg kommer på som den ikke har:)

Skrevet

Gratulerer med ny bil, ser bra ut den da.

Jeg begynte å tenke litt på diesel selv her, Har en 523it oh kjører ca 25-30 mil hver dag, så går en del bensin.

Er du fornøyd med draget i motoren i bilen?

Kan jeg spørre hva du ga for den

Med vennlig hilsen John Bjørke

Skrevet

takk-takk:)

hadde først planer om og bytte ut treverket, men etter og ha hatt det en liten stund og prøvd og sett for meg "spot-belysningen" i bilen kobinert med iskaldt metall eller sort krom eller hva de nå kaller det, synes jeg ærlig talt treverket er finere:)

synes bilen er litt treig 0-100 (mtp NM og hp), målte 9,1 sec med 4 dekk og en koffert i bilen. men la oss si at du ligger i 80-90 og trør på, da går det unna!:)

gav 140 000.- for bilen, da med følgende feil:

-viftemotstanden til klima-anlegget.

-manglet et eksos-feste så eksosanlegget ligger mot chassis.

-slitte skiver og klosser fremme.

-feil på begge vinduesheiser framme.

-ulyd i hjul-lager bak.

-tett filter til veivhusventilasjonen, kan ryke litt blåhvitt til tider.

-liten bulk på ene forskjermen.

-litt sliten i lakk.

-dårlig batteri.

synes igrunn det var en grei pris, alle servicer fulgt, kun voksne eiere, nye dekk og "lav" km, heller ingen tegn på at bilen har fått "juling".

hadde sett litt på chip, eller heller omprogramering av common-rail systemet, kostet 6000.- i oslo og skulle vistnok da oppnå 220hk 510nm (med gode referanser), litt usikker på hvordan automat-kassa takler så mye nm.

Skrevet

Gratulere med bil!! Jeg har jo nettopp kjøpt akkurat lik, stort sett. Jeg begynte også å se etter 525TDS, men er glad jeg gikk ett hakk opp. Min er så og si strøken (ingen feil) og har gått like langt som din, så jeg måtte punge ut 170K. Altså tror jeg prisen du har gitt er bra! Ellers har vi vel noe forskjellig utstyr.

Hva er forbruket ditt? Har du 184-hestern eller 193?

Jeg har også vurdert "chip", og prøver å finne ut hvilke erfaringer folk har rundt dette. Mange mener GM-kassa er underdimensjonert. Jeg har sett litt på produktene til TS-racing, som visstnok skal være bra. Det viktige er vel at man får omprogrammert styringa til automatkassa også, og ikke bare motoren.

Uansett, gratulere med bilen! Håper vi kan dele litt erfaringer framover?

Skrevet

Var du sikker på at det bare var tett veivhusfilter?

Og at ikke turboen er på vei til å ta kveld, da det er ganske vanlig ved tett veivhusfilter....

Skrevet

Gratulerer så mye med bil:) mitt forbruk var på 0.82 oslo-bodø, da med værst tenkelig kjøreforhold, veier med 20-40 cm snø, en del forbikjøringer. sov også 2 timer i bilen imens den sto på tomgang, vet ikke om den regner forbruk da.?

har lest at folk kjører de ned i 0.52-0.54 når de virkelig går inn for og spare:O

tror bare det va filteret ja, så lenge det var plussgrader gikk det greit, men begynte og ryke med en gang ute-temperaturen gikk over til minus-siden.

er vel ikke vanlig at en turbo ryker etter 180 000km? :-o

Skrevet

Få bytta det filteret tvert sier nå bare jeg!

Ikke ta sjansen på å kjøre så mye lenger med det som står der, hvis det ikke allerede er for seint da.

Skrevet

du mener at turboen ka gå istykker hvis du kjører med tett veivhusventilasjon?

ikke at når veivhusventilasjon er tett har turboen gått istykker. hørtes rart ut siden det filteret skiftes hver tredje gang olja skiftes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...